Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #1 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har en søt liten hund...men den har en forferdelig dårlig ånde.uuæææ Den er veldig renslig av seg,men eg vet ikke hva jeg kan gjøre med denne dårlige pusten hans! han er 8 år,og har stinket slik så lenge eg kan huske! Noen her med forslag??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2003 #2 Del Skrevet 13. november 2003 Puss tenna på bikkja di! Det set seg ofte eit belegg på jekslane som mildt sagt luktar ILLE! På dyrlegekontor sel dei også eit spesielt munnskylle-vatn til hundar, det er svært effektivt! Elles frå du prøve å la vere å lukte inn i munnen på voffsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 13. november 2003 #3 Del Skrevet 13. november 2003 Betennelse i tannkjøttet?? Puss tennene hans og kjøp en munnspray til han, til dyr! Hadde også hørt med veterinæren om råd, mulig han har bakterie infekjson....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. november 2003 #4 Del Skrevet 13. november 2003 Hunden vår får skikkelig dårlig ånde av enkelte typer fòr! Tannpuss er en god idè sammen med tyggebein og tøyknuter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 13. november 2003 #5 Del Skrevet 13. november 2003 I og med at hunden er så gammel så regner jeg med at munnen hans er i dårlig forfattning .......sukk ....hunder får tannstein - tannsten fører til betennelser i tannkjøttet - hvilket igjen får tannkjøtttet til å trekke seg tilbake fra tannen sånn at den blottes - og løsner. Dette er vondt for hunden. Alle hunder må kikkes i munnen. Hundetenner skal være hvite - ikke brune og fulle av flekker og gørr Tannkjøttet skal være rosa - lys rosa - ikke hissig rødt. Det han ha svarte pigmentflekker på enkelte hunder. Hunden din på en tur til tannlegen og få sjekket opp munnen sin. Der avgjør de om det holder med en rens eller om noe må trekkes. Sansynligvis må noe trekkes. Mine foreldre har vår inne to ganger i året tror jeg - og den ahr fått trukket en del allerede - som var værre enn de visste om. Puss tennene til hunden iblant - men - når det først er kommet tannstein holder det ikke å pusse - det må bort med skrape eller ultralyd . Det er vondt for hunden å gå med betennelse og vonde tenner. SÅ ta en kikk - og en tur til dyrlegen. Det pleier ikke å lukte GODT i hundemunner - men det er forskjell på lukten ..........og det skal ikke stinke ... Så derfor - vær snill med voffsen din og sjekk opp forholdene. Jeg pusser på min hund - og skraper selv om det kommer litt - det går fint - han liker det ikke - men over lever det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 13. november 2003 #6 Del Skrevet 13. november 2003 det er en grunn til at dårlig ånde kalles dogbreath på engelsk, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linden Skrevet 18. november 2003 #7 Del Skrevet 18. november 2003 Sjekk hva hunden din spiser, menneskemat av forskjellige varianter gir dårlig ånde. Og endel typer hundemat. Hunden min er 7 år og har ikke dårlig ånde, han har til og med hvite fine tenner. Tror dette skyldes mye at han får en bra fortype og ikke menneskemat i det hele tatt. Altså prøv en annen fortype og kutt ut gobitene (kan selvsagt få markis eller noe sånt da) kombinert med tannpuss om hunden tillater det Og prøv for all del ikke de hundekjeksene som skal gi god ånde, bikkja til naboen har aldri luktet så vondt verken før eller siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå