AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er ei jente på 17 som ikke har blitt velsignet med bra hud. Jeg har sliti med kviser siden jeg var 11, men da var de for det meste på panna. De gikk bort heldigvis, men da jeg ble 14-15 begynte jeg å få de på kinnene der jeg har det litt tørt. Selvom jeg ikke pirker på disse så blir de arr. Utrolig irriterende !!! Her har dere et bilde av hvordan disse arra ser ut ( høyre kinn) Jeg har hatt disse i mer enn et år, vil bli kvitt de. Har brukt sitron saft som gjorde at huden ble rød, bruker aloe vera nå, men tror ikke det vil funke. Å ta laser for å få disse vekk er det siste jeg ønsker, men hvis jeg ikke kan få råd om krem, hjemmeoppkrift som garantert vil funke så må jeg ta laser når jeg blir 18. Jeg kan ikke ha disse i en evighet, så vær så snill hjelp meg. Ikke gi meg råd om en krem du ikke er sikker på om vil funke eller ikke. Hvis laser er et alternativ så må det være i Porsgrunn eller Skien.. Hvor mye vil det koste eventuelt ?? Vil helst prøve en krem som funker føre jeg tar en rask beslutning om laser. Tuuusen takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Har de ikke blitt blekere i det hele tatt det siste året? Bruker du høy solfaktor og unngår solen mest mulig? Laser skal funke å mange, men jeg har ingen personlige erfaringer siden mine har bleket over tid.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Hei! Jeg har brukt noe som heter Kelo-Cote på røde arr etter kviser og brannsår. Det er veldig dyrt, men svært effektivt også, det har fungert for meg. Arr som var veldig røde har gått til å bli lyserøde, så rosa, så nærmest hudfarget, det har tatt litt tid, men verd hver krone. Endelig kan jeg gå ut uten å skjemmes ansiktet mitt, eller hendene hvor jeg ble brannskadet. Jeg vet hvordan du føler deg
okei Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 Hei! Jeg har brukt noe som heter Kelo-Cote på røde arr etter kviser og brannsår. Det er veldig dyrt, men svært effektivt også, det har fungert for meg. Arr som var veldig røde har gått til å bli lyserøde, så rosa, så nærmest hudfarget, det har tatt litt tid, men verd hver krone. Endelig kan jeg gå ut uten å skjemmes ansiktet mitt, eller hendene hvor jeg ble brannskadet. Jeg vet hvordan du føler deg Aww Tusen takk, skal definitivt vurdere å prøve kremen. Får glede meg til følelsen av å ha arra vekk. Det er ikke en stor problem at det koster mye, så lenge den funker.
okei Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Foresten, er dette en plaster man kan ta på huden, eller sånn vanlig krem? Hvordan brukes det? Har sett på flere meninger rundt Kelo-cote kreme, og de er ganske positive
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 Hei, igjen Det er et slags silikondekke som du legger rett på, på en måte. Det synes ikke, det er ekstremt tynt og delikat, og skal rett på arrene. Når du har den på fingrene merker du det nesten ikke, må smøres forsiktig på Det tørker av seg selv etterhvert og synes ikke.
okei Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Ok. Kan man kjøpe det hos vanlige apoteker feks apotek 1? Eller må jeg bestille?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Du kan sjekke om de har det inne, men jeg har funnet det på Apotek 1 i allefall ja
Gjest Fable Skrevet 7. juni 2011 #9 Skrevet 7. juni 2011 Kelo-cote får man kjøpt som plaster og som gel. Har prøvd begge og geleen er definitivt den beste. Kroppen min er litt treig når det kommer til arr heling. Men med kelocote så forsvinner det meste ganske fort...til meg å være hvertfall. Koster litt, men verdt hver bidige krone. Tuben ser latterlig liten ut, men man skal bare legge et tynt tynt lag på, så varer lenge. Fåes kjøpt på apotek =)
okei Skrevet 7. juni 2011 #11 Skrevet 7. juni 2011 Kelo-cote får man kjøpt som plaster og som gel. Har prøvd begge og geleen er definitivt den beste. Kroppen min er litt treig når det kommer til arr heling. Men med kelocote så forsvinner det meste ganske fort...til meg å være hvertfall. Koster litt, men verdt hver bidige krone. Tuben ser latterlig liten ut, men man skal bare legge et tynt tynt lag på, så varer lenge. Fåes kjøpt på apotek =) Braa På meg så gikk de ikke vekk fordi jeg var ganske tørr på kinnene da. Skal prøve denne kremen, kan vel ikke bli verre egentlig.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #12 Skrevet 7. juni 2011 hvor lang tid vil det ta med denne kremen for et vanlig kvise arr mon tro? en uke? en mnd? et år?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #13 Skrevet 7. juni 2011 hvor lang tid vil det ta med denne kremen for et vanlig kvise arr mon tro? en uke? en mnd? et år?
okei Skrevet 7. juni 2011 #14 Skrevet 7. juni 2011 Det står mange steder at det tar måneder, men så er det jo snakk om arr da.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #15 Skrevet 7. juni 2011 Kinnene mine så hakket verre ut enn dine, så jeg prøve krystallsliping. Fire omganger med vanlige krystaller, og så to omganger med medisinske krystaller. Arrene forsvant ikke, men ble mye bedre enn de var.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #16 Skrevet 7. juni 2011 Husk å få i deg grønnsaker, frukt og bær. Huden er et organ som lever av det den blir matet med.
okei Skrevet 7. juni 2011 #17 Skrevet 7. juni 2011 Da er ikke krystalsliping noe for meg, vil heller ha noe enklere. Dette hørtes litt skummelt ut syns jeg. Spiser ganske mye grønnsaker og drikker 2 liter vann hver dag, men dette heler ikke arra for å si det slik. Gjør bare at ansiktet ser friskere ut om du skjønner hva jeg mener
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #18 Skrevet 7. juni 2011 Når solen er borte kan du prøve syre-peeling du kan gjøre det hos hudpleier eller hjemme
moncabang Skrevet 8. juni 2011 #20 Skrevet 8. juni 2011 Jeg har kjøpt en rens fra pca skin som heter pigment bar. Har hjulpet på mine røde merker etter kviser. Er en krukke med fast rens som du skummer opp med en svamp og har på ansiktet i minst 2 min hver kveld og helst morning. Kjøpt på prettyskin4less. Og den Kelo Coten kan du få kjøpt billigere på ebay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå