Gå til innhold

Hva gjør jeg med mitt gamle bankkort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt gamle bankkort går ut 06/11, men fikk nytt bankkort her om dagen. Når skal jeg begynne å bruke det?

Idag brukte jeg mitt gamle bankkort når jeg skulle betale noe, og det gikk bra. Har ikke prøvd det nye enda. Vet jeg har samme kode på det nye som jeg har på det gamle.

Hva gjør jeg med det gamle kortet?

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg har tatt vare på begge mine for jeg er helt rå på å miste bankkort, men det lureste er nok å makulere det ene.

AnonymBruker
Skrevet

I min bank, DNB NOR, må jeg ringe inn og få de til å slette det gamle kortet, slik at det blir ubrukelig. Så bør jeg helst levere det til banken for makulering eller klippe det opp selv. Det nye er brukbart fra det sekundet du tar det ut fra konvolutten :)

Om du har begge kortene akitivsert ved nyttår, må du betale for å ha de, om du har noe lignende bank som meg. Hadde postbanken før, kosta 250 kr i årsavgift for å ha et. Et år ble jeg krevd 500 for to kort, der det ene ikke hadde vært i bruk på flere måneder, fordi jeg ikke visste jeg måtte ringe inn og få det slettet. Heldigvis var de greie og betalte 250 tilbake.

Skrevet

Hva med å bare prøve det nye bankkortet ditt istedet for å spørre oss?

Eller har du angst for å prøve nye ting? Life is so hard.

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Tror 06/11 betyr at det går ut denne måneden, så det skal være ugyldig fra 1 juli.

Med gamle kort har jeg klippet dem opp og kastet dem. Er kanskje en smule paranoid, kanskje lurt. Har klippet i strimler slik at kortnr, personnr, og kontornr ikke kommer klart frem på noen av stripene og kastet et par stk i hver søppelpose et par dager på rad. Om noen absolutt da vil finne alle bitene, så har de litt å gå igjennom:P

Endret av Tirkes
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man med det gamle kortet om man har bestilt reiser med det som identifikasjon for reisen? Må man ta vare på det og ta med på reisen, eller kan det nye også brukes?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare prøve det nye bankkortet ditt istedet for å spørre oss?

Eller har du angst for å prøve nye ting? Life is so hard.

Hvorfor klikke seg inn og svare på tråder der man ikke har noe å bidra med? Dette er et diskusjonsforum, og TS er ikke alene om å poste spørsmål om ting man kan finne ut av selv. Men hadde blitt rimelig dødt her om posting av spørsmål kun var aller siste utvei.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor klikke seg inn og svare på tråder der man ikke har noe å bidra med? Dette er et diskusjonsforum, og TS er ikke alene om å poste spørsmål om ting man kan finne ut av selv. Men hadde blitt rimelig dødt her om posting av spørsmål kun var aller siste utvei.

Hvordan kan vi bidra med å finne ut når hennes nye bankkort fungerer? Det sier seg selv at hun må prøve det for å finne det ut. Herregud.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Strengt tatt spurte hun om hva hun skal gjøre med det gamle OG når hun skal begynne å bruke det nye.

Det er lov å være usikker. Blir det nye aktivert når det gamle går ut, vil det gamle bli deaktivert når det nye tas i bruk? Har man ikke fått nye kort før, så er det vel greit å ty til et forum? :)

- hilsen er som stadig spør om teite ting.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelse og avsporing.

Kråkesaks.

Skrevet

Hva gjør man med det gamle kortet om man har bestilt reiser med det som identifikasjon for reisen? Må man ta vare på det og ta med på reisen, eller kan det nye også brukes?

Da ville jeg ringt reiseselskapet og spurt om råd. De må sannsynligvis registrere det nye kortet på bestillingen, for det gamle er ugyldig fra utløpsdato.

Jeg klipper gamle kort i magnetstripe og chip, og hiver dem i søpla.

Skrevet

Prøv det nye kortet.

Ring reiseselkapet og be dem registrere det nye kortet, så du ikke får problemer på reisen.

Klipp det gamle kortet i to. Ring banken din og spør om de vil ha det i retur. Jeg har ikke pleid å returnere - og jeg har DnB NOR..

Skrevet

Prøv det nye kortet.

Ring reiseselkapet og be dem registrere det nye kortet, så du ikke får problemer på reisen.

Klipp det gamle kortet i to. Ring banken din og spør om de vil ha det i retur. Jeg har ikke pleid å returnere - og jeg har DnB NOR..

Signerer denne, bortsett fra at jeg pleier bare kaste det gamle etter å ha klippet det i ymse deler. Jeg er så paranoid at jeg kaster gjerne delene i 2 forskjellige søppelposer også :ler: . Det nye fungerer i det øyeblikk du har fått det - i allfall er det sånn i sparebanken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...