AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 kan man jobbe offshore med en økonomiutdanning? eller blir det helst onshore i offsshore firma? noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Nei, du kan ikke jobbe offshore med økonomiutdanning.
SmallTalk Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Det er liten bruk for økonomer ute på plattformene, de sitter på land.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Ledere sitter også på land. De aller fleste på plattform har fagarbeiderutdanning med evt videreutdanning, så er det en og annen ingeniør for litt labarbeide og slikt, og serviceingeniører som ikke går rotasjone, men som sendes ut når de trengs.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Innenfor hva? master i prosjektledelse (bare en jeg har gått på skole med som nå jobber offshore, og jeg kan ikke skjønne hva som.. kjenner han ikke nok til å spørre heller..)
feuerstein Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Utdanning i "ledelse" er så mye rart, verdien avhenger av hva som ligger i bunn. En master i prosjektledelse oppå en ingeniørutdanning kan være veien til flott jobb i nordsjøen. Er man blant de millionene (virker det som) som hvert år går ut av Blindern eller Dragvoll med master i ledelse av tverrkulturell likestillingskeramikk med fordypning i samtidsmusikk og astrologi så er man ikke egentlig kvalifisert til mer enn å spørre "spise her eller ta med?" noen hundre ganger til dagen. Min innstendige oppfordring til alle som tenker på ledelsesutdanning: Sett fag i første rekke, ledelse i annen. Uansett hvor mange studiepoeng man har i ledelse er man ingen reell lederkandidat før man har demonstrert kompetanse i faget som skal ledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå