Gå til innhold

Hvordan man skal holde et glass med stett

Anbefalte innlegg

Gjest Aliyyah
Skrevet

Først, la meg presisere at jeg ikke drikker alkohol selv da jeg er muslim, men jeg kan likevel drikke av slike glass- med noe annet innhold.

Det jeg har lagt merke til er at det virker som en ny "kulturmote" å holde glasset feil. I Hollywoodfilmer nå til dags viser man gjerne folk som klasker hendene sine over selve vinglasset tydeligvis i den tro at dette er "sofistikert". Men det er det tvert imot- man er så langt unna sofistikert som det går an. Man skal faktisk ALDRI holde et vinglass eller et champagneglass i selve glasset, men kun i stetten. Dette blant annet fordi vinen/champagnen blir påvirket av varmen fra hånden og kan forandre tanninen. Man får også fettflekker fra fingrene på glasset. Lite lekkert.

Hvis glasset er vanskelig å balansere når det holdes i stetten, har man for mye i glasset.

For å si det enkelt, man skiller greit klinten fra hveten ved å se hvordan folk holder et glass med stett.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så sant som det er sagt!

:vin:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Helt enig. Men jeg skal ærlig inrømme at jeg liker å holde på vinglasset når jeg sitter hjemme og koser meg med et glass rødt. Fordi det føles godt i hånda. Og fordi vinen ikke er så ekslusiv at den krever ømhet før drikking. Men jeg ter meg bedre uten altså. Og da nytes også vinen på en annen måte.

Gosj når fikk jeg lyst på et glass med rødt, men er tom :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...