Gå til innhold

La deres 15,5 åring dra alene med en venninne og hennes mor.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere latt deres 15,5 åring(blir 16 i oktober) dra alene med en venninne på 16 og hennes mor til syden?

Denne moren er veldig normal altså, og venninnen er en god venninne. Jeg bare lurer på om dere ville latt deres datter dra avgårde, om dere hadde klart det uten å sitte igjen hjemme å være bekymret?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Ser ingen grunn til å ikke la henne dra dersom moren er et oppegående menneske.

• Liker 5
Skrevet

Mamma hadde nok latt meg få lov da jeg var på den alderen, men hun hadde vært døden nær av bekymring. However, sånn er det å være mor når barna blir mer og mer selvstendige. Det skal liksom være litt sånn. Med øving går det bedre og bedre.

MEN, min mor ville i alle fall vurdert det utifra min oppførsel ellers, hvaslags type venninnen og moren hennes er, og hun hadde hatt tett dialog med den andre moren i forhold til grensesetting osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var tolv, men så er ikke mamma en som bekymrer seg unødig heller.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hadde moren vært normal og venninnen alright så hadde jeg fått lov til å dra, helt klart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, moren hennes er en ordentelig person som er fornuftig og har gode verdier i livet. Eneste jeg kan trekke ned på er at hun røyker, men ellers ingenting galt. ;)

De skal til Hellas. Men ville dere sittet igjen og vært bekymret? Ville dere sendt en morgen sms og en natta sms til datteren deres bare for å vite at alt er iorden? jeg vet denne 15,5 åringe ikke har noe imot sms fra moren sin, emn jeg vil ikke være for overhydterisk heller. De drar om 1 uke ... alt er bestilt og ordnet, men kan ikke unngå å tenke på at hun er langt borte fra meg...

Gjest Consensio
Skrevet

Om dette er første gangen dattera er ute på tur og mor er litt nervøs, så kan man jo avtale at dattera ringer hver kveld for eksempel. Må jo ikke prate en time om gangen, men bare kort at de har det bra og evnt hva de har gjort :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

15.5-åring faktisk. Er du sikker på det ikke er 15.43 da?

• Liker 1
Skrevet

Lag avtaler på forhånd om hvor mye dere skal ha kontakt, og sørg for at det er en mengde som går greit for begge. Det er stor forskjell på folk (broren min synes det er fint å bli oppringt hver kveld klokka elleve i tillegg til sms på dagtid, mens jeg hater å bli oppringt bare for dødprat og "skal bare sjekke at alt er bra").

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt. Jeg, en venninne og min mor dro sammen til Afrika da vi var 14.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

15.5-åring faktisk. Er du sikker på det ikke er 15.43 da?

Egentlig er hun vel 15,66 år siden hun har bursdag om 4 mnd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har pratet om at vi skal sende morgen sms og en på kvelden før vi legge oss. Tror det holder, jeg, men jeg kan ikke unngå i sitte med en rar følelse av at hun skal dra alene på tur uten meg. Hun dro jo p skoletur i vår med klassen sin, men da var jeg med som en av de voksne. Jeg er ikke en mor som våker over hvert skritt hun tar, men jeg kjenner datteren min og vet at hun ikke er flink til å sette grenser og å si nei og å si ifra. Vi har øvd mye på det, og jeg har gitt henne ansvar og jeg setter krav. Men hun er forsiktig av seg i sin natur og lar seg lett overtale og lede, og derfor er jeg vel redd for henne ... Venninne hennes er mer klar i si tale, og hun er en god venninne. Jeg vet hun vil ha det trygt og godt med venninne og moren, men det er første gang hun reiser langt av sted uten meg.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det er på tide hun drar på tur uten deg, så dere begge får øvd litt til hun skal flytte hjemmefra. Du høres overengstelig ut.

• Liker 6
Skrevet

Hjelpes, jenta er snart 16 år! Mange flytter jo hjemmefra for å gå på skolen i den alderen! Tror det er på høy tid at dere får litt avstand mellom dere, det er nok bare sunt for begge to!

• Liker 5
Skrevet

Når jeg var 16 dro jeg alene til Barcelona på språkreise i tre uker :) Kjør på. Datteren din får sikkert en tur hun kommer til å huske resten av livet. Veldig stas når man drar uten foreldre for første gang.

• Liker 2
Skrevet

da jeg var 15 dro jeg og to venninner på 3 ukers språkreise til Malta...

ser ingen problem med å sende en 15,5 åring til syden sammen med en venninne og hennes mor så lenge moren er "normal" :)

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var 16 fikk jeg ikke lov til å dra til London med venninna mi og hennes mor. Foreldra mine kjente mora og hun var veldig ansvarsfull. Vi skulle på konsert og være der noen dager. Ble til at venninna mi og mora dro alene. Jeg er fortsatt sur for å ha gått glipp av den konserten, 14 år etterpå. Så ja, la henne dra! :-)

Skrevet

Hadde definitivt latt henne dra. Men jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16 og blir sjokkert når jeg hører om 18åringer som aldri har vært uten foreldrene mer enn max en helg....

Hvis dette hadde vært aktuelt for meg i den alderen, hadde nok kontakten hjem vært et par-tre sms iløper av uka og et kort...:)

Send mail om det er nett på hotellet, mye billigere og mindre stress hvis man ikke får svar umiddelbart!;)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg var 11 reiste jeg på CISV-leir i fire uker, uten foreldre. Tror jeg snakket med de 1 gang i løpet av den måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...