Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte nettopp å søle cola over tastaturet på laptopen min, veltet flaska som sto ved siden av dataen og nesten alt helte ut før jeg fikk tatt tak i den. Dataen slo seg av nesten med en gang, og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skriver dette fra broren min sin data. Jeg kjøpte forsikring da jeg kjøpte laptopen, og tror jeg er innenfor 3 års grensa. Er det da gratis å få det fikset? Kan dette fikses i det hele tatt? Eksen min sølte øl over sin data og da fikk han ny siden det var visst dyrere å fikse den gamle. Men husker ikke hvor mye det kostet for ham. Noen som vet noe om dette? Og hvis de kan fikse dataen min - kommer bildene mine, musikken og dokumentene mine fortsatt til å være der eller er de tapt for alltid?:(

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde du med den etter du sølte?

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, bare satt og stirret på den og håpte at den ikke var ødelagt! Så løp jeg og hentet håndkle og prøvde å tørke opp det på tastaturet. Det kom opp en sånn rar skjerm, og så slo den seg av av seg selv, etter kanskje 2 min med den skjermen.

Skrevet

Dette er jo en klassiker :gjeiper:

Men du burde tatt sikkerhetskopi av alle bilder og slikt først.. :sjenert:

Neida, er du innenfor forsikringsperioden, får du helt sikkert ny laptop. Regner med du hadde sånn idiotforsikring?

AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg hadde gjort er hvertfall å snu den opp-ned så noe av colaen får renne ut...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sånn privat forsikring i Expert, men vet ikke hva den forsikringen dekker.

har snudd den opp ned nå, kanskje det hjelper!

Skrevet

Har hørt historier om at det går bra om det er cola, bare det tørker. Vann er imidlertid døden for tastaturet,jeg klarte å ødelegge to tastaturer til jobbdataen min ved å velte vann over!

AnonymBruker
Skrevet

Du må skylde med vann!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette går som regel ikke under normal forsikring med mindre man har tatt ut idiot-forsikring ja, som f.eks å miste den i bakken eller søle ting i den.

Du kan jo få tatt ut harddisken med tingene dine på, er vel heller koblingene på hovedkortet som har tatt kvelden eventuelt.

Skrevet

Har hørt historier om at det går bra om det er cola, bare det tørker. Vann er imidlertid døden for tastaturet,jeg klarte å ødelegge to tastaturer til jobbdataen min ved å velte vann over!

Det er omvendt. Cola er klissete og ødelegger tastaturet, vann derimot kan gå bra. Jeg har selv ødelagt to eller tre tastatur med vann. Heldigvis har jeg enda ikke sølt hverken Cola, vann eller noe annet flytende på den bærbare...

AnonymBruker
Skrevet

Ikke slå på dataen igjen, da kan den kortslutte. La den heller tørke i noen dager, og prøv å slå den på. Tror ikke man skal skylle en laptop med vann for å få bort Cola, da blir jo alt annet inni der vått og mer ødelagt, vel?

Skrevet

Har gjort nøyaktig samme tabben selv for ca 1 år tilbake,

pc'en gikk ad undas og jeg hadde selvfølgelig ikke forsikring.

Leverte den inn til et firma og fikk beskjed om at det var

bare å anskaffe ny,reparasjon kom til å bli altfor dyrt.

Kjedelig,siden det var en dyr laptop,tenkte da selgeren spurte

om forsikring at skitt au dette skjer ikke meg,WRONG! :kjefte:

Du skal få et godt tips fra meg da,harddisken på en laptop

sitter stort sett i et lite kammer under pc'en,hvis du har

skrujern kan du åpne dette og plukke ut disken,for så og

sette den inni en eventuellt ny pc.Da er ikke alt tapt iallefall.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte nettopp å søle cola over tastaturet på laptopen min, veltet flaska som sto ved siden av dataen og nesten alt helte ut før jeg fikk tatt tak i den. Dataen slo seg av nesten med en gang, og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skriver dette fra broren min sin data. Jeg kjøpte forsikring da jeg kjøpte laptopen, og tror jeg er innenfor 3 års grensa. Er det da gratis å få det fikset? Kan dette fikses i det hele tatt? Eksen min sølte øl over sin data og da fikk han ny siden det var visst dyrere å fikse den gamle. Men husker ikke hvor mye det kostet for ham. Noen som vet noe om dette? Og hvis de kan fikse dataen min - kommer bildene mine, musikken og dokumentene mine fortsatt til å være der eller er de tapt for alltid?:(

Huff så kjedelig.. Jeg gjorde det samme, bare med et glass vin.... :sukk:

Jeg betalte nesten 7000kr for min laptop, og for å fikse den skulle de ha litt over 4000kr, siden skjermkort og alt var fuktskadet osv. Dette skal ikke vanlig forsikring dekket, da det er "selvforskyldt"....

Visst ikke pc din var så alt for dyr, så er det like greit å kjøpe ny ..

Du kan ta en backup av filene dine, forhør deg med en venn som kan visst du ikke vil betale i dyre dommer. Visst ikke, er jeg redd alt er tapt. Og jeg har lært meg å ta backup etterhvert som jeg lagrer ting på pc nå.

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg vet altså ikke om jeg har trygghetsforsikring eller en annen type forsikring...det står bare Privat Forsikring 3 år på lappen jeg fikk. Forsikringen kostet for øvrig 1628 kr, vet ikke om det sier noe om hva slags forsikring det er?

Skrevet

Men jeg vet altså ikke om jeg har trygghetsforsikring eller en annen type forsikring...det står bare Privat Forsikring 3 år på lappen jeg fikk. Forsikringen kostet for øvrig 1628 kr, vet ikke om det sier noe om hva slags forsikring det er?

Om du ser her (helt nederst på siden): http://www.expert.no/m/OM-EXPERT/netthandel.aspx virker det på meg som om du skal være dekket av forsikring.

Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Kråkesaks, moderator.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ser her (helt nederst på siden): http://www.expert.no/m/OM-EXPERT/netthandel.aspx virker det på meg som om du skal være dekket av forsikring.

Nei. Idiot-forsikring, som dekker slike uhell, er som regel utenom vanlig forsikring, nettopp fordi man vet at kanskje man er klumsete og kan ende opp med uhell som søle, miste osv. De fleste tar ikke ut en slik forsikring. Det er ikke del av den vanlige forsikringen.

Skrevet

Ring Expert og hør, du. :)

Lykke til!

Skrevet

Det første jeg hadde gjort er hvertfall å snu den opp-ned så noe av colaen får renne ut...

Obs! Noen maskiner er laget for at væske skal renne noenlunde kontrollert ut, men disse kanalene/kamrene forutsetter at maskinen står riktig vei. Begynner man å snu på maskinen vil væsken renne på andre måter enn det kanalene legger opp til, og da har man brått gått fra en klissete fungerende maskin til en død maskin.

Skrevet

Jeg kjøpt Macen min på Expert, og den forsikringen jeg kjøpte der skal dekke absolutt alt av skader. Kanskje du har den samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...