Gå til innhold

Testosteron mangel

Anbefalte innlegg

Gjest Katrine
Skrevet

Er menn med lavt testosteron nivå mindre kåte enn de menn med normalt/høyt nivå?

Samboeren min gjennom 2år har veldig lavt testo.nivå, (under grensa for normalt) og han sier han ikke blir så kåt på meg selv om han har lysst på både meg og ha sex.

En tanke har slått meg, kanskje det er meg han ikke tenner helt på.

Noen som har kjennskap til dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja man blir mindre kåt jo lavere testosteron nivå en har i kroppen.

Jo høyere, jo kåtere.

Skrevet

om nivået er veldig lavt,kan en få injeksjoner med hormonet.Legen kan skrive ut resept og sette sprøyter

Gjest Katrine
Skrevet

om nivået er veldig lavt,kan en få injeksjoner med hormonet.Legen kan skrive ut resept og sette sprøyter

Ja vet en kan få injeksjon og div. men sambo hadde såkallet flytende testo i kroppen og det var ok.

Er det andre "ting" som kan hjelpe på testo.nivået?

Uten å gå på "svartebørsen" liksom....

Kan jo ikke være hyggelig å gå klipp av det å være kåt heller. En deilig følelse..

Sexlivet blir jo noe "labert" også..

AnonymBruker
Skrevet

Ja man blir mindre kåt jo lavere testosteron nivå en har i kroppen.

Jo høyere, jo kåtere.

Jeg har et høyt nivå av testosteron i kroppen, jeg e rkvinne, og jeg er veldig kåt og tenker kostant på sex... Men jeg prøver å spise kroppen til balanse slik at nivået skal synke. Er på nippet til å utvikle pcos ...

Gjest Katrine
Skrevet

Jeg har et høyt nivå av testosteron i kroppen, jeg e rkvinne, og jeg er veldig kåt og tenker kostant på sex... Men jeg prøver å spise kroppen til balanse slik at nivået skal synke. Er på nippet til å utvikle pcos ...

Da har jeg nok høyt nivå selv også, er veldig glad i å ha sex og ellers mye kos, i alle former :)

Vi kræsjer litt her jeg og partneren min.

Spise seg til balanse? Hva går det ut på?

Er det mulig å "spise" testo.nivået høyere også da kanskje???

Tanx for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg nok høyt nivå selv også, er veldig glad i å ha sex og ellers mye kos, i alle former :)

Tanx for svar.

Ja, man kan spise kroppen i balanse slik at kroppen stabiliserer seg slik den burde vært. Det gjelder psykisk og fysisk.

Mange som er overvektige, undervektige, sliter med hudproblem, migrene, angst, depresjon og med forhøyede verdier av ditt og datt, slik som i mitt tilfelle - for høye verdier av testosteron i kroppen(jeg er som sagt en kvinne) kan spise seg frisk.

Jeg spise ikke noe karbohydrater som mel, sukker, ris, potet (ris og potet er jo forsåvidt stivelse også) og ingen melkeprodukt.

Jeg drikker bare vann dagen lang, og jeg spiser mye grønnsaker, lager både salater og wokker. Grønne grønnsaker er veldig bra, som ruccola, spinatblader, salate, squash, agurk. Avokdo og alle typer nøtter er superbra, og inneholder mye bra protein og sundt og godt fett for kroppen. Protein er veldig viktig, du har sikkert hørt om de 20 aminosyrene vi må ha i oss hver dag, og da må vi spise mye proteiner.

Det beste er å lage all mat fra grunnen av, og å tenke protein og fett og frukt og grønt og vann, ikke tenke kalorier...

Hvis du leser på Tjoms sin tråd som heter "Jeg ble frisk fra ME", tror den er postet under Kropp og helse, står det mye interessant der om hva maten gjør med kroppen, og hvor viktig det er med frukt, grønt, protein og fett.

Og at kroppen ikke ha bruk for mel, sukker, melk og melkeprodukt, ris eller potet.

Får man kroppen i balanse får man det bra med seg selv og alle prosessene i kroppen fungerer bedre. Det er derfor det er viktig å drikke nok vann hver dag, for prosessene i kroppen er avhengig av vann for å de skal fungere bl.a.

Selv sliter jeg med uønsket hårvekst, men det skal visst gå bort når jeg har levd på det nye kostholdet mitt en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man kan spise testosteron-nivået høyere om man er mann ;)

Gjest Katrine
Skrevet

Du tuller ;)

Gjest Katrine
Skrevet

Eller?

Jeg er ingen lege :)

Gjest Katrine
Skrevet

Ja, man kan spise kroppen i balanse slik at kroppen stabiliserer seg slik den burde vært. Det gjelder psykisk og fysisk.

Mange som er overvektige, undervektige, sliter med hudproblem, migrene, angst, depresjon og med forhøyede verdier av ditt og datt, slik som i mitt tilfelle - for høye verdier av testosteron i kroppen(jeg er som sagt en kvinne) kan spise seg frisk.

Jeg spise ikke noe karbohydrater som mel, sukker, ris, potet (ris og potet er jo forsåvidt stivelse også) og ingen melkeprodukt.

Jeg drikker bare vann dagen lang, og jeg spiser mye grønnsaker, lager både salater og wokker. Grønne grønnsaker er veldig bra, som ruccola, spinatblader, salate, squash, agurk. Avokdo og alle typer nøtter er superbra, og inneholder mye bra protein og sundt og godt fett for kroppen. Protein er veldig viktig, du har sikkert hørt om de 20 aminosyrene vi må ha i oss hver dag, og da må vi spise mye proteiner.

Det beste er å lage all mat fra grunnen av, og å tenke protein og fett og frukt og grønt og vann, ikke tenke kalorier...

Hvis du leser på Tjoms sin tråd som heter "Jeg ble frisk fra ME", tror den er postet under Kropp og helse, står det mye interessant der om hva maten gjør med kroppen, og hvor viktig det er med frukt, grønt, protein og fett.

Og at kroppen ikke ha bruk for mel, sukker, melk og melkeprodukt, ris eller potet.

Får man kroppen i balanse får man det bra med seg selv og alle prosessene i kroppen fungerer bedre. Det er derfor det er viktig å drikke nok vann hver dag, for prosessene i kroppen er avhengig av vann for å de skal fungere bl.a.

Selv sliter jeg med uønsket hårvekst, men det skal visst gå bort når jeg har levd på det nye kostholdet mitt en stund.

Tusen takk for info.

Dette skal jeg undersøke, mulig jeg har ME selv ser du.

Er det noen tabletter/ hjelpemiddler innen helsekost som kan hjelpe som du vet om?

Skrevet

Tanx for svar.

Det er forskjellige ting som kan være med på å øke tesosteron nivået.

1) Ha mye sex!

2) Nappe løken/laksen/junior (mao: Runke/onanere) ofte

3) ZMA tabletter skal være med på å øke testosteron nivået.. (Zink, Magnesium & Vitamin B6.. 1 års forbruk koster 450kr.. så det er ikke dyrt). Tar 2 stk når en legger seg

4) Styrketrening

5) Mat.. Biff & kjøtt.. (tror jeg)

Er sikkert flere ting også..

Gjest Katten.
Skrevet

Det er forskjellige ting som kan være med på å øke tesosteron nivået.

1) Ha mye sex!

2) Nappe løken/laksen/junior (mao: Runke/onanere) ofte

3) ZMA tabletter skal være med på å øke testosteron nivået.. (Zink, Magnesium & Vitamin B6.. 1 års forbruk koster 450kr.. så det er ikke dyrt). Tar 2 stk når en legger seg

4) Styrketrening

5) Mat.. Biff & kjøtt.. (tror jeg)

Er sikkert flere ting også..

Fascinerende, bortsett fra punkt nummer 3, skulle jeg skrive nøyaktig samme liste!

Skrevet

Ja vet en kan få injeksjon og div. men sambo hadde såkallet flytende testo i kroppen og det var ok.

Er det andre "ting" som kan hjelpe på testo.nivået?

Uten å gå på "svartebørsen" liksom....

Kan jo ikke være hyggelig å gå klipp av det å være kåt heller. En deilig følelse..

Sexlivet blir jo noe "labert" også..

"Flytende testo" ?? Mener du fritt testosteron? Denne regnes ut som mengden testo i forhold til hormonet SHBG, som binder seg til testo og fungerer som et slags lager.

Ellers kan forholdet mellom testosteron og østrogen innvirke. Om man har mye østrogen i forhold til testosteron, så kan ting bli litt kleint. Finnes medikamenter som senker østrogenet på "svartebørsen" og, men en mindre drastisk metode vil være å kvitte seg med overskudd av fett, om man har noe. Fettvev inneholder mye av enzymet aromatase, som omdanner testosteron til østrogener.

AnonymBruker
Skrevet

Er menn med lavt testosteron nivå mindre kåte enn de menn med normalt/høyt nivå?

Samboeren min gjennom 2år har veldig lavt testo.nivå, (under grensa for normalt) og han sier han ikke blir så kåt på meg selv om han har lysst på både meg og ha sex.

En tanke har slått meg, kanskje det er meg han ikke tenner helt på.

Noen som har kjennskap til dette?

Det er gjerne de lavere menn, og de feminine menn (Ari Behn, Per Heimly, etc.)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...