AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Kort fortalt så har jeg hatt kontakt med en over nettet i flere år uten å møttes. Noe jeg har tenkt mye på i det siste, om vi faktisk hadde passet sammen i virkeligheten også. Og føler tiden er inne for å enten ta sjansen å møtes eller la det være. Så over til drømmen: Drømte at han var hjemme hos meg for første gang. Vi hadde lagt oss og han kommenterte at det hadde passet seg med å henge opp hyller med dvdèr på veggene på soverommet, jeg var uenig og sa det hadde passet seg bedre i stuen (der var vi uenig altså). Så la vi oss til å sove og jeg regnet med at han ikke ville prøve seg, siden jeg visste han var sjenert. Akkurat da jeg hadde tenkt det, så begynte han å ta på meg (der hadde jeg tatt feil av han). Det neste som skjer er at jeg kiler han på beina (?), men plutselig er det beina til min bror (han er død irl.) og jeg syntes det var merkelig. Jeg spør hva han synes om kilingen og han sier "skremmende" og trakk beina til seg. Siden det plutselig var broren min så syntes jeg dette ble helt feil. Han syntes tydeligvis det samme. Da tenkte jeg at jeg bare fikk droppe han og heller rette fokusen min mot noen andre. Normalt hadde jeg ikke brydd meg så mye om en slik drøm, men siden min døde bror var hovedperson i drømmen så lurer jeg jo på om han vil forteller meg noe. At denne personen jeg har hatt kontakt med (og store følelser for) kanskje ikke er den rette? Håper noen vil hjelpe meg å tolke
Gjest NozMonster Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig. Din bror symboliserer generelt enten hell eller tap av noe. jeg synes drømmen din var veldig vanskelig å tolke, fordi den ikke innholdt noen konkrete symboler, men kan du kjenner igjen noe av dette med hva som foregår av tanker eller hendelser i livet ditt nå?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig. Din bror symboliserer generelt enten hell eller tap av noe. jeg synes drømmen din var veldig vanskelig å tolke, fordi den ikke innholdt noen konkrete symboler, men kan du kjenner igjen noe av dette med hva som foregår av tanker eller hendelser i livet ditt nå? Jeg tenker jo veeeldig mye på han jeg har kontakt med om hvorvidt vi hadde passet sammen i det virkelig liv og ikke bare på nettet. Så selv om jeg ikke vil innrømme det helt så føler jeg at drømmen vil fortelle meg at vi ikke hadde blitt så god match. Mtp. vi var uenige om en ting (i drømmen), kan det være flere ting vi er uenige om? Jeg trodde jeg visste hvor jeg hadde han (han tok på meg i drømmen), kan det være andre ting jeg ikke vet f.eks? Og det at vi begge følte det ikke var noe kjemi i drømmen. Så føler nok desverre at broren min prøver å si at vi ikke er noe god match. Men hadde håpet noen her ville tolket drømmen annerledes og at det kanskje ikke hadde noe med det i det hele tatt
Gjest NozMonster Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 jeg synes det du sier virker veldig logisk. MEN! du må passe på å ikke " dømme" gutten du ikke har møtt irl da. om dere har blitt såpass gode venner igjennom nettet, synes jeg du skal gi han sjangsen men selvfølgelig, ingen andre enn deg selv kjenner din egen magefølelse. et tips er jo å møte han i all offentlighet, så han ikke får gjort deg noe skummelt, og funker ikke kjemien er det ikke værre enn å si det som det er til han!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Jeg synes også drømmen var vanskelig å tolke, men jeg mener helt bestemt at du analyserer alt for mye i forhold til denne fyren, og jeg synes du skal møte ham. Du kan ikke vite om han er riktig eller gal for deg, før du har møtt ham. Bare få det ut av systemet. Kanskje du vegrer deg for nærhet etter at broren din døde? Vanskelig å slippe noen helt inn når man har mistet noen, vanskelig å stole på at det gode er der for å bli. Nærhet ER skremmende. Men det betyr ikke at vi ikke skal strekke oss etter det Møt mannen
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 Takk for svar til dere begge Fikk ikke til å multisitere. Jeg har veldig lyst til å gi ham en sjanse, det fortjener han (og jeg). Og jeg vet jeg overanalyserer dette veldig også. Det er jo litt vanskelig dette med drømmer. Om det virkelig er noe der som man kan lære av/få gode råd fra eller om det "bare" er drømmer. Men jeg lurte mest siden det var noen fra den andre siden som stod meg nær som var i drømmen at jeg undret. Og det blir helt feil og kaste bort flere gode år på nettet for en natts drøm
