Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Forarget gjest
Skrevet

Hei

For 5 måneder siden flyttet jeg fra min samboer gjennom 17 år. :-? Sammen har vi et barn på 10. :D

Det var jeg som ville ut av forholdet. Min X tok dette tungt, og legger ikke skjul på at han vil ha meg tilbake. Dette er uaktuelt for meg. Jeg flytta fordi jeg var følelsesmessig ferdig med ham.

Da jeg flyttet forklarte vi for vår sønn at mamma og pappa var ikke kjærester lenger, derfor skulle vi ikke bo sammen mere. Dette aksepterte vår sønn, og det virket som han tok dette med fatning.

Flytta ikke så langt, og gutten er ei uke hos hver av oss. Dette fungerer helt fint synes jeg.

Det jeg nå blir forbannet på min x for er at han har begynt å si til gutten vår at han vil at vi tre skal være sammen, og være en familie. Han vil at mamma skal flytte tilbake til ham. Han er glad i meg, osv. osv.

Dette medfører jo at gutten ligger og gråter når han har vært hos sin far. Faren er nå bortreist på jobb og blir borte til i mars. Det siste han sa til både gutten og meg før han dro (vi var der en tur slik at gutten skulle få si farvell) var at han ville vi skulle flytte tilbake, og at han ville at vi skulle bli et par igjen fordi han var så gla i oss begge. Gutten gråt 1,5 time etter det besøket.

Nå var jeg nettopp inne på mailen vår. Der har min x sendt mail til oss. I den delen som er beregnet for gutten vår skriver han på slutten at han savner både han og mamma kjempemasse.

JEG BLIR SÅ SINT :kjempesinna: Det eneste han oppnår med dette er jo at gutten vår får det vondt.

Da vi skilte lag var vi enige om at vi fortsatt skulle være venner. Både for vår og gutten vår sin del. Dette har fungert helt fint helt til han begynner med dette tullet.

Hva skal jeg gjøre? Ser han ikke at han gjør gutten vondt, og ikke minst setter han opp mot meg.. Klart alle barn vil at foreldrene skal være sammen. Er dette en slags taktikk som han håper skal gjøre at gutten skal sette press på meg for å få meg tilbake, for nå er det jo mamma som er den store stygge ulven. Senest i går sa gutten at det er synd i pappa for han er alene, og at pappa var lei seg for at vi hadde flytta fra ham.

Noen synspunkter? Overreagerer jeg? Om han vil si til meg hver dag at han vil ha meg tilbake så må han bare det, uten at det hjelper, men å si det til gutten vår som er helt uskyldig opp i alt dette føler jeg blir sååå feil.

:evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du blir sint, men jeg tror det du må gjøre ovenfor din ex er å legge av deg sinnet, og forklare på en rolig men bestemt måte at du aldri kommer tilbake til han, at han ikke kan bruke gutten som pressmiddel for å få deg til å komme tilbake. Forklar hvordan gutten reagerer og hvor lei seg han blir. Om nødvendig, gjenta hele forklaringa neste gang han prøver seg. Mailen som han skrev må du selvfølgelig ikke vise til gutten. Skriv tilbake til ex, og si at du ikke kan vise gutten mailen, og at han heller må skrive en ny der han utelater den siste biten.

Skrevet

Jeg blir så tris når jeg hører om folk som "bruker" barna i forbindelse med skilsmisser. Han bruker jo helt klart sønnen deres for å prøve å gi deg dårlig samvittighet, så du skal komme tilbake.

Ta en alvorsprat med han og forklar hva han gjør med gutten. Han ser nok ikke det selv.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...