Gå til innhold

UÆÆÆÆsj.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få det ut: Fy flate for en idiot jeg jobber sammen med!!!!!!!!!!!!!

Jeg holder på å slite meg helt ut på en kollega. Jeg kjenner nakkemusklene stramme seg til bare jeg tenker på ham. Jeg får frysninger og matthetslammelse av å samarbeide med ham. Jeg klarer ikke å konsentrere meg om alle mine andre arbeidsoppgaver. Jeg prøver å rømme unna ham. Jeg kjenner meg slem og ekkel, liker ikke mine egne reaksjoner, har forakt og sinne tilovers for ham, samt at jeg synes litt synd på ham.

Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å ta vare på meg selv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme videre. Jeg har ingen til å hjelpe meg. Jeg føler at dette går laaaaangt over min tålmodighet, godhet, varme, saklighet, dyktighet, og alle mine gode egenskaper.....

Fy flate. Måtte bare ha det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, det høres ikke noe koselig ut. Man trenger å ha det bra med kollegaene for å trives på jobben. Nå vet jo ikke jeg noe om bakgrunnen for disse følelsene og om noe kan gjøres for å forbedre situasjonen. Men lykke til i hvert fall! :trøste:

Skrevet

Virker på meg som du har mye problemer m kollegene dine.......

Skrevet

Hentet fra et skriv jeg har laget på jobben;

*Dårlig kjemi - ikke tema

Vi har alle møtt den arrogante, selvopptatte personen som det føles komplett umulig å samarbeide med. Men siden de fleste av oss ikke kan velge de vi skal jobbe sammen med, er det bedre å lære seg å leve med dem. Hvis ikke, er vi dømt til å leve med frustrasjoner. HEMMELIGHETEN er å opptre varsomt: Ta personmotsetningene som en utfordring. Da vil perspektivet bli bedre, og du befrir deg selv fra en stor byrde.

*Gi rom for forskjeller

På enhver arbeidsplass vil det finnes noen svært dyktige mennesker og noen nærmest udugelige. De fleste av oss befinner oss på midten. Overalt vil det finnes noen som får deg til å undres på hvordan de i det hele tatt klarer å beholde en jobb. Mange reagerer med sinne på udugelighet fra en kollega. De bruker masse energi og verdifull tid på å ergre seg. Men udugelighet finnes overalt, også på vår arbeidsplass. Lær deg å leve med det. Men det menes ikke at du skal godta eller forsvare udugelighet, men det blir garantert ikke bedre om du lar det irritere vettet av deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med arketypen igjen :o

Abelone :trøste: - kjenner meg igjen- har det nemlig sånn med sjefen min :evil: , men det er bare å lære og leve med det :P

Skrevet

Enten lære å leve med det, som Gamle Alex seier, - eller ta det opp med vedkommande??

Skrevet
..har forakt og sinne tilovers for ham' date=' samt at jeg synes litt synd på ham.[/quote']

Hva er det han gjør som er så ille da? :-?

Er det bare personligheten du ikke takler? I så fall kan det kanskje hjelpe å bli bedre kjent.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den som først blir fisen var er som regel fisens far

Skrevet
Den som først blir fisen var er som regel fisens far

Og den som sier disse ord, den er fisens rette mor.

Så - hva hadde nå dette med saken å gjøre da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ingen til å hjelpe meg. Fy flate. Måtte bare ha det ut.

Det sa jeg også.her inne. Og har aldri blitt utskjelt, uthengt, og angrepet så mye som her inne.

Skrevet

Enten er han helt uspiselig. Og det kan jo være, det finnes jo sånne også.

Eller så ser du sider ved ham som du selv har, og som du ikke liker og ikke vedkjenner hos deg selv - og derfor reagerer du såpass sterkt når du får speilet holdt opp framfor deg.

Andre reagerer da ikke på han, på samme måte som du.

Du kommer ikke med noe konkret om hans oppførsel. Du får smøre deg med tålmodighet, og prøve å ikke la humøret ditt forstyrres av at du ikke liker kollegaen din. Du har jo ikke valgt ham, men han har heller ikke valgt deg. Enkelte ganger må man samarbeide med mennesker man ikke liker - er man god på samarbeid, klarer man det. Prøv å ta det profesjonelt, og ikke la det personlige ødelegge.

Er han en nervøs type, kan det også hende at han blir enda verre og oppførselen (snakket) mer utpreget fordi han blir enda mer nervøs når det ligger irritasjon (som kommer fra deg) i lufta.

Skrevet

Hei.

Chimp. Jeg har et godt forhold til alle mine kollegaer, også denne typen. Og det er den samme som jeg har skrevet om tidligere, bare da skrev jeg hun - og det kan være det samme om det er hun eller han. Det er iallefall en kollega som bare ikke har evner til å gjøre jobben sin.

Jeg har prøvd alt. stort sett. Jeg sier fra og gir tilbakemelding på ting som jeg opplever som bra, vanskelig, dårlig, ok osv. Vi jobber i team som gjør at vi jobber nært til hverandre, og har stort behov for å gi og få tilbakemelding fra hverandre.

Jeg er - etter eget syn - veldig pedagosisk, veiledende, oppmuntrende, tar ting opp på en respektfull måte.

Og har er forsåvidt takknemlig for at han har noen som er ærlig med ham, og han ønsker å bli bedre til det han gjør. Han ser på seg selv som veldig uerfaren og fersk - etter 3 år i jobb. Hvor lenge skal man kunne gå for å være nybegynner - etter 6 års utdanning?

Jeg ser at det han får tilbakemelding på, og som han "lærer" av alle sine erfaringer, ikke har overføringsverdi til de nye situasjonene som stadig oppstår.

Alle på arbeidsplassen er enig om at noe er veldig galt, og ergrer seg over det, og ler til tider av han bak ryggen hans.. Jeg er den som sier direkte fra, og er så utroooooooooooooooooolig pedagogisk at jeg nesten spyr.

Så det var derfor denne utblåsningen..... Jeg har aldri tatt den overfor ham, og kommer ikke til å gjøre det heller. Men det er en stor prøvelse å forholde seg til ham. Jeg har ikke mulighet til å overse det, det er for graverende og til tider farlig. Han må regelrett passes på i jobben sin. På en måte som ikke overkjører ham, og som han blir "oppbygd av" ikke nedtrykt.

Jeg er så sliten.... jeg vurderer faktsisk å finne meg ny jobb pga. dette.

Så det var det jeg bare måtte ha ut. Igjen: VRÆÆÆÆÆÆL!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...