AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Er 166cm høg og veger 72,2. Har 4 svangerskap bak meg og 1 røykeslutt so vekta har gått både ned og opp ofte, men etter røykesluttet for 6 år sia la eg på meg 12 kilo som aldri går av, vil ikke starte å røyke for å gå ned de kiloa heller!! Startet i slutten på April med sunt kosthold pluss trening, gjekk fra 75,8 til 72,2 ganske so fort men nå har vekta stått still lenge. Hva gjer eg galt? Frukost: 1 Havre knekkebrød med fårepølse Lunch : 2 Havre knekkebrød med brunost eller fårepølse Middag: Sunn middag som består av grønnsaker, kjøtt, saus. av og til ris, spiser kun 1 pors. 2 Mellom : 1 eple(tidleg mellom) og 1 Kornmo med brunost eller fårepølse (etter middag engang). Drikker omtrent 2-3l vann dagleg. Til dagleg trener eg fast på steppemaskin: 30-45 min (puls ligger på omtrent 155-160) Går tur opp til 1 time 5 dager i uka Styrke prøver eg å trene ca 10 min annahver dag etter stepp. Er det noen som har tru på at det vil løsne litt de kilo som er igjen? Etter rundt midten av Mai har vekta stått still.
kontorstol Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Hadde kanskje valgt litt sunnere pålegg enn brunost og fårepølse... 1
FrøkenJosefine Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Jeg ville bytta ut flere av knekkebrød/kjeks-måltidene med grønnsaker/frukt/meieriprodukter som skyr eller yoghurt.. Jeg ville også bytta ut fårepølse med et magrere kjøttpålegg.. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Takk for kjappe svar, skjønner det at eg bør velge andre pålegg ja, da får eg gå over på prior sine magre pålegg fra og med no Men sånn ellers ser det bra ut da? Ja kan faktisk av og til ta youghurt til lunch isteden for knekkebrød , det hender ja.
-milla j- Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Middag - hva er 1 porsjon for deg? Det er ofte vanskelig å beregne mengde - og ikke minst kaloriinnhold! Jeg laget kjøttkaker, veide alle ingrediensene og kom frem til at 1 stk var ca. 250 kcal. Kunne spist 4 av dem jeg, men det ville jo blitt 1000 kcal på bare dem! Skriv ned hva du spiser, vei maten en ukes tid og logg den, f.eks. her: www.mylog.no så får du en indikasjon på hvor du eventuelt spiser for mye. Hjalp for meg
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 Middagen min er f.eks : 1,5-2 poteter (ca 150gr) 1 gulrot 1dl saus 2 kjøttkaker/fiskekaker eller 150 gr biff ris (halv, boil in bag pakke) 0,5 dl bearnaise (er det slik det skrivest)
FrøkenJosefine Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Takk for kjappe svar, skjønner det at eg bør velge andre pålegg ja, da får eg gå over på prior sine magre pålegg fra og med no Men sånn ellers ser det bra ut da? Ja kan faktisk av og til ta youghurt til lunch isteden for knekkebrød , det hender ja. Jeg ville gjort dette vær dag rett og slett.. Blir utrolig mye karbohydrater som også er kalorier Trege karbohydrater som du finner i grønnsaker blant annet er mye bedre for kroppen og du vil være mett lenger! Istedenfor ris/potet/pasta ville jeg heller valgt mere grønnsaker.. Og istedenfor prosessert kjøtt som kjøttkaker og fiskekaker, pølser, fete påleggsorter og slikt ville jeg valgt rene kjøttprodukter som kyllingfile, biff og lignende.. Mye mindre fett og uten tilsetningsstoffer.. Gå igjennom kjøleskapet og bytt ut produkter med mye fett og sukker (som yoghurter,rømmetyper,ketchup, dressinger og pålegg)
Lulilelu Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Det er mye kalorier i saus så det ville jeg droppet. Et annet tips er å steke all mat i olje og ikke smør siden det er mye mettet fett i smør og margarin. Spis så lite ris, poteter og pasta som mulig og heller fyll på med mer grønnsaker. Ofte når man begynner å trene så går de første kiloene ganske fort av (mye vann), men så begynner man å bygge mer muskler. Så selv om du mister fett så kan vekten stå stille pga bygging av muskler. Til å begynne med bygger musklene ganske fort men etter hvert roer det seg og vekten vil gå videre ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå