Tøsen Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Vi har en pen grå sofa i stuen, og et salongbord i glass. Nå skal jeg ut og kjøpe en duk til bordet, både for å gjøre det litt penere hjemme, og fordi glassbord er så upraktisk (blir fort skittent). Men er usikker på hvilken farge jeg skal ha på duken. Jeg har et helt mørkegrått/nesten svart gulvteppe under bordet, og et par lilla puter fra Black Design i sofaen. Stuen er hvitmalt og lys, men liten. Har ikke bilder på veggene ennå. Kan jeg ha en lys duk? Jeg fant en pen svart/brun duk på Black Design, men er redd at det gir et mørkt og hardt inntrykk. Og kan noen anbefale noen interiørbutikker i Bergen hvor jeg kan kjøpe bordduker? Jeg har vært på Åhlens, KID og Princess, men de hadde ikke noe for meg.
Dubbedingsen Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Hva med en lys lys lilla sommerfarge? og ikke en heldekkende men en litt bred løper? Du kan også han blomstrete løper i duse sommerfarger på denne tiden.
Tøsen Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2011 Jeg fant noen fine lilla løpere hos Black Design, og kommer nok til å kjøpe en av de hvis jeg ikke finner noe annet. Men hadde vært så greit å ha en heldekkende duk på bordet. Men kan kanskje kjøpe en i høst, og så gå for en lys løper nå når det er sommer
Gjest Tirkes Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Pastellfargere i rosa, lilla og gult er fint til grått og svart og en myk kontrast. Jeg er ikke rosa-fan, men blekrosa + grått er en nydelig kombinasjon.
Ylvamor Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Hva med en lilla løper over den mørke duken du hadde funnet? Eller evt en lys duk med lilla løper over?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Vi har en pen grå sofa i stuen, og et salongbord i glass. Nå skal jeg ut og kjøpe en duk til bordet, både for å gjøre det litt penere hjemme, og fordi glassbord er så upraktisk (blir fort skittent). Men er usikker på hvilken farge jeg skal ha på duken. Jeg har et helt mørkegrått/nesten svart gulvteppe under bordet, og et par lilla puter fra Black Design i sofaen. Stuen er hvitmalt og lys, men liten. Har ikke bilder på veggene ennå. Kan jeg ha en lys duk? Jeg fant en pen svart/brun duk på Black Design, men er redd at det gir et mørkt og hardt inntrykk. Og kan noen anbefale noen interiørbutikker i Bergen hvor jeg kan kjøpe bordduker? Jeg har vært på Åhlens, KID og Princess, men de hadde ikke noe for meg. Ikke gå for en mørk duk. Velg kanskje en lilla duk? Dersom de lilla putene er veldig mørke kan du feks ta i samme fargenyanse som de lilla putene, bare lysere. Jeg tror iallfall det blir fint om du matcher putene i sofaen. Men jeg ville heller ikke hatt duk, men en løper.. Duk er på en måte litt ut kanskje... Om sofaen er lys/skifergår kan du jo kanskje velge en duk i en gråfarge som passer til sofaen og så en lilla løper oppå. Jeg har selv hvitt, lyse/skifergrå og lilla som fargetema hjemme hos meg
Drizzt Skrevet 11. juni 2011 #7 Skrevet 11. juni 2011 Helt enig at lilla matcher best her. Vi har lilla sofa og grå teppe + lyse vegger og har hvitt + lilla duk på spisebordet. Nyyydelig kombinasjon!
Gjest Ruccola Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Vi har også grå sofa. Vi har lyse vegger, så jeg bruker lys duk, men har ofte en lilla løper oppigjen på for å friske opp litt Kan dessverre ikke bruke bare løper, for vi må skjule det stygge bordet vårt Finner ikke nytt sofabord vi! Enten er de for lave, eller så er det hylle under og det vil jeg ikke ha! Sort tror jeg kanskje blir dystert siden dere har mørkt teppe under og mørk sofa.
Gjest Consensio Skrevet 11. juni 2011 #9 Skrevet 11. juni 2011 Se på fargene du har ellers i stua. Bare fargen på sofaen sier lite (nå har ikke jeg lest alle svarene, så kanskje du allerede har sagt noe mer) Om du har grønne puter, så kan du jo ha en grønn duk. Fargen på sofaen spiller egentlig veldig liten rolle, men fargene du bruker eller i stua.
Gjest Ruccola Skrevet 11. juni 2011 #10 Skrevet 11. juni 2011 Se på fargene du har ellers i stua. Bare fargen på sofaen sier lite (nå har ikke jeg lest alle svarene, så kanskje du allerede har sagt noe mer) Om du har grønne puter, så kan du jo ha en grønn duk. Fargen på sofaen spiller egentlig veldig liten rolle, men fargene du bruker eller i stua. Du hadde vel strengt tatt bare trengt å lese hovudinnlegget Siterer innlegg nr #1: Vi har en pen grå sofa i stuen, og et salongbord i glass. Nå skal jeg ut og kjøpe en duk til bordet, både for å gjøre det litt penere hjemme, og fordi glassbord er så upraktisk (blir fort skittent). Men er usikker på hvilken farge jeg skal ha på duken. Jeg har et helt mørkegrått/nesten svart gulvteppe under bordet, og et par lilla puter fra Black Design i sofaen. Stuen er hvitmalt og lys, men liten. Har ikke bilder på veggene ennå. Kan jeg ha en lys duk? Jeg fant en pen svart/brun duk på Black Design, men er redd at det gir et mørkt og hardt inntrykk. Og kan noen anbefale noen interiørbutikker i Bergen hvor jeg kan kjøpe bordduker? Jeg har vært på Åhlens, KID og Princess, men de hadde ikke noe for meg.
Gjest Consensio Skrevet 11. juni 2011 #11 Skrevet 11. juni 2011 Sorry Øynene mine er slitne, burde kanskje slutte å lese på KG i det hele tatt resten av kvelden, haha
Gjest Lille-pus Skrevet 11. juni 2011 #12 Skrevet 11. juni 2011 (endret) Lys duk (kremhvit kanskje ?) med en løper over er alltid en slager - de aller fleste av mine fargerike løpere (og jeg har mange ) har jeg funnet i restekasser. Å jada, Black Design, i lindegrønt, dyp gult, stripete. Linum i de lekreste lillavarianter, også favoritten fra Linum; 150 cm lang med brede ensfarvede felt i typiske 70-tallsfarver. Funnet på et tilbudsbord, for en slikk og ingenting. Helt perfekt på en 180 cm lang eikeskjenk ! Endret 11. juni 2011 av Lille-pus
Tøsen Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2011 Takk for alle råd! :-) Fant en lilla løper til 30 kr som passet perfekt til de lilla putene fra Black Design. Så skal jeg se etter en lys duk som jeg kan ha på bordet når det trengs. Det er jo pent med bare løper på et glassbord, men er greit å ha en duk på bordet av og til, synes jeg. Og så har jeg funnet masse fine kubbe- og kulelys i lilla, svart, grått og beige. Og noen fine grå telysholdere i glass. Ble fint etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå