Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal farge håret mitt men var innom frisøren idag og fant ut at en pris på 1000 eller mer blir litt i meste laget. Jeg vet at hjemmefarge ikke er verdens beste men jeg tror det er litt oppskrytt, handler om hvordan man farger det, og hvilken farge man bruker. Men ok, min naturlige er en plass mellom mellombrun og brun, KALD farge. Nå er håret mitt ganske forskjellig fra min naturlige, det er betydelig lysere, men med mye oransje/gult skjær i. Jeg vil ha tilbake min naturlige, eller noe i samme bane hvertfall. men er jo lett å farge fra lyst til brunt er det ikke?.. skal prøve å legge ved bilde, MEN her ser etterveksten(min naturlige) egentlig ganske mørk ut, så her ser kontrastene veeldig drastiske ut.. eller, kanskje de er det.. ??

Håper om noen kan svare på, altså, det går fint ann å farge hjemme, altså farge fra "lyst" til mørkt, og dette med nummerene på fargeeskene... da bør jeg ha 4,1 ikke sant? som = mellombrun, aske.

og hvor kjøpe farge der folk har peil! går man på vita el h&m etc, de har jo ikke peil. på hårfarger der...

prøver å legge ved et bilde... det ene der holder jeg den nederste delen av håret over etterveksten, så denne delen er kanskje litt mer oransj enn det som er mer midt i håret..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

skal prøve å få lagt inn bilde straks..

Gjest charella
Skrevet

Nei nei nei. Å farge håret fra lyst til mørkt er langt fra lett. Spesielt ikke om du vil ha kald farge.

Beste svaret mitt er: spander 1000 på håret ditt hos en som har peiling

AnonymBruker
Skrevet

sikker??... men hvorfor ikke? :sukk:

Skrevet

Å farge fra lyst til mørkt er like komplisert som fra mørkt til lyst, men det sliter mindre på håret ;) De som selger håprfarge skal være kurset i det og kunne gi deg tips og veiledning, men jeg ville staset på en parfymeriavdeling med faste ansatte og ikke kombinert klesbutikk og parfymeriavdeling, slik som de fleste H&M, hvor mange ansatte ikke deltar på kurs og det gjerne ikke er ansatte til å hjelpe deg i parfymeravdelingen i det hele tatt (no offense til eventuelle H&M-ansatte her inn). Vet en del store cubusbutikker har egne parfymeriavdelinger med fast ansatte i disse avdelingen og på vita skal alle nå ha deltatt på hårfargeopplæring med de største produsentene.

Uansett, om du skal gå fra lyst til mørkt er det ikke bare å hive i en kald farge. Lyst hår mangler røde pigmenter, bruker du en kald farge vil den mangelen på røde pigmenter gi håret ditt ett grønnskjær, noe som ikke er pent i det hele tatt. Du må først forpigmentere håret ditt med en varm toning og så farge over med den fargen du vil ha. Mange er livredd for forrpigmentering siden den involverer varme pigmenter, men tro meg, det trengs. Nå er det vanskelig å vite siden du ikke har bilde, men jeg vil tro at en omgang med forpigmentering med f.eks en 6.34 (gylden kobberblond) etterfulgt av farging med en ren 5 eller 5,1 kan være ett alternativ for å ungå å bli for mørk. Nå er 5,1 vanskelig å få tak i (kalde bruntoner er det generelt lite av på markedet), så det kan være du må bruke en ren farge. Denne er ikke tilsatt rødt, så det vil nok bli bra like vel.

Dette er det jeg kommer på i farten, men dette er kun et forslag basert på hva du skriver. Om jeg får se på håret ditt kan det være jeg ombestemmer meg ;) Uansett, det beste er å stikke innom ett parfymeri som f.eks cubus sin parfymeriavdeling eller vita og be om deres hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Å farge fra lyst til mørkt er like komplisert som fra mørkt til lyst, men det sliter mindre på håret ;) De som selger håprfarge skal være kurset i det og kunne gi deg tips og veiledning, men jeg ville staset på en parfymeriavdeling med faste ansatte og ikke kombinert klesbutikk og parfymeriavdeling, slik som de fleste H&M, hvor mange ansatte ikke deltar på kurs og det gjerne ikke er ansatte til å hjelpe deg i parfymeravdelingen i det hele tatt (no offense til eventuelle H&M-ansatte her inn). Vet en del store cubusbutikker har egne parfymeriavdelinger med fast ansatte i disse avdelingen og på vita skal alle nå ha deltatt på hårfargeopplæring med de største produsentene.

Uansett, om du skal gå fra lyst til mørkt er det ikke bare å hive i en kald farge. Lyst hår mangler røde pigmenter, bruker du en kald farge vil den mangelen på røde pigmenter gi håret ditt ett grønnskjær, noe som ikke er pent i det hele tatt. Du må først forpigmentere håret ditt med en varm toning og så farge over med den fargen du vil ha. Mange er livredd for forrpigmentering siden den involverer varme pigmenter, men tro meg, det trengs. Nå er det vanskelig å vite siden du ikke har bilde, men jeg vil tro at en omgang med forpigmentering med f.eks en 6.34 (gylden kobberblond) etterfulgt av farging med en ren 5 eller 5,1 kan være ett alternativ for å ungå å bli for mørk. Nå er 5,1 vanskelig å få tak i (kalde bruntoner er det generelt lite av på markedet), så det kan være du må bruke en ren farge. Denne er ikke tilsatt rødt, så det vil nok bli bra like vel.

Dette er det jeg kommer på i farten, men dette er kun et forslag basert på hva du skriver. Om jeg får se på håret ditt kan det være jeg ombestemmer meg ;) Uansett, det beste er å stikke innom ett parfymeri som f.eks cubus sin parfymeriavdeling eller vita og be om deres hjelp.

Oi!! takk for informativt svar!! Men, håret mitt har mye røde pigmenter i(tror jeg).. det som er irriterendes.. :( Men går det da uten forrpigmentering(eller hva det het.. :fnise: ) ?? prøver å legge ved bilde igjen. sist jeg var hos friøsren prøvde jeg nemlig å fjerne mye av det røde, men nå er d en stund siden, ble betydelig bedre... men... :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

og her

Skrevet

Du har en del rødt i ja, det ser jeg på bildene. Takk for at du la dem ut! Du ligger litt i grenseland, jeg tror jeg ville prøvd med en ren 5, lys brun og sett hvordan det gikk. Forhåpentligvis ville det gitt er gjevn farge uten for mye synlig ettervekst. Så kan du se om du kan gå ett hakk mørkere neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Du har en del rødt i ja, det ser jeg på bildene. Takk for at du la dem ut! Du ligger litt i grenseland, jeg tror jeg ville prøvd med en ren 5, lys brun og sett hvordan det gikk. Forhåpentligvis ville det gitt er gjevn farge uten for mye synlig ettervekst. Så kan du se om du kan gå ett hakk mørkere neste gang.

Takk! Føler at det naturlige håret så mørkere ut der, en d f.eks ser ut ute i naturlig lys, har et bilde og der ser det veldi lysebrunt ut, men d var for stort til å laste opp.. hmm.. så jeg skal prøve med en ren 5, og farge etterveksten også da eller? MEN, tips til merke... gjerne en uten amoniakk(viss de er like gode), eller mest mulige naturlig merke, og som er bra.. anbefalinger? :)

Og takk igjen for svar!!

AnonymBruker
Skrevet

fikk også inntrykk av at nr 5, ikke var samme fargen, altså 5 var en helt annen farge enn 5 på en annen eske med annet merke, stemmer det :sjenert: ?

Skrevet

5 er det samme i garnier og loreal, men andre merker kan ha litt andre sammensetninger. Men man skal ikke se på esken, se på fargeprøvene, da er det lettere :) Se etter navnet, lys brun, så er det større sjangse for at du finner rett tone. Et alternativ er color essential i lys brun eller loreal recital 5. Sistenevnte er min favoritt, den gir en helt nydelig glans og holder godt.

AnonymBruker
Skrevet

Denne?

Er den lysbrun:) ?

Skrevet

den er en kald lysebrun, finnes ikke i norge desværre. Men har du mulighet til å kjøpe den på nett er det jo en mulighet :)

AnonymBruker
Skrevet

men den du nevnte finnes? er ikke den og kald da? :)

Skrevet

en 5 eller lys brun som den heter er en ren farge. Den er ikke tilsatt verken kalde eller varme pigmenter :)

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg rett og slett skal løpe å kjøpe :O tenker at..viss jeg ikke blir fornøyd så kan jeg heller gå til frisøren etter noen forsøk.. skal til sverige i juli så kanskje frisør er billigere der, viss dette ikke går, men tror egentlig d blir bra :jepp: men, denne har de på vanlige matbutikker har de ikke? tenker siden jeg ikke trenger å spørre om noe råd nå, har jo fått fra deg, så skal bare kjøpe den liksom :D

Skrevet

Bare å prøve :) Og har de ikke den har de kanskje garnier sin, den er ganske lik. Men jeg er fortsatt litt usikker på forpigmentering, så kan hende du må farge over senere, men da er det bare litt korrigering som skal til og det vil uansett ikke blir krise ;)

AnonymBruker
Skrevet

I'll update! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...