Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det at man kan sette penger inn på BSU t.o.m. det året man fyller 34? Så hvis jeg blir 34 år den 1.juli iår, så må jeg sette innpå 20 000 før 1.juli? Eller kan man sette innpå åenger når man er 34 også? Slik at man må sette innpå 20 000 før man fyller 35 året etter?

Hvor gammel kan man være for å begynne å spare? Er det 18 år som er grensen? Eller kan man begynne før?

Og hva går pengene til? Kan man kun bruke det som egenandel når man kjøper bolig? Eller kan man bruke det på gjeld på bolig?

Takker og bukker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan sette inn penger til og med det året du fyller 33. Når man kan begynne aner jeg ikke.

Pengene kan du bruke til boligkjøp eller nedbetaling av boliglån.

Bukker tilbake :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, men jeg trodde man kunne sette inn penger til man ble 34? :klo:

Noen andr som vet? Og noen andre som vet hva aldersgrenser er for å begynne å sette inn pegner?

Skrevet

Noen andr som vet? Og noen andre som vet hva aldersgrenser er for å begynne å sette inn pegner?

Sjekka på hjemmesiden til banken min, og der står det 33.

Skrevet

Du kan spare i BSU til og med det året du fyller 33 år.

Skrevet

Såvidt det er meg bekjent trenger man da ikke være 18 for å spare på BSU? Jeg vil da påstå at jeg var 16. ellers er det noe galt med hukommelsen min :P Men man må jo tjene over frikortbeløp for å få nytte av skatteavdraget, så om det er lurt å fylle på kontoen til poden før de har begynt å gå er vel en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...