Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter med gjesteliste og skal plassere disse ved bordet, skal forlovere sitte ved siden av brudeparet eller foreldre og så forlovere? Og hvor er det vanlig å plassere forloveres ektefeller/samboere/kjærester? :bryllup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter med gjesteliste og skal plassere disse ved bordet, skal forlovere sitte ved siden av brudeparet eller foreldre og så forlovere? Og hvor er det vanlig å plassere forloveres ektefeller/samboere/kjærester? :bryllup:

Mine forlovere satt ved siden av min mamma og pappa og mannens ved siden av hans foreldre :) Våre forlovere fikk sitte sammen med sine menn :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har valgt det slik:

besteforeldrene hans - brudgommens far - brudens mor - han - hun- brudens far - brudgommens mor - hennes besteforeldre

Vi skal ha langbord, og har valgt å sette forloverne ca. rett over bordet for oss, de sitter sammen med sine respektive :)

Skrevet

vi har bordene plassert som hestesko og i tillegg ett langbord midt i hesteskoen, som vil bli omtrent rett foran oss og vi plasserer forloverene på midtbordet rett foran oss.

• Liker 1
Skrevet

I følge skikk og bruk så skal forlovere sitt nærmt brudeparet etter foreldre og de skal sette hverandre til bords (altså sitte sammen) mens kjærste/ektefelleen til forlover skal sitte en plass sammen med de andre gjestene.

Vi skal ha hestesko og har valgt å sette min forlover helt øverst på innsiden av hesteskoen sammen med hennes samboer og hans forlover øverst på innsiden på andre armen av hesteskoen sammen med sin samboer. For oss det absolutt ikke viktig at forloverne sitter sammen. Jeg vil heller ha min forlover foran meg der jeg kan se og kommunsinere med henne enn at hun sitter helt på enden ved siden av foreldrene der jeg ikke kan se henne.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan vi skal gjøre det... Min forlover er singel, og hans er samboer. Samboeren har litt sosial angst, så vi vil ikke splitte de... Noen tanker på hvordan plassere?

Skrevet

Vi har hestesko, og på kortenden er vi plassert sånn:

Brudens forlover - Brudgommens søster - Brudens mor - Brudens far - Brud - Brudgom - Brudgommens mor - Brudgommens far - Brudgommens bror - Brudgommens forlover.

Siden min kjære har to søsken, og jeg har ingen, så har vi valgt å plassere sånn, for at det skal bli jevnt.

Gjest Tirkes
Skrevet

Det som er tradisjon der jeg er fra blir slik:

Brudens mor -Brudens far - Brud - Brudgom - Brudgoms mor - Brudgoms far

- da på langbord. De bryllupene jeg har vært i har hatt dette oppesettet også hatt forloverene så nær paret som mulig, gjerne på motsatt side av bordet.

Du gjør vel som du vil, men tror det er vanligst å ha foreldrene nærmest/ved siden av brudeparet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar alle sammen og bordplassering er nå ferdig :kaffekopp:

Skrevet

Vi har hestesko, og på kortenden er vi plassert sånn:

Brudens forlover - Brudgommens søster - Brudens mor - Brudens far - Brud - Brudgom - Brudgommens mor - Brudgommens far - Brudgommens bror - Brudgommens forlover.

Siden min kjære har to søsken, og jeg har ingen, så har vi valgt å plassere sånn, for at det skal bli jevnt.

Nå sier jeg ikke at det er en regel, men ifølge skikk og bruk så skal man sitte annenhver mann og dame. Så personlig så ville jeg byttet om brudgommens søster og bror slik at det ble dame og mann annenhver.

Skrevet

Nå sier jeg ikke at det er en regel, men ifølge skikk og bruk så skal man sitte annenhver mann og dame. Så personlig så ville jeg byttet om brudgommens søster og bror slik at det ble dame og mann annenhver.

Jeg vet, derfor min far sitter ved siden av meg istedet for mor (som jeg hadde foretrukket), men broren er en vanskelig type å ha med å gjøre, spesielt hvis du ikke kjenner han, så for at ikke min forlover skal bli helt "fryst ut" under middagen så har vi gjort det på denne måten. Hans forlover kjenner jo broren hans, iallefall til en viss grad.

Skrevet

Jeg vet, derfor min far sitter ved siden av meg istedet for mor (som jeg hadde foretrukket), men broren er en vanskelig type å ha med å gjøre, spesielt hvis du ikke kjenner han, så for at ikke min forlover skal bli helt "fryst ut" under middagen så har vi gjort det på denne måten. Hans forlover kjenner jo broren hans, iallefall til en viss grad.

Jeg skjønner. Jeg synest selvfølgelig det er mye bedre at gjestene har det best mulig under middagen enn at alle "regler" skal bli fulgt til punkt og prikke.

Skrevet

Jeg skjønner. Jeg synest selvfølgelig det er mye bedre at gjestene har det best mulig under middagen enn at alle "regler" skal bli fulgt til punkt og prikke.

Det er jeg helt enig i. :) Jeg tror det ville ha gjort meg veldig lei meg hvis jeg fikk vite i ettertid at noen mistrivdes skikkelig i mitt bryllup. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...