Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bra med 5 i snitt? Jeg mener, VIRKELIG 5 i snitt? Jeg har bare 5-ere. Har 5 i alle fag. 5, 5 , 5, 5 ... aldri en 4-er eller 3-er eller 2-er elle stryk, ei heller aldri en 6-er.

% er det jeg alltid har hatt. Har fått 5+ og 5 -, men ligger som regel på 5.

Syns dere det er bra? Jeg har liksom ikke klart å jobbe med opp på en 6-er. Jeg følger godt med i timene på skolen og gjør leksene mine, men om jeg hadde jobbet mer iherdig hadde jeg kanskje klart å komme opp på en 6-er. De gangen jeg har fått 5- har jeg vært litt sløv...

Men så får jeg noen stpydige bemerkninger fra andre, voksne og de på min alder, fordi jeg ikke har en eneste 6-er ... Føler at mine 5-ere ikke er så bra... Nå er jeg straks ferdig på skolen og vet at jeg har 5 i snitt, og jeg har alle realfagen så jeg får fullt med realfagspoeng og alt det der.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fem i snitt er meget bra. Seksere er selvsagt enda bedre enn femmere, men de fleste ligger vel på rundt tre i snitt.

AnonymBruker
Skrevet

Er det bra med 5 i snitt? Jeg mener, VIRKELIG 5 i snitt? Jeg har bare 5-ere. Har 5 i alle fag. 5, 5 , 5, 5 ... aldri en 4-er eller 3-er eller 2-er elle stryk, ei heller aldri en 6-er.

% er det jeg alltid har hatt. Har fått 5+ og 5 -, men ligger som regel på 5.

Syns dere det er bra? Jeg har liksom ikke klart å jobbe med opp på en 6-er. Jeg følger godt med i timene på skolen og gjør leksene mine, men om jeg hadde jobbet mer iherdig hadde jeg kanskje klart å komme opp på en 6-er. De gangen jeg har fått 5- har jeg vært litt sløv...

Men så får jeg noen stpydige bemerkninger fra andre, voksne og de på min alder, fordi jeg ikke har en eneste 6-er ... Føler at mine 5-ere ikke er så bra... Nå er jeg straks ferdig på skolen og vet at jeg har 5 i snitt, og jeg har alle realfagen så jeg får fullt med realfagspoeng og alt det der.

Hva mener dere?

ER DU UTE ETTER SKRYT ELLER?

5 ER MEGET BRA.

• Liker 1
Skrevet

Blir litt gåen av folk som meiner at 5 er dårleg. Sjølvsagt er 5 bra!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert.

Du vet jo at 5 er bra. Enten er du stokk dum eller så er du bare ute etter bekreftelse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ordla meg litt feil ... jeg var ikke ute etter å skryte .... hvis dere leste det siste avsnittet mitt, så skrev jeg at jeg fikk spydige kommentarer fra andre fordi jeg ikke har en eneste 6-er, og at de fikk meg til å føle meg dårlig fordi jeg ikke har en eneste 6-er. Det blir slik at jeg føler at jeg burde bare hatt 6-ere for å være flink.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert.

Du vet jo at 5 er bra. Enten er du stokk dum eller så er du bare ute etter bekreftelse.

Helt enig! Hvordan kan man i det hele tatt stille det spørsmålet? Og uansett om andre sier du "burde" fått 6-ere så skjønner antakelig du at 5 er sinnsykt bra. Samtidig som jeg tar meg selv i å undre om andre virkelig kommenterer at 5 er dårlig..? Høres meget, meget merkelig ut.

• Liker 1
Skrevet
Tror jeg ordla meg litt feil ... jeg var ikke ute etter å skryte .... hvis dere leste det siste avsnittet mitt, så skrev jeg at jeg fikk spydige kommentarer fra andre fordi jeg ikke har en eneste 6-er, og at de fikk meg til å føle meg dårlig fordi jeg ikke har en eneste 6-er. Det blir slik at jeg føler at jeg burde bare hatt 6-ere for å være flink.

Da lurer jeg på hvordan miljø du henger i, hvor 5er er ansett som dårlig.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg synes 5 i snitt er bra :) Som flere påpeker, så når du jo ikke helt opp, men en 6er i et fag skal jo ha litt terskel mener jeg. Med 5ere viser du både selvstendighet og god kunnskap, de fleste har jo langt lavere snitt.

Skrevet

Jeg husker vi hadde et karakterpress uten like oss i mellom på videregående, hvor man helst skulle ha 6 i alt, så jeg skjønner at bekymringene dine faktisk kan være ektefølt :)

5 er en veldig god karakter, og karakteren rett under er faktisk bra, den også.

Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av chikako
Gjest Hannee
Skrevet

Du er kjempeflink! Å få 5 i alle fag er utrolig bra! Vær kjempestolt av deg selv kjære deg!

Skrevet

Jeg er jo faktisk også såppas 'nerd' at jeg ikke alltid er fornøyd med en femmer, fordi jeg VET at hvis jeg hadde jobbet hardere så kunne jeg fått en sekser.. Alle andre synes jo bare jeg er teit hvis jeg ikke er fornøyd med fem, men det er vanskelig å være fornøyd hvis du vet at du kunne fått bedre! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk akkurat 5 i snitt, men jeg hadde karakterer spredd over HELE skalaen. Fra 2-6.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det presset du føler, om å gjøre det best mulig. Men 5 er absolutt en god karakter! 5-6 regnes jo som toppkarakterene, og krever jo det høyeste nivå av ferdigheter og forståelse. Men 6'eren krever gjerne en enda mer enestående besvarelse enn 5'eren, selvsagt avhengig av læreren som vurderer.

Uansett, ikke bry deg om de som mener du "burde gjøre det bedre". Og med realfagspoeng får du jo en høyere poengsum når du søker på høyere utdanning.

Skrevet

Åssen klarer du å få 5 ere når du ikke engang vet om 5ere i snitt er bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...