AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Jeg liker veldig godt å spise en skål med blåbær og en dæsj mager vaniljekesam oppi, til frokost. Har lest et sted at Kesam var lov på lavkarbo, og jeg prøver nå ut lavkarbo i disse dager. Men i dag leste jeg bakpå boksen og der stod det at Mager vaniljekesam inneholder 8,6 karbohydrater per 100 g. Kaloriinnholdet er på 75 kalorier per 100 g. Til sammenlikning så er det jo 178 kalorier per 100 g, i lettrømme. EN skulle jo tro at jeg da fint kunne spise mager vaniljekesam når jeg slanker meg, hvis man bare tenker kalorier, men hva med sukkerinnholdet? Er 8,6 karbohydrater per 100 g for mye når man er på lavkarbo, og kaloriinnholdet er på 75 kalorier i den samme varen?
FrøkenJosefine Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Du kan spise litt.. Altså en-tre spiseskjeer!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Du kan spise litt.. Altså en-tre spiseskjeer! TS: Takk og lov for det!!
momo Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Og nå er jo lavkarbo alt i fra ekstremvarianter hvor man skal holde seg under 15 g karbohydrater om dagen. Så mer de milde med opp til 100 g om dagen. Selv går jeg på den milde versjonen, så jeg kan fint spise en hel boks om dagen.
FrøkenJosefine Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Ketose er under ti-femten gram om dagen..Lavkarbo er under 50.. Under hundre ville jeg kvalifisert som en veldig mild variant av lavkarbodiett..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Fact: Dersom du er nødt til å opprette en forumtråd for å be om lov til å spise en matvare har du et stort problem. 2
Redbull Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Fact: Dersom du er nødt til å opprette en forumtråd for å be om lov til å spise en matvare har du et stort problem. Gi deg! Kjøper du ferske blåbær til frokost hver dag? Skulle ønske jeg tok meg råd til det...
Meadow Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Vanlig kesam er bedre, med bare 4,8 g karbohydrater. De fleste som begynner på lavkarbo sliter med å få i seg nok fett, derfor velger man generelt ikke light-varianter. Er du veldig skeptisk til fett vil jeg anbefale skyr, naturell - den er både uten fett og tilsatt sukker. Men ikke særlig søt heller da, men det er en vanesak Men, det skal også sies, spiser du bare en spiseskje og ikke hele boksen, vil jeg si at vaniljekesam er helt ok!
kanelsnurr Skrevet 9. juni 2011 #9 Skrevet 9. juni 2011 Gi deg! Kjøper du ferske blåbær til frokost hver dag? Skulle ønske jeg tok meg råd til det... Ikke at jeg er TS, men blåbær som har vært frossne smaker da godt! Og det er helt gratis å plukke, så det er bare å ta en sjau på høsten så har du til resten av året. 4
momo Skrevet 10. juni 2011 #10 Skrevet 10. juni 2011 Ketose er under ti-femten gram om dagen..Lavkarbo er under 50.. Under hundre ville jeg kvalifisert som en veldig mild variant av lavkarbodiett.. Nå er det vel ganske forskjellige meninger om det. Er da flere som mener det er lavkarbo, selv om de spiser opp mot 150 g karbohydrater og. Jeg selv ligger mellom 50-100, og mener klart det er lavkarbo. Under 50 g, så blir jeg faktisk syk. Kroppen min har veldig godt av lavkarbo, men ikke for lite. Og nå er det også stor forkjell på aktivitetsnivået til mennesker og. Skal jeg ut å sykle en 3 timers tur, så går ikke det på for lite karbohydrater. Og nå skriver jeg hva som gjelder meg, for vet vi alle er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #11 Skrevet 11. juni 2011 TS her: Jeg tar meg råd til å kjøpe en eske med blåbær til frokost annenhver dag ja. Og en mango. Tar da halve blåbæresken og halve mangoen. Kanskje det er dyrt. En mango koster vel ca 15 kr og en eske blåbær ca 30. Så har man boksen med vaniljekesam, da. Den koster vel rundt 30 den også. Fordelt på to dager blir det ca 37 kr for en frokost. Jeg synes ikke det er så dyrt, jeg jobber jo og er ikke student lenger. Og så er det jo sånn at når en skal ned i vekt, så gjelder det å finne seg slankende mat en også kan KOSE SEG med, ellers blir det ikke til å holde ut! :fnise: Og til deg som mener at jeg har et stort problem ved å spørre om Mager Vaniljekesam er lavkarbomat:
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #13 Skrevet 11. juni 2011 Mango er forresten ikke lavkarbo.. TS her: Nei, det stemmer. Og tror nok forsåvidt ikke bær generelt er så veldig lavkarbo det heller. Men greia mi er at jeg har hovedsaklig kutta ut alt av godteri, kjeks, potetgull, brød, pasta, ris og sukkerholdig drikke. Frukt og bær (som jo inneholder mye fruktsukker) er veldig sunt, så det spiser jeg. Etter et par uker på dette kostholdet merker jeg veldig forskjell i kroppen min. Tror kanskje det har med at jeg nå spiser "renere". Før spiste jeg gjerne en sjokoladeplate om dagen og minst en liter cola hver dag. Huffameg. :gjeiper: Ikke så rart jeg merker forskjell nå, kanskje! Hehe.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #14 Skrevet 11. juni 2011 TS: ....og har også kutta ut alt som har potet i seg! Liker ikke poteter uansett, så det har ikke vært noe tap. Erstatter gjerne poteter med brokkoli.
FrøkenJosefine Skrevet 11. juni 2011 #15 Skrevet 11. juni 2011 Ja, det er veldig sant! Alle monner drar og de du har kutta ut er jo "værstingene".. Tror heller ikke det er så forferdelig farlig med frukt og bær, bær spesielt inneholder jo mye antioksidanter! Naturlig mat er jo det vi egentlig skal leve av..jo nærmere sin opprinnelige form jo bedre!
momo Skrevet 11. juni 2011 #16 Skrevet 11. juni 2011 Bær er ikke galt på lavkarbo, inneholder lite karbohydrater. Og er veldig sunnt og. Mango inneholder 15g karbohydrater pr 100g. Så går fint med det på lavkarbo og, er bare det og ikke spise for mye av det.
Redbull Skrevet 12. juni 2011 #17 Skrevet 12. juni 2011 Var billige blåbær i din butikk. Her koster de rundt 60 kr, og er ofte dårlige...
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #18 Skrevet 12. juni 2011 Var billige blåbær i din butikk. Her koster de rundt 60 kr, og er ofte dårlige... Ah, det var mye! Hvor bor du hen da? Jeg handler de fleste blåbæra mine på matbutikker i Oslo sentrum!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #19 Skrevet 13. juni 2011 Frukt og bær (som jo inneholder mye fruktsukker) er veldig sunt, så det spiser jeg. Sjekk ut denne: Fruktose (fruktsukker) er ikke så bra bare fordi det er naturlig. Tobakk er også naturlig - det betyr ikke at det er sunt. Fruktose er som gift for kroppen. Liken jeg viser til er et foredrag av Robert H. Lustig. Han henviser videre til flere studier som bekrefter det han sier - og som også forklarer fettfobien vi har i verden i dag. Fettfobi som faktisk er helt ubegrunnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå