AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Hvor stort var barnet ditt da det ble født, og spiste du masse godteri?
Eliisa Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Jeg spiste helt vanlig med godteri og fikk plutselig mye større mage. Legen min henviste meg til vekstkontroll på sykehuset og jordmoren min snakket om siden både jeg og faren var såpass høye, kan det hende vi fikk en stor unge også (jeg er 176 og mannen 193). Fikk ganske panikk og så for meg en 5 kg baby! På sykehuset konstaterte en ultralyd at jeg hadde fått masse vann - men at ungen var litt mindre enn gjennomsnittet. Legen der sa at det er det samme hva mor spiser under svangerskapet, siden babyen bare tar til seg det den trenger. På slutten levde jeg på salt potetgull.. Var høygravid under en hetebølge og salt var farlig godt. Når småen endelig kom, 15 dager over tiden, var han nesten 3,4 kg.
SummerJoy Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 Siste babyen min var 4650. Spiste en del snop på slutten, var midt i jula. Men før den tid levde jeg sunt. Tror det der går mest på arv jeg. Jeg var selv ganske stor da jeg ble født.
Batteri Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Jeg spiste vel omtrent en kilo sjokolade i uka. I tillegg drakk jeg cola nesten hver dag og spiste en del smågodt. Min første datter veide 3410 gr, min andre veide 3430 gr.
Ciara Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 Spiste helt vanlig (dvs stort sett sunt, og godis i helgene) og fikk et barn på 4 kg.
Gjest Kykladen Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Spiste nesten ingenting. Hadde ekstrem svangerskapskvalme og spydde i seks mnd. Jeg gikk ned i vekt en periode og la lite på meg. Fikk et barn på over 4,5 kg
Umuriel Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Har spist mye og vært veldig glad i sjokolade og søtt. Var på vektestimering i går, og han ligger an til å bli 3,5 kg til termin som sin bror, altså helt perfekt
must Skrevet 7. juni 2011 #9 Skrevet 7. juni 2011 Har lagt på meg 16kg under begge svangerskapene mine, vært hekta på is og nå sist også på glasscola. Førstemann var under 2.300gram (6 uker prematur) og minstejenta var 3000gram. Hun kom til termin. Ei jeg kjenner som gikk på diett "for å få små barn" etter pålegg fra jordmor, fikk en baby på godt over 4kg 2 uker før termin... Så jeg har ingen tro på at det mor spiser påvirker størrelsen til babyen i særlig stor grad.
O'hara Skrevet 7. juni 2011 #10 Skrevet 7. juni 2011 Jeg spiste helt normalt, tror jeg la på meg ca 14 kilo. Frøkna var estimert til å bli 3300-3500 ved termin. Hun var født 12 dager over termin og var 4 kg.
Gjest imli Skrevet 7. juni 2011 #11 Skrevet 7. juni 2011 Kva mor et har ingenting å seie med mindre det er snakk om ekstreme greier. Det går på arv og gener. Eg åt heilt normalt, fekk to ungar på ca 4,3 kg. Dei fleste kvinnene på mammas side har fått store barn, eg og syskna mine var alle rundt 4 kg.
Harlekin Skrevet 7. juni 2011 #12 Skrevet 7. juni 2011 Det virker som de fleste har samme erfaring som meg, at kosthold ikke har så mye å si med mindre det er snakk om det helt ekstreme. Jeg spiste selv endel godt i perioder i svangerskapet og fikk en jente på 3200 gram, født til termin. Men det rare er at både samboer og jeg var store da vi ble født, jeg omtrent et kilo mer enn datteren vår, og han enda tyngre. Jeg har min egen teori om at jenten vår ble såpass mye mindre fordi jeg er vegetarianer. Vet ikke om det kan stemme, men da er det vel snakk om et av de tilfellene der kosthold har noe å si, men da av en ganske vesentlig grunn.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #13 Skrevet 8. juni 2011 Jeg spiste lite gotteri (ikke så glad i det) men hadde veldig god matlyst på såkalt vanlig mat. Jeg la på meg rundt 25 kg. Gutten var 4500 g og 54 cm da han kom til. Han var ikke tykk, men lang og kraftig. Spiste omtrent det samme da unge 2 kom. Lite gotteri, men vanlig mat. La på meg omlag det samme. Jenta var 52 cm lang og 3600 g. Hun hadde skikkelige valker på lårene.
Miss moneypenny Skrevet 8. juni 2011 #14 Skrevet 8. juni 2011 Jeg spiste mye god mat, og det ble også sjokolade, kjeks og litt annet godteri i perioder. Fikk nok i meg endel søtt ja, samt noen glass brus i helgene. Jenta mi veide 3300 og var 50 cm lang. Men så var jeg veldig dårlig de siste månedene, så det jeg spiste rakk vel ikke å bli i kroppen engang.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #15 Skrevet 8. juni 2011 Spiste mye godis, la på meg 18 kg (!), jenta kom 4 dager etter termin og var 3500 gram, akkurat gjennomsnittlig.
Gjest Ulrikke Skrevet 8. juni 2011 #16 Skrevet 8. juni 2011 Jeg spiste litt snop, men ikke de store mengdene liksom... Det gikk litt i perioder, noen perioder spiste jeg mer enn i andre... La på meg 21 kilo under graviditeten, snuppa veide 4070 gram. Tre uker etter fødsel veide jeg to kilo mindre enn før jeg ble gravid... Kroppen min var FULL av vann mot slutten av graviditeten, fikk ikke på meg sambo sine sko engang... Jeg har også hørt at barna blir store hvis man spiser mye snop, men jeg har vel knapt møtt et tilfelle hvor det stemmer...
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #17 Skrevet 8. juni 2011 Hvor stort var barnet ditt da det ble født, og spiste du masse godteri? Mitt barn var 2800 gram, og 43 cm. Jeg spiste nok en del godteri ja. Det er jeg som har fått fettet på meg. Ikke ungen for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå