Iset Skrevet 12. november 2003 #1 Skrevet 12. november 2003 hvordan ser dere filmene? for det er jo stor forskjell på settingen rundt det. å se en skrekkfilm i et opplyst rom på en 20 tommers tv med lav lyd, gir jo overholdet ikke skremmefølelse. skal man se en skrekkfilm, MÅ det være HØY lyd, helst litt større tv og mørkt i rommet. helst surround hvis dere har det (luksus for noen da ) ser at mange ikke lot seg skremme av the ring, jeg fatter det ikke :o jeg har sett skrekkfilmer siden barndommen, og aldri latt meg skremme, men ble nesten psykisk skadet etter å ha sett the ring men man MÅ altså se filmen med høy lyd og mørkt rom, ellers kunne det jo like gjerne vært en komedie.
Barbie Skrevet 12. november 2003 #2 Skrevet 12. november 2003 Helt enig med deg. Når jeg leier skrekkfilm vil jeg være helt alene når jeg ser den. Jeg slår av alle lys og har masse lyd på! Vi har surround, og det øker effekten på filmen. Så kryper jeg godt oppi soffan med en bolle potetgull. Herlig, da koser jeg meg! Ps: Filmen skal selvfølgelig ikke sees før det er blitt mørkt ute!
Gjest Lea Skrevet 12. november 2003 #3 Skrevet 12. november 2003 Jeg gjør ALT for å bli skremt når jeg ser grøssere. Men det hjelper ikke med surround, alt lyset av, høy lyd osv. Jeg har rett og slett blitt immun :o Foreldrene mine nektet meg aldri å se slike filmer da jeg var yngre. Jeg drømte aldri skumle drømmer og jeg var aldri redd for å være alene etterpå. Muligens er dette grunnen til at jeg ikke blir skremt. Selvsagt hender det at jeg kjenner at hårene reiser seg i nakken og at jeg knyter nevene skikkelig, men da er det ofte filmer med en blanding av grøsser og spennings-film (thriller). Jeg skvetter også om noe kommer plutselig. Men jeg får ikke det helt store kicket av filmer lenger... desverre. Leter febrilsk etter en film som kan skremme meg skikkelig :blunke:
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2003 #4 Skrevet 13. november 2003 Jeg lar meg ikke skremme av skrekkfilmer, men jeg vet ikke hvorfor. Mulig det har med setting å gjøre, som det er sagt her. Men jeg blir aldri skremt på kino heller, og der er det jo både mørkt og god lyd... The Ring, ja...en ganske bra film, men skrekkfilm? Nope, ikke i mine øyne. K
maiaa Skrevet 13. november 2003 #5 Skrevet 13. november 2003 Jeg prøver også hardt å bli skremt, men det blir sjelden til det... Det hender det er guffent, men jeg blir ikke ordentlig skremt. Mørkt rom, høy lyd og stillhet er viktig! Så "The Ring" på kino, og syntes det var en kul film, men ble ikke redd. (I motsetning til vennene mine, som var skvetne i flere timer etterpå! ) Kan føye til at jeg er oppvokst med skrekkfilmer, selv om jeg ikke tror det har så mye å si, ettersom min søster blir livredd av den minste ting! (på film)
Gjest Starya Skrevet 13. november 2003 #6 Skrevet 13. november 2003 Jeg var immun, jeg. Vokste opp med to eldre brødre som pleide å trekke i noen snorer så jeg fikk se det meste. Hadde/har aldri mareritt. Men etter at jeg ble mor er jeg rett og slett blitt litt pysete. :o Jeg liker fortsatt skrekk, men ser det helst ikke når jeg er helt alene. Men jeg så The Ring "alene" på kino da. Den var god.
Livets datter Skrevet 14. november 2003 #7 Skrevet 14. november 2003 Jeg gjør ALT for å bli skremt når jeg ser grøssere. Men det hjelper ikke med surround, alt lyset av, høy lyd osv. Jeg har rett og slett blitt immun :o Jeg også! Irriterende. Jeg hadde SÅ høye forventninger til "The Ring", men satt igjen med det inntrykket at det var en bra thriller, ikke en RÅ grøsser!
~sikka~ Skrevet 14. november 2003 #8 Skrevet 14. november 2003 hvordan ser dere filmene? for det er jo stor forskjell på settingen rundt det. å se en skrekkfilm i et opplyst rom på en 20 tommers tv med lav lyd, gir jo overholdet ikke skremmefølelse. skal man se en skrekkfilm, MÅ det være HØY lyd, helst litt større tv og mørkt i rommet. helst surround hvis dere har det (luksus for noen da ) ser at mange ikke lot seg skremme av the ring, jeg fatter det ikke :o jeg har sett skrekkfilmer siden barndommen, og aldri latt meg skremme, men ble nesten psykisk skadet etter å ha sett the ring men man MÅ altså se filmen med høy lyd og mørkt rom, ellers kunne det jo like gjerne vært en komedie. Jeg så The Ring på kino - og jeg synes den var bare kjedlig og teit - litt halvskummel noen ganger.
Linemor Skrevet 14. november 2003 #9 Skrevet 14. november 2003 jeg elsker vel ikke skrekkfilmer akkurat, men the ring så jeg på kino og der var det da lyd nok, stor nok skjerm og mørkt nok. men the ring går greit. det er værre med filmer med mange kutte sener, er ikke redd for blod og dså i virkeligheten, men jeg liker ikke å se at folk blir partet på film. det er mer groteskt enn skummelt. første gangen jeg ser en skrekkfilm går det greit og skvette, men andre gangen så kvier jeg meg for å skvette, men det er litt gøy etterpå da.
Gjest Donna Skrevet 15. november 2003 #10 Skrevet 15. november 2003 Beklager at jeg bryter inn - men jeg må bare si at jeg er SÅ misunnelig på dere! Jeg blir bare mer og mer pysete jeg. Skal jeg se en skummel film så må det være lys på, og jeg må ha dingsen (fjernkontrollen ) i hånden- lyden lavt på , og sitte klar til å holde for øynene :oops: Det hjelper litt å sitte sammen med noen - men et pledd gjør også nytten. Det er rett og slett litt flaut . Huff .... Jeg drømmer lett - så jeg kan ikke se filmene seint. Og uansett så dukker det opp noe fra drømmen om natten eller andre netter... :o :-? hehe ...for et par netter herjet kloven fra filmen IT i drømmene mine. :-? The ring var EKKEL ! Og slutten fikk meg nesten til å bli dårlig - da de to (slik jeg forstod det) skulle fotsette i samme fotspor og drepe andre eller spre videoene elle hvordan det nå var ..... Så jeg misunner dere jeg ! Som ikke blir redde og drømmer. Huff tør ikke dra for gardinene jeg en gang når det er mørkt ute - for tenk om noen står der ... :o :oops: hehe ....men - før så såg jeg mer skumle filmer ....merkelig ...at man blir reddere etter som man blir eldre og med dette lister jeg meg ut igjen ......hehe kos dere med filmene deres .... Har dere foresten sett The Hole? Uhyggelig.
Snehvit Skrevet 15. november 2003 #11 Skrevet 15. november 2003 Jeg lar meg sjelden skremme av skrekkfilmer - i den forstand at jeg er redd etterpå. Derimot synes jeg det er skikkelig ubehagelig å se den slags filmer, fordi jeg gjennom hele filmen er forberedt på at det plutselig kan skje et eller annet som får meg til å skvette noe innmari. Og jeg skvetter alltid! For meg er de verste filmene der personene går rundt alene - da vet jeg at noe alltid kommer til å hende. Og det er akkurat de sekundene når noe uventet dukker opp som får hjertet til å hoppe i halsen på meg, men med en gang det uventede har inntruffet roer jeg meg igjen. Det spiller ingen rolle om det er aldri så skumle vesener, masse blod og gørr, gjenferd, øksemordere o.l. - slikt skremmer meg ikke. Fordi jeg alltid føler ubehag i magen under skrekkfilmer - i påvente av å skvette - er jeg ikke så glad i denne sjangeren. Jeg blir rett og slett sliten!
Joplaya Skrevet 15. november 2003 #12 Skrevet 15. november 2003 Jeg lever meg vel rett og slett langt inn i filmens verden. Noen ganger klarer jeg tvinge meg selv til å se på når jeg vet det blir skummelt. Men som oftest ser jeg bare halve filmen i følge sambo . Jepp, jeg gjemmer meg bak mine hender, en pute, sambos skulder - det som måtte passe best akkurat da. Joda, jeg vet hva som vil skje, jeg vet at nå kvepper jeg - og like skummelt er det hver gang. Jeg var nesten mer skvetten andre gangen jeg så "the others" selv om jeg visste ingenting var farlig Elsker alt som gjør meg skvetten. Til og med scream-filmene og "i know what you did last summer" - som veldig mange synes bare er teite - elsker jeg!
Jen Skrevet 15. november 2003 #13 Skrevet 15. november 2003 Jeg elsker skummle filmer, og blir nesten aldri skremt. Det går mest i frydefulle grøss. Men The Ring skaket meg skikkelig opp. Satt i et mørkt, litt småkaldt rom og så den. Var så mørkeredd og husredd som det gikk an å bli i dagesvis etterpå. Var hjemme alene den kvelden jeg så den, og jeg tok ikke telefonen da den ringte engang, selv om jeg så at det var søsteren min . Nå har jeg heldigvis "kommet over den", og skjønner ikke helt hva jeg giret meg opp av.
Gjest Vega Skrevet 15. november 2003 #14 Skrevet 15. november 2003 Jeg blir ikke skremt av alle skrekkfilmer, langt derfra (he he...) - men The Ring - den skremte meg faktisk. Søsteren min fikk meg til å se den, dvs. hun sa at jeg ikke burde se den, og da er det nesten gjort... ikke sant? Så vi leide video, jeg og samboer, hadde nettopp flytta hit, inn i det nye huset. Jeg ble kanskje ikke redd mens jeg så filmen - men etterpå fulgte jeg samboer som en skygge, ikke bare samme kveld, men i flere dager faktisk... ble med ham ned i kjelleren mens han snekret, og var der han var... som et vimete nervevrak. Det var vel på den tida jeg sluttet å røyke ute også, og innførte røyking inne igjen. Men jeg tør å gå kveldstur - men etter The Ring, ble det lite av det en uke eller så...
Englepusen Skrevet 16. november 2003 #15 Skrevet 16. november 2003 Min bedre halvdel er veldig opptatt av god/mye lyd så vi har litt av et anlegg i stua + stort lerret og prosjektor. Den som ikke lar seg skremme da må være rimelig følelsesløs! Lyset er selvfølgelig av. Sitter og gjemmer meg bak en pute når vi ser skumle/ekle filmer :oops: Når jeg stod opp morgenen etter å ha sett Resident Evil kikket jeg meg stadig vekk over skulderen..
Gjest Felicity Skrevet 18. november 2003 #16 Skrevet 18. november 2003 Jeg blir sjelden skremt av såkalte "skumle" filmer. Unntaket er imidlertid: "The Blairwich Project" Snikende uhyggelig var den!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå