Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært en sykmeldt av og på det siste året. I mai fikk jeg utbetalt fjorårets feriepenger, altså ingen ordniærlønn den måneden. Dermed har jeg "betalt ferie" tilgode, fire uker. Disse skulle jeg i utgangspunktet ha tatt ut i juli. Men nå er det slik at jeg skal over på aap i løpet av inneværende måned. Har jeg da "tapt" denne feriemåneden? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har tapt den vet jeg ikke. Kanskje du kan søke om å få flyttet den til neste år, pga sykdom, om du er ansatt i samme bedrift?

Eller du kan ta ferien før du går over til aap, eller etter du har startet med aap.

AnonymBruker
Skrevet

Om du har tapt den vet jeg ikke. Kanskje du kan søke om å få flyttet den til neste år, pga sykdom, om du er ansatt i samme bedrift?

Eller du kan ta ferien før du går over til aap, eller etter du har startet med aap.

Det er nok for sent å ta ut ferien nå, har bare 3-4 dager igjen før maksdato inntreffer. Mulig jeg kan søke om å få den flyttet til neste år, men i hodet mitt har jeg en annen jobb da... Så da vet jeg ikke om det er mulig å flytte den. Utrolig surt om jeg taper disse pengene. :(

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis jeg tar ut ferien etter at jeg har startet med aap, hvilke penger får jeg da denne måneden? Vanlig lønn fra arbeidsgiver, som jeg ellers ville fått, eller aap? Det siste ville jeg jo fått uansett...

Gjest tina69
Skrevet

Har vært en sykmeldt av og på det siste året. I mai fikk jeg utbetalt fjorårets feriepenger, altså ingen ordniærlønn den måneden. Dermed har jeg "betalt ferie" tilgode, fire uker. Disse skulle jeg i utgangspunktet ha tatt ut i juli. Men nå er det slik at jeg skal over på aap i løpet av inneværende måned. Har jeg da "tapt" denne feriemåneden? Noen som vet?

Du har ikke tapt denne ferie mnd,hvis du ikke får avikklet ferien innen utgangen av desember kan du søke om og overflytte ferien.Det som er mest vanlig er at du får utbetalt lønnen din så snart det blir en avklaring på at du ikke har mulighet til å ta ferien ut.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke tapt denne ferie mnd,hvis du ikke får avikklet ferien innen utgangen av desember kan du søke om og overflytte ferien.Det som er mest vanlig er at du får utbetalt lønnen din så snart det blir en avklaring på at du ikke har mulighet til å ta ferien ut.

Mener du at jeg i desember, dersom jeg da ikke har tatt ut denne ferien, vil kunne få utbetalt en hel ordinær månedslønn? Dersom jeg i desember fortsatt går på aap? Føler meg ikke helt overbevist om det...

Gjest tina69
Skrevet

Mener du at jeg i desember, dersom jeg da ikke har tatt ut denne ferien, vil kunne få utbetalt en hel ordinær månedslønn? Dersom jeg i desember fortsatt går på aap? Føler meg ikke helt overbevist om det...

Hvis reglene blir fulgt skal du ha pengene utbetalt seinest 31122011.Skal også være muligheter for å få pengene før den tid.Som arbeidsgiver er jeg hundre prosent sikker på at det er sånn reglene er.Har vært borti 2 tilfeller der problemstillingen har vært som den du har.Ene fikk lønnen sin i juli og den andre fikk i desember.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du har rett. :)

Skrevet (endret)

Jeg gikk over på AAP 1. januar i år og hadde 17 dager ferie til gode og jeg fikk de dagene utbetalt i januar som lønn. Snakk med din nærmeste sjef eller de som utbetaler lønn så ordner det seg sikkert.

Endret av The Duchess
Skrevet

Du får de utbetalt ja. Evt. om du slutter hos arbeidsgiver når du går over på AAP eller senere i år får du dem utbetalt der og da.

Skrevet

Er du trukket for ferie du ikke får tatt ut, har du krav på å få det utbetalt, mener jeg. Du har IKKE krav på å få overført fulle fire uker, tror grensen er 10-11 dager. Snakke med arbeidsgiver om de utbetaler sykepenger, alternativt med NAV.

Når man er sykemeldt og tar ferie, får man "vanlig lønn" i allefall. Kjenner ikke AAP så godt.

Skrevet

Trodde praksis var at feriepenger ble holdt igjen når man var sykemeldt, jeg?

Skrevet

Nei, feriepenger har man krav på å få utbetalt sammen med resten av arbeidstakerne uansett om man er sykemeldt, har sluttet osv.

Skrevet

Nei, feriepenger har man krav på å få utbetalt sammen med resten av arbeidstakerne uansett om man er sykemeldt, har sluttet osv.

Jøss... Hos oss blir den nemlig holdt tilbake hvis man er sykemeldt i permisjon eller annet i juni... Men det er kanskje annerledes når vi har "ferietrekk" i juni og bare får utbetalt feriepenger? Altså ikke fastlønn den måneden, men vanlig betalt de dagene vi faktisk har ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Feriepengene man får nå tjente man jo året før, så de kan ingen ta fra deg eller holde igjen. De feriepengene du tjener i år (har tjent hittil i år) har du krav på å få utbetalt neste år, eller senest 31.12.2011hvis du sier opp, eller idet arbeidsforholdet avsluttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...