AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Dette er kun et eksempel, så ikke trekk inn at det er usunt. La oss si at to personer skal ned i vekt. Den ene personen inntar 1000 kcal om morningen, og ikke noe mer resten av dagen. Den andre personen derimot, spiser ingenting på formiddagen og utover dagen, men 1000 kcal sent på kvelden, gjerne før leggetid. Hvem går ned mest? Det sies jo at frokost starter forbrenningen, men denne myten har også blitt knust gang på gang. Jeg vet at aktivitetsnivå, vekt i utgangspunktet etcetcetc er helt avgjørende på hvem som vil gå ned mest, men hvis vi ser bort i fra dette og tenker at begge har likt utgangspunkt, vil det skje en differanse i deres vektnedgang?
Gjest Mahareth Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Det er revnende likegyldig når på dagen man spiser. Jeg vil likevel tro at den som spiser tidlig på dagen vil gå ned mest, rett og slett fordi at den som spiser sent gjerne vil føle seg slapp og trøtt, og dermed bevege seg mindre. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Det er ikke "revnende likegyldig", men det har neppe noen stor påvirkning.
Brunhilde Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Det er revnende likegyldig når på dagen man spiser. Jeg vil likevel tro at den som spiser tidlig på dagen vil gå ned mest, rett og slett fordi at den som spiser sent gjerne vil føle seg slapp og trøtt, og dermed bevege seg mindre. Nå var jo dette helt hypotetisk og et spørsmål som kun tar hensyn til inntak og når inntaket finner sted. Ellers var utgangspunktet det samme, ergo spiller det ingen rolle om den som spiser sent blir slappere og beveger seg mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå