AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Jeg lurer på om jeg er den eneste som venter på tilbakemelding på alle sommerjobbene jeg har søkt på? Jeg har registrert meg hos alle mulige vikarbyråer, og de som tidligere ringte dagen etterpå for å invitere til intervju, har jeg til nå ikke hørt ord fra. Fikk i tillegg en bekreftelsesmail på at jeg ville bli kontaktet innen et par dager fra Proffice, og senest i dag søkte jeg hos Adecco, med lovnad om å bli kontaktet av konsulent innen tre dager. Venter i spenning på svar merker jeg. Kjenner jeg er irritert på hvordan det er når det tar over to måneder fra jeg sendte inn søknad til jeg fikk svar på to av jobbene jeg har søkt. Den ene fra adecco og andre fra bedriften selv. Har ellers søkt på en drøss. Blant annet har Proffice lagt ut samme stillingsannonsen flere ganger, og jeg har søkt på den HVER GANG den er lagt ut - uten å høre noe. Er egentlig overkvalifisert for jobben - kan det være grunnen? Vil de bare ha studenter? For ordens skyld - jeg har toppkarakterer fra høyskole, er ferdig utdannet økonom, flere års arbeidserfaring fra kontor og bare gode referanser. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Alle er jo så fornøyd med arbeidet jeg gjør - teamlederne gråt da jeg sluttet i forrige jobben min, allikevel sitter jeg her uten så mye som et pip fra rekrutteringsbyråene? Mister jo helt troen på meg selv her...
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Til sommerjobber vil de ha folk uten ferdig utdanning og uten særlig utdanning, som skal gjøre enkelt arbeid til en forholdsvis lav lønn. Vil du ha jobb gjennom vikarbyrå, tar du direkte kontakt med dem og avtaler kartleggingsmøte. Så vil de kunne begynne å selge seg til potensielle arbeidsgivere dersom du gir et godt og solid inntrykk.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Okey, kanskje det er det som er grunnen da - at jeg er ferdig utdannet. Jeg skulle jo ønske det var mulig å møte opp personlig uanmeldt, slik man gjør i butikker og sånn, men det tviler jeg på at vil gi noe nytte - så travel folk er om dagen. Jeg venter uansett på svar og håper jeg i hvert fall blir kontaktet for interesse. Var på intervju hos Adecco i en annen by for et år siden, og ble tilbudt to jobber, så de har jo vært interessert tidligere. Vurderer å kontakte konsulenten min der og spørre om han kan legge inn noen gode ord om meg til noen konsulenter i denne byen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå