Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å kanskje bli bibliotekar.

Er det noen som jobber som bibliotekar her? Hvordan trives dere? Hvordan er hverdagen som biliotekar?

Må man ha bibliotekarutdanning for å jobbe som bibliotekar? Jeg bor i gokk, så det er kun små kommunale bibliotek her. Kanskje er det ikke krav om ordentlig bibliotekarutdanning på mindre plasser? Jeg har studert engelsk, så har fått inn litteraturstudier der pluss at jeg har gått journalistikk, så har lært mye om informasjonsinnhenting der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner folk i Oslo som jobber på bibliotek med omtrent din utdanning, så jeg tror absolutt du har muligheter!

Enkelte jeg kjenner har spennende arbeidsdager fordi de får jobbe med noe de er gode på - de jobber i store samlinger eller har ansvar for arrangementer.

Ei jeg kjenner som jobber i et lite bibliotek på vestlandet sier at svært få bruker biblioteket, da de som kommer bruker datamaskinene til å surfe fordi de ikke har PC med internett hjemme.

Skrevet

Her i Oslo er det ekstremt vanskelig å få seg jobb som bibliotekar. Det er enormt mange søkere når det en sjelden gang lyses ut en stilling.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Her på bygda kan hvem som helst bli biliotekar, men ikke sjef da. Var det i nesten to år og aldri mere. Man setter på plass bøker, stempler bøker, rydder bøker, kasserer bøker, låner ut og registrerer inn og setter de på plass og kjefter på små unger. Veldig lite utfordringer og veldig kjedelig.

Men liker man kontorarbeid så kan det nok være en koselig jobb:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...