Gå til innhold

Hva var snittet ditt på vgs?  

92 stemmer

1. 1. Hvor ligger du på denne skalaen?

• 0-1,9
      2
    • 2-2,4
      0
    • 2,5-3,4 (midt på treet)
      3
    • 3,5-4,4
      19
    • 4,5-5,4
      54
    • 5,5-6
      14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan snittet fordeler seg på KG :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

4,7. Hadde en skikkelig gi faen-instilling på VGS, som gjorde at matte og tysk ikke gikk så bra, restenfløt jeg forbausende fint på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det husker jeg ikke... En evighet siden jeg ble ferdig med den typen karakterer.

Men har snitt på 2.1 fra universitetsstudiene.

Skrevet

Hvor er du?

Jeg stemte på det laveste, for å trekke ned snittet, da jeg kalkulerer med at en del stemmer for høyere enn hva de har.

• Liker 3
Skrevet

Herregud, det husker jeg ikke... En evighet siden jeg ble ferdig med den typen karakterer.

Men har snitt på 2.1 fra universitetsstudiene.

Å, så bra! ... men det tells ikke her ;)

Men du husker vel om du lå mest på 3 eller 4 eller 5?

Skrevet (endret)

Hvor er du?

Jeg stemte på det laveste, for å trekke ned snittet, da jeg kalkulerer med at en del stemmer for høyere enn hva de har.

Jeg har stemt på 4,5. Holder på å forbedre karakterer for tiden, og har fått karakterer på hjernen ;)

Nei, du må stemme der du hører hjemme. Det er bare gøy å se hvordan karakterene fordeler seg.

Jeg håper virkelig alle på KG stemmer der de hører hjemme! Om man fikk veldig dårlige karakterer på vgs, er det som regel ingenting å si på intelligensen, men på motivasjonen. Det er mange som har personlige problem også...det glemte jeg å nevne, så da får man ikke alltid vist hva man er god for.

På vgs er det ofte også så mye annet man heller vil gjøre enn å studere, så det er mange som forbedrer etter vgs om man må.

Endret av meridian
Skrevet

Mellom 4 og 5 på vgs og et snitt på 2.0 på universitetsfag.

Skrevet

Mellom 4 og 5 på vgs og et snitt på 2.0 på universitetsfag.

Er ikke bedre enn 2,0 det samme som laud?

Skrevet

Mitt snitt på siste VGS-året var 3,8, da var jeg møkklei. Jeg har bedre snitt nå på universitetet.

• Liker 2
Skrevet

Hadde et snitt på 3,7 - tror jeg. Husker ikke helt lenger, men det var i alle fall over 3,5 og under 4. Var skikkelig lei meg for det da jeg sto med vitnemålet, men skjønner jo nå at de karakterene ikke har noen funksjon lenger. Var skikkelig lei, og hadde dyskalkuli som ikke var påvist - noe som gjorde at matematiske fag trakk ned enormt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke bedre enn 2,0 det samme som laud?

Laud ved 2.4, var det vel? Eller var det 2.3? Nå er jo karakterene annerledes.

Det er forresten noe helt annet å ha f.eks. 2.0 i f.eks. et økonomisk universitetsfag, enn i et samfunnsvitenskapelig/historiskfilosofisk. 1.5, 1.6, 1.7 osv. er ikke umulige karakterer å få innen visse fag, men de eksisterer knapt innen de andre studieretningene. En venninne fikk karakteren 1.9 i historie (for mange år siden) mellomfag, det ble da sagt at det var hittil den beste karakteren gitt på Universitetet i Trondheim.

AnonymBruker
Skrevet

Å, så bra! ... men det tells ikke her ;)

Men du husker vel om du lå mest på 3 eller 4 eller 5?

Kanskje 3/4 5ere og 1/4 4ere.

Skrevet

Jeg hadde et snitt på 3,8 da jeg gikk ut av videregående. Jeg var skikkelig umotivert siste året, hadde tilbrakt et år i USA på utveksling og da jeg kom hjem hadde jo alle vennene mine vært russ allerede og jeg var stuck med et år til på VGS i en ny klasse med skikkelig ræva miljø. Jeg gjorde det bra i studieretningsfagene (gikk formgivingsfag), men jeg slet med allmennfagene, spesielt norsken var tung (vi hadde 10 timer norsk i uka). Fikk faktisk god karakter både på særemne og muntlig eksamen, men skriftlig gikk skikkelig dritt. Fikk vel 2 i nynorsk om jeg ikke husker feil.

Jeg tok opp flere fag på Bjørknes året etter og forbedret snittet mitt betraktelig.

Skrevet

KG ligger jammen meg lang til høyre på Gauss-kurven :popcorn:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tror jeg har svart på dette ørten ganger før, men jeg hadde 5.4 i snitt + 1 realfagspoeng (altså totalt 55 poeng).

Skrevet

Skyldes nok answer-bias. De med dårligere enn 4-5 i snitt bryr seg nok ikke med å svare=) Samme som i penis-trådene!

• Liker 1
Gjest MrsTux
Skrevet

Jeg synes skalaen er litt pussig inndelt, det er stoor forskjell på 4,5 og 5,4, når det gjelder hvor lett det er å oppnå og hvor mange som har oppnådd det. Jeg befinner meg forresten der inne et sted ;)

• Liker 1
Gjest Trolltausa
Skrevet (endret)

Leste ikke innlegget ordentlig....

Endret av Trolltausa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...