Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har masse dun i kinnene,spes ved hårfestet og på HALSEN la jeg merke til i sollyset i dag...

Er dette det som er unormalt mye behåring????

De er lyse,så egentlig aldri tenkt på det.

Har dere hår på halsen????

Synes dette virket snodig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett folk som IKKE har har dun i kinnene/overleppa/og litt på halsen. Det er helt normalt.

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt :)

Jeg har til og med hår på øreflippene! Halvt gaupe?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt at mennesker har hår/dun over hele kroppen, med unntak av håndflatene og fotbladene.

Mennesket er i forhold til de fleste andre pattedyrene uten mye synlig hårvekst på kroppen. Det er likevel små hår over det meste av menneskekroppen, men de er så å si usynlige. Slike små hår kaller man velushår.

Wikipedia

• Liker 2
Skrevet

Halvt gaupe?

:fnise: hahahaha! Jeg heller vel litt mot gaupe jeg også, har en del dun på kinnene og bla masse på armene, men de er heldivis lyse:)

• Liker 1
Skrevet

:fnise: hahahaha! Jeg heller vel litt mot gaupe jeg også, har en del dun på kinnene og bla masse på armene, men de er heldivis lyse:)

Ja, mine også. Hvis ikke så hadde jeg ikke sett ut :) Siden det er bare lyst dun så får det være inntil videre.

AnonymBruker
Skrevet

Jo mer testosterin man produserer i kroppen, jo mer håret blir man.

Menn som er veldig hårete har veldig mye testosteron i kroppen. Det samme gjelder kvinner som e veldig hårete - har uønsket hårvekst her og der. De har ofte PCOS.

For å minske hårveksten må man få ned nivået av testosteron i kroppen. Det kan man gjøre ved hjelp av kosthold. Man må kutte ut ting som gjør at kroppen kommer i ubalanse som mel, sukker, melk og melkeprodukt, og man må drikke mye vann, spise mye grønnsaker, spiser mye sundt fett og protein.

AnonymBruker
Skrevet

Dette hjelper også på menn som har for lavt testosteron-nivå i kroppen og er nærmest aseksuelle. Hjelper også på aseksuelle kvinner.

Egentlig hjelper kostholdet på alt, for når kroppen kommer i ubalanse blir det mye rot og surr i kroppen og man får det ene eller det andre problemet, eller man får en elle annen sykdom.

med dette kostholdet kommer kroppen i balanse slik det burde ha vært.

Skrevet

litt dun er genetisk betinget, ikke noe å bekymre seg for, og trenger ikke et spesielt kosthold (selv om det selvfølgelig er lurt å spise sunt av helt andre grunner!)

Med mindre du har feks. mørk bart ville jeg ikke gjort noe med det, for det er bedre med litt dun enn barberingsstubber;)

Skrevet

Jo mer testosterin man produserer i kroppen, jo mer håret blir man.

Menn som er veldig hårete har veldig mye testosteron i kroppen. Det samme gjelder kvinner som e veldig hårete - har uønsket hårvekst her og der. De har ofte PCOS.

For å minske hårveksten må man få ned nivået av testosteron i kroppen. Det kan man gjøre ved hjelp av kosthold. Man må kutte ut ting som gjør at kroppen kommer i ubalanse som mel, sukker, melk og melkeprodukt, og man må drikke mye vann, spise mye grønnsaker, spiser mye sundt fett og protein.

Jeg har dobbelt så mye østrogen som er normalt. Kan jeg da ha for mye testosteron mener du?

Skrevet

Etter at jeg begynte med p-sprøyte har jeg blitt merkbart mer hårete. Men det blir som å velge mellom pest eller kolera, jeg går ikke tilbake til å ha mensen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...