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Jeg mener ikke at du overanalyserer drømmen. Men at du overanalyserer mannen du har et nettforhold til. Bare møt ham Hva følte du når du så broren din da? Hvordan var det å se ham?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Jeg mener ikke at du overanalyserer drømmen. Men at du overanalyserer mannen du har et nettforhold til. Bare møt ham Hva følte du når du så broren din da? Hvordan var det å se ham? Ok, sånn ja. Synes jeg overanalyserer både drømmen og han jeg. Har gjort det en god stund nå. Det er avstanden som gjør at det ikke bare er å møtes over en kaffe en ettermiddag, men trengs en del planlegging og timing Hehe, jeg drømmer om han stadig vekk jeg, og er alltid trivelig og koselig å ha han i drømmene. Og det var det i denne drømmen også. Han ble i tillegg barnlig slik jeg husker ham i slutten av drømmen. Som at jeg nesten fikk en følelse av å skulle ta vare på/ha omsorg for han jeg drømte om, fremfor en kjæretse-følelse.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #9 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er så enig med deg, jeg liker så godt å drømme om de jeg har mistet Føler jeg får et lite besøk Uansett, skjønner mer av tvilen din hvis det er en distanse å snakke om også. Kanskje det er en grunn til at timingen aldri helt er der? Har du noen grunn til å føle at du kanskje heller blir en omsorgsperson for denne mannen, fremfor en likeverdig kjæresterelasjon?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #10 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er så enig med deg, jeg liker så godt å drømme om de jeg har mistet Føler jeg får et lite besøk Uansett, skjønner mer av tvilen din hvis det er en distanse å snakke om også. Kanskje det er en grunn til at timingen aldri helt er der? Har du noen grunn til å føle at du kanskje heller blir en omsorgsperson for denne mannen, fremfor en likeverdig kjæresterelasjon? Ja koselig å møte de igjen i drømmene. I tillegg så er jo drømmene så virkelig på en måte, at det nesten føles ekte Ja på en måte så er det faktisk noe i bildet som gjør at jeg får et behov for å gi han litt ekstra omsorg. Men jeg har jo satt dette i sammenheng med kjæreste-følelsen, at man gjerne vil ta vare på hverandre, fremfor en morsfølelse. Håper ikke jeg blander sammen disse følelsene da og at broren min ville gjøre meg opperksom på det... Hmm.. Du sier noe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #11 Skrevet 8. juni 2011 Jeg tror det er et bra instinkt å ville gi omsorg, så det viser bare en god egenskap ved deg, men som du sier, vær forsiktig så dere holder dere innenfor kjæresteomsorg, og ikke havner i en situasjon hvor den ene blir mer eller mindre en forelder for den andre Tror bare at man er oppmerksom på det hjelper mye
Ekerilar Skrevet 10. juni 2011 #12 Skrevet 10. juni 2011 (endret) Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig. Din bror symboliserer generelt enten hell eller tap av noe. jeg synes drømmen din var veldig vanskelig å tolke, fordi den ikke innholdt noen konkrete symboler, men kan du kjenner igjen noe av dette med hva som foregår av tanker eller hendelser i livet ditt nå? Hvor har du dette fra? Er det noe du finner på, eller har du sikre kilder? Hva mener du med "betyr hell"? Hva innebærer det at noe man drømmer om "betyr hell"? Hvordan kan en drøm være en advarsel? Hva skjer dersom man ignorerer advarselen? Hvordan kan du si en bror symboliserer hell eller tap? Så føler nok desverre at broren min prøver å si at vi ikke er noe god match. Men hadde håpet noen her ville tolket drømmen annerledes og at det kanskje ikke hadde noe med det i det hele tatt Var ikke broen din død? Hvis han er død, så kan han ikke etter sin død prøve å si deg noe som helst. Endret 10. juni 2011 av Ekerilar
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #13 Skrevet 14. juni 2011 Ekerilar: Hvorfor henger du i drømmetrådene når du ikke har noe til overs for det?
Ekerilar Skrevet 14. juni 2011 #14 Skrevet 14. juni 2011 Ekerilar: Hvorfor henger du i drømmetrådene når du ikke har noe til overs for det? Jeg har absolutt noe til overs for drømmetråder, men jeg liker ikke at folk bare finner på masse tull som de serverer som om det var fakta. Selv om dette er en drømmetråd, betyr det at hvem som helst kan komme og si de villeste fantasier, uten at noen ska stille kritiske spørsmål?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #15 Skrevet 14. juni 2011 Jeg har absolutt noe til overs for drømmetråder, men jeg liker ikke at folk bare finner på masse tull som de serverer som om det var fakta. Selv om dette er en drømmetråd, betyr det at hvem som helst kan komme og si de villeste fantasier, uten at noen ska stille kritiske spørsmål? Joda, men sånn jeg har sett det, er du bare så gjennomgående inne i disse trådene og sier at det som blir sagt ikke er sant, og jeg lurer på hvorfor du gidder.
Ekerilar Skrevet 14. juni 2011 #16 Skrevet 14. juni 2011 (endret) Joda, men sånn jeg har sett det, er du bare så gjennomgående inne i disse trådene og sier at det som blir sagt ikke er sant, og jeg lurer på hvorfor du gidder. Jeg synes det er et interessant tema. Hvorfor gidder du å diskutere med meg om dette her? Men jeg synes du er svært urettferdig med meg. Sier jeg at det som blir sagt ikke er sant? Da har jeg virkelig ordlagt meg dårlig! Det jeg mener er å spør hvorfor alle de påstandene som blir slengt ut uten noen form for dokumentasjon i drømmetrådene, skal taes alvorlig. Hvorfor skal de som sier f.eks. "denne drømmen kan bety hell eller symbolisiere en stor forandring" bli tatt seriøst? Synes du det er positivt for drømmetydningen at hvem som helst skal få lov til å si hva som helst uten noen form for dokumentasjon eller argumentasjon? Isåfall har drømmetydning ingen betydning. Men dette kan vi jo lage en ny tråd om dersom du vil fortsette diskusjonen. Endret 14. juni 2011 av Ekerilar
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #17 Skrevet 14. juni 2011 Ok, jeg har oppfattet deg som veldig negativ, ikke en som er ute etter en konstruktiv diskusjon, derfor jeg lurte på hvorfor du oppholdt deg i disse trådene. Mener du at alle former for drømmetolkning ikke skal tas seriøst, eller bare de som sier at "drømmen betyr hell og lykke"?
Ekerilar Skrevet 14. juni 2011 #18 Skrevet 14. juni 2011 Ok, jeg har oppfattet deg som veldig negativ, ikke en som er ute etter en konstruktiv diskusjon, derfor jeg lurte på hvorfor du oppholdt deg i disse trådene. Mener du at alle former for drømmetolkning ikke skal tas seriøst, eller bare de som sier at "drømmen betyr hell og lykke"? Jeg mener det jeg skriver. Og dersom noen kommer med en totalt ubegrunnet påstand, så spør jeg hvorfor vi skal det seriøst. Mener du at hvem som helst skal kunne si hva som helst i en drømmetråd uten at noen skal stille kritiske spørsmål? Er drømmetråder ville fantasi-rable-tråder der alle som vil kan skrive bullshit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå