Gå til innhold

Pepperkakehus


-Fisken-

Pepperkakehus  

2 stemmer

  1. 1. Pepperkakehus

    • Blir kjøpt på butikken hvert år
      7
    • Lager jeg alltid selv fra bunnen av
      6
    • Har ikke
      6


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke laget pepperkakehus på mange år, jeg.

Mamma pleide å lage det selv (men masse hjelp fra meg.. til å spise deigen).

I år tenkte jeg kanskje at jeg skulle lage pepperkake-kurver som kan brukes om godis-fat. Litt enklere enn å lage hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har jeg laget pepperkakehus, og da har jeg laget det fra bunnen av. Tror ikke jeg skal lage i år. Men en ting jeg bare må ha, det er store pepperkakehjerter i alle vinduene. Det er koselig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha pepperkakehus i år, men kjøper et som er ferdig til å settes sammen.

Det samme gjelder pepperkakedeig, den kjøper jeg ferdif på IKEA... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ferdig pepperkakehus til å sette sammen, det er jo ikke noe morsomt å stå i timesvis å slite med å få rette vegger når jeg kan kjøpe et jeg kan sette sammen for tredve kroner... det er jo pyntingen som er morsom.....

Og jeg kjøper også ferdig deig fra Ikea, den er kjempegod!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ferdig pepperkakehus (Annas), som jeg og sambo setter sammen! Tror jeg må være litt mer kreativ ang pyntingen i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager en hel pepper-bondegård m hus, stabbur og utedo hvert eneneste år. Bynte m det før 13-åringen ble født til og med.......Litt av et prosjekt: Første dagen lages deigen og settes kaldt til neste dag. Andre dagen kjevler vi ut og steker alle delene m stort og smått, kone, mann og gris til gården, digre runde julegriser og hjerter til å henge i vinduet og en masse andre figurer, bl a sirupssnipper. Dette tar mange timer! Tredje dagen monteres delene og fjerde dagen pyntes og dekoreres det etter alle kunstens regler m melisglasur, non-stop og seigmenner!

Står på et brett dekket m aluminiumsfolie og pyntet m bomull hele jula og nyttåret. Etter den tid får avkommet invitere til pepperkakehus-knusefest, hvor hele stua må støvsuges for pepperkakesmuler- og biter når festen er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg lager ikke pepperkakehus, men det kunne jo være at vi begynte med det hvis vi noen gang får barn. Har tenkt litt på å lage store pepperkakehjerter og henge opp da. I såfall blir det med ferdigdeig.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper også Annas, men har ikke funnet det i butikkene ennå...

Bare noe annet svenskegreier.....

Jeg har igjen min fra i fjor, men mener jeg så det på Europris for en liten stund siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pynta (kjøpte) pepperkakehus hvert år så lenge jeg kan huske, ett hver til søstera mi og meg.

Når vi ble voksne, ble kusinene våre vårt alibi for å fortsette pyntinga, og helt fra de var helt små har de vært hos oss hvert år for å pynte pepperkakehus - og søstera mi og jeg har hatt også deltatt! (Selvfølgelig!!! :lol: ) I år blir intet unntak, og nå har det også kommet til en liten fetter, så pepperkakehuspyntingen har fått ny rekruttering og kan fortsette i maaaange år til - HELDIGVIS!!! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg gidder å lage pepperkakehus, men skal ha pepperkakehjerter i vinduene.

Det tar for lang tid å lage så da blir det en lettvint løsning i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...