Marry Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Har dere, eller kan dere sjekke opp helt ukjente folk midt på lyse dagen? Sånn typ på bussen, i butikken og lignende? jeg ser ofte kjekke gutter jeg kunne tenkt meg å prate med. Men er det creepy å sjekke opp folk på den måten? Jeg tenker at det kanskje er bedre enn på en pub på natta med 3 i promille!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Som mann så har jeg ingenting i mot kvinner som sjekker opp folk på dagen. Men om du er mann og skal sjekke opp midt på lyse dagen bør du være rimelig kjekk ellers blir det nok rimelig ubehagelig for ho du sjekker opp.
Marry Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2011 hehe! bare dere har et lurt smil så er det koselig Meen nå var det forøvrig en kar på toget som satt seg ved siden av meg og spurte om jeg var gift da! Det var en tanke creepy Han var marrokansk, så da sa jeg bare: Ja! jeg er max gift! The liiies! 1
Ziegel Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Som mann så har jeg ingenting i mot kvinner som sjekker opp folk på dagen. Men om du er mann og skal sjekke opp midt på lyse dagen bør du være rimelig kjekk ellers blir det nok rimelig ubehagelig for ho du sjekker opp. Den der skjønner jeg ikke logikken av. Det er creepy om du gjør det feil ja. Men å sjekke midt på dagen går fullstendig ann det også, men det kan ikke gjøres like "åpenbart" som på et nattsted på byen. På nattsteder forventes det, men på lyse dagen forventes det ikke, og kan derfor bli litt ubehagelig. Derfor må det evnt gå MYYYYYE roligere, og det skal liksom egentlig ikke være veldig åpenbart før etter de evnt har pratet en stund. Det handler mer om hvordan du pakker det inn, enn når på dagen det er.
Jellybean78 Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Avhenger litt av 'settingen' tror jeg,dvs.hvilken sammenheng det skjer i,for å sette det på spissen så tror jeg ikke det hadde falt i 'god jord'(pun not intended)under en begravelse for.eks. Om det derimot skjer på en litt humoristisk og fleipete måte tror jeg nok folk flest føler seg litt mer komfortable med det. Særlig om en føler at en har en viss mengde 'kjemi' med vedkommende,'sosiale antenner' med andre ord.
Marry Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2011 hahaha begravelse! Funka jo i wedding crashers! Ja altså, jeg tenker ikke å gå bort til en intetanende stakkar og bare kjøre på liksom. Men hvis jeg merker at det kanskje er litt gjensidig
Danrio Skrevet 8. juni 2011 #7 Skrevet 8. juni 2011 Jeg syns det er kleint å kalle det "sjekking". Jeg kaller det bare å starte en sammtale. For min del er det mye mer ærverdig og bedre måte å møte jenter på(Dagtid). Skjønner ikke hvorfor normen er at gutter og jenter, menn og kvinner, kun skal møte nye folk kun når man er dritings. Syns det er en u-ting.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Det har fort for å bli sett på som noe anstrengt, spesielt i den norske kulturen hvor man forventer at folk er veldig laid back. Man hadde kanskje hatt mer suksess med det lengre sør. Personlig begynner jeg å lure på om jeg blir utsatt for en spøk eller noe hvis noe slikt skjer. En tilfeldig jente jeg gikk forbi prøvde å gi meg en lapp med et telefonnummer en gang f. eks., men jeg gikk bare videre da jeg antok at det var en spøk eller et triks. Jeg hadde blitt meget mistenksom om en jente prøvde å sjekke meg opp i en butikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå