Gå til innhold

Kan far nekte meg å flytte selv om han ikke er interresert i standard samvær?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Barnefar vurderer å redusere samværet med sine 2 barn. I dag har han barna 50% men han sier nå han bare vil ha de max annenhver helg.

Det er ikke pga av jobb han ikke har muligheten til å ha de mer da han har en standard 9-4 jobb.

Jeg vurderer derfor sterkt å flytte til mitt hjemsted hvor jeg har et nettverk å støtte meg til. Siden jobben min heller ikke lar seg kombinere med eneomsorg og jeg er avhengig av å leie (bor i oslo) ser jeg ikke hvordan jeg skal få råd til å bli boende her uten å "bo meg ihjel".

Kan jeg stille krav til barnefaren at han skal ha det som er standard samvær for at jeg skal bli boende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke helt...

Hvorfor vil han bare ha barna annenhver helg? Her er noe som skurrer...

skjønner godt at du vil bo nærmere familienettverk hvis du blir alene med omsorgen. Da får pappan eller barna ta tog/fly annenhver helg heller.

Gjest trådstarter
Skrevet

Han vil ikke ha de mer fordi han har et nytt forhold og barna legger for stor beslag på fritiden hans. Han har også antydet at han skal flytte utav byen sjøl( dit den nye damen og hennes barn bor)

Han sier også han ikke vil ha minst mulig å gjøre med meg så derfor vil han heller ikke ha barna.

Om vi flytter såblir det nok sjeldnere samvær enn annenhver helg da det er en 2 timers flytur unna.

Skrevet

Han kan ikke nekte deg å flytte så lenge det ikke er til utlandet.

Skrevet

Han kan ikke nekte deg å flytte, du er voksen(håper jeg), men du må varsle far minst 6 uker før forventa flytting, hvis du har tenkt å ta med felles barn.

For selv om han nå sier han ikke vil ha så mye samvær, så aner du ikke hva han gjør hvis du tar egne valg i livet.

Vil anbefale deg å få ned på papir hva han mener om samvær. At han ønsker å gå fra 50% til maks annenhver helg, få også med hva han ønsker i henhold til ferier ol.

hvis han da prøver seg på noe krøll i forbindelse med flytting, så har du det på papiret at det var han som ønska redusert samvær.

Kan jo være at han betenker seg hvis han skjønner at samvær blir dyrere å gjennomføre hvis du flytter, at han må betale mere i barnebidrag osv. Å har da ikke du sendt melding om at du tenker på å flytte, da har han egentlig et ganske godt kort på handa hvis han velger å prøve å overta omsorgen.

Gjest trådstarter
Skrevet

Har nevnt det for ham at jeg vurderer å flytte dersom han ikke tar mer ansvar en annenhver helg. Har ikke sletta sms der han sier at det gir han f... i og at han ikke er interresert i standard samvær.

Vi skal i utgangspunktet dele juli i 2, men han har antydet at han muligens ikke vil ha ungene i det hele tatt da heller og at jeg får ta de hele ferien.

AnonymBruker
Skrevet

Har nevnt det for ham at jeg vurderer å flytte dersom han ikke tar mer ansvar en annenhver helg. Har ikke sletta sms der han sier at det gir han f... i og at han ikke er interresert i standard samvær.Vi skal i utgangspunktet dele juli i 2, men han har antydet at han muligens ikke vil ha ungene i det hele tatt da heller og at jeg får ta de hele ferien.

Send sms fra han til din mail adr. Er litt lettere å ta vare på samt og skrive ut hvis behovet er der.

Skrevet

Sett opp en samværskontrakt!

Skrevet

Stakkars barn :tristbla:

Er det kun ny dame inn i livet til faren som er årsaken til at han plutselig ikke vil ha noe med dem å gjøre?

At han ikke vil ha kontakt med deg skal jo ikke gå utover barna! Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er, men punkt en: Sett opp samværskontrakt! Lag den så konkret og spesifisert som mulig. Da trenger dere kun å forholde dere til hverandre på et helt minimum. Dersom dere bor en flyreise unna hverandre vil det jo (avhengig av barnas alder) muligens være "barn reiser alene" når de flyr frem og tilbake, og dere trenger således ikke å ha noe kontakt i overbringelsesfasen. I samværskontrakten bør det føyes til hvem som skal betale, bestille osv når det ggjelder flyreisene.

Det må være trasig å ha et ikke-eksisterende forhold til barnefar når man skal finne ut av slike ting :sukk:

Gjest trådstarter
Skrevet

barna er 2 og 4 så de er for små til å reise alene på mange år enda..

Antar det er det at han har dame som først og fremst gjør at han ikke vil ha mye samvær. Hun bor utfor Oslo så jeg antar han har lyst til å flytte til henne og barna hennes.

Han er også extremt opptatt av trening og det var mye syting mens vi bodde i lag at "han aldri fikk trent nok" og dyrke hobbyene sine.

2 ganger i uka på helsestudio var ikke nok.

Vi har jo en samværsavtale så vi ser jo hverandre ikke da henting/bringing foregår i barnehagen. Det er kun når barnehagener stengt vi må levere ungene "på døra".

Hører aldri fra han den uka han har fri, men han bombarderer meg med sms den uka han har ungene med masse dritt.

Kan ikke tolke det annerledes enn at han ikke vil være sammen med ungene og skal gjøre livet surt for meg da jeg har "fri"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...