Gå til innhold

Ni dager i Budapest for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det nok å se/gjøre i Budapest til at det er verdt å være der i så mange dager? Vi kommer isåfall frem sent ankomstdagen, og drar tidlig om morgenen avreisedagen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det grei togforbindelse til andre byer i nærheten? Nå har jeg aldri vært i ungarn, men det kan kanskje være spennende å ta noen dagsturer hit og dit når dere har så god tid. :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det grei togforbindelse til andre byer i nærheten? Nå har jeg aldri vært i ungarn, men det kan kanskje være spennende å ta noen dagsturer hit og dit når dere har så god tid. :)

Jeg aner ikke. Hadde håpet at andre har vært der og vet om det er mye å gjøre der.

Skrevet

Hei!

Like utenfor budapest ligger det en liten kunstner landsby som det er verdt å gjøre et besøk til. Man kan ta båten ned :)

Ellers er det litt av hvert å gjøre i budapest.. Men 9 dager er kanskje -litt- mye

Utifra hva jeg husker ligger Wien fire timer unna, med tog. Hvorfor ikke kombinere med et besøk i wien i samme slengen?

Skrevet

Budapest er en nydelig by med masse å se/gjøre, men jeg synes uansett at 9 dager på storbyferie er altfor mye. Hvorfor ikke kombinere med sol/bade-ferie v/Balatonsjøen som ikke ligger så langt unna med togforbindelse?

Skrevet

For lenge syns jeg. Fin by, men for meg holdt det med en langhelg.

Skrevet

Det kan aldri bli for mye tid i Budapest. Syns jeg. :P

Åh, savn!

• Liker 1
Skrevet

Var der i rundt tre dager og fikk sett det meste som var å se. Kunne gjerne hatt en dag til der, men ikke noe mer enn det. Jeg kom med tog fra Wien, er en mulighet å ta seg turen dit.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye kjekt å gjøre i Budapest, men jeg ville kanskje lagt inn en badetur til Balaton, evt. en togtur til Pécs og vindistriktet Villanyi, Wien eller en annen storby i området. Gode togforbindelser til de nevnte byene.

Sjekk funzine og TimeOut for informasjon om hva som skjer i byen, ta en tur på Operaen, VIPkino, Olimpia og Onyx restauranter, shop i Vaciutca, ta en sykkeltur til Szentendre (kunstnerbyen. Spis langos, gulasj, drikk palinka, unicum og plenty av god vin, bad på Szechenyi, Gellert og margitøya, og om natten går du på Szimpla og öt kert, og når du er så trørr at du ikke orker mer, så er Piaf stedet for enda litt til.

Ps: Bruk citytaxi (forhåndsbestilling), og aldri aldri aldri bare hopp inn i en drosje uten avtale.

Jeg har bodd i Budapest i et par år, og gleder meg til enda et, så 9 dager kan gå som en lek.

Skrevet

Ja og nei!! Jeg var der i 4 dager for 2år siden. Det synes jeg var for lite. Men det er jo mye å se i byen synes jeg. Melde dere på forskjellige sightingturer. Og dra på spa. Shopping.

Skrevet

Hva med å brekke det av med et to eller tre dagers elvecruise på Donau til Wien?

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye kjekt å gjøre i Budapest, men jeg ville kanskje lagt inn en badetur til Balaton, evt. en togtur til Pécs og vindistriktet Villanyi, Wien eller en annen storby i området. Gode togforbindelser til de nevnte byene.

Sjekk funzine og TimeOut for informasjon om hva som skjer i byen, ta en tur på Operaen, VIPkino, Olimpia og Onyx restauranter, shop i Vaciutca, ta en sykkeltur til Szentendre (kunstnerbyen. Spis langos, gulasj, drikk palinka, unicum og plenty av god vin, bad på Szechenyi, Gellert og margitøya, og om natten går du på Szimpla og öt kert, og når du er så trørr at du ikke orker mer, så er Piaf stedet for enda litt til.

Ps: Bruk citytaxi (forhåndsbestilling), og aldri aldri aldri bare hopp inn i en drosje uten avtale.

Jeg har bodd i Budapest i et par år, og gleder meg til enda et, så 9 dager kan gå som en lek.

Peiling på hva det koster å ta tog eller båt til Wien?? Det var vanskelig å finne..

Skrevet

Ta toget til Bratislava. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...