AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Nå har jeg kommet inn i et fint driv hvor jeg trener en til to ganger om dagen alt ettersom hvordan det er med tid. Her jeg bor ble det plutselig en voldsom stigning på temperaturen, så ute er det nå 25 grader og en helt enorm luftfuktighet. Det er så varmt og klamt at det knapt går an å bevege seg ute før man føler at man renner bort av svette. Jeg vil så veldig gjerne trene, men jeg klarer det ikke nå som det er så varmt. Noen som har tips å komme med? Har ikke tilgang på treningssenter, så det blir uaktuellt.
Supraspinatus Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Nå har jeg kommet inn i et fint driv hvor jeg trener en til to ganger om dagen alt ettersom hvordan det er med tid. Her jeg bor ble det plutselig en voldsom stigning på temperaturen, så ute er det nå 25 grader og en helt enorm luftfuktighet. Det er så varmt og klamt at det knapt går an å bevege seg ute før man føler at man renner bort av svette. Jeg vil så veldig gjerne trene, men jeg klarer det ikke nå som det er så varmt. Noen som har tips å komme med? Har ikke tilgang på treningssenter, så det blir uaktuellt. Høy varme og luftfuktighet øker behovet for væske. Og behovet for å erstatte saltene du taper. I tillegg bør du trene i klær som lar deg slippe ut overskuddsvarme. (Det sier seg nesten selv at man ikke trener med lue og votter.) Du bør unngå trene hardt på de varmeste tidspunktene på dagen, og unngå å trene i solsteiken. Prøv å holde deg i skyggen. Beskytt deg med solkrem og igjen husk å drikke nok! Hvis det blir veldig varmt bør du la være å trene. Eller en alternativ treningsform som kan gjøres ute, og må sies å ikke kunne øke risikoen for heteslag er svømming.
Husplante Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Kanskje du kan trene litt utpå kvelden? Kanskje det er litt kjøligere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå