Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sett litt på et koselig småbruk. Det har stått til salgs veldig lenge nå, mye over ett år. Jeg tror grunnen til at ingen vil ha det er at jernbanen går langs eiendommen og den skal utvides til to spor snart. Også har vi E6, den går heller ikke langt unna, den skal snart utvides til 4 felt, så det er veldig mye trafikk der pluss at gamle E6 går langs eiendommen på andre siden av jernbanen. Siden huset nå står tomt har vi vært å kikket på det. På terassen hørte vi bilene utrolig godt. Men jeg regner med at vi blir vant med både tog og biltafikken etterhvert.

Huset har en takst på 2 450 000,- men salgssummen er på 2 290 000,-

Vi skal på vising i morgen med megler.

Siden det er så vanskelig å få solgt dette småbruket har vi tenkt (hvis vi vil ha det) å legge inn et bud under salgssummen. Men hvor lavt kan vi gå uten at det blir betraktet som et skambud?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Det at bruket ikke er blitt solgt på et år trenger ikke bety annet enn at selger ikke har det travelt og derfor ikke ønsker å selge stedet for en lavere pris enn prisantydning.

Det er fullt mulig å gi bud under prisantydning, og be om selgers reaksjon på budet. Hvis de avviser budet, be om tilbakemelding på hva selgers minstekrav er. Gå i forhandlinger :)

Jeg tror neppe dere kommer noen veg med bud lavere enn 2 millioner, men ca 2 kan kanskje gi grunnlag for å forhandle.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg gjorde et finn-søk og antar at jeg har funnet rett eiendom. Koselig sted, men det er sikkert ikke uten grunn at de har bygget terasserekkverket sitt omtrent som en støyskjerm...

Skrevet

Det kan jo være at det har kommet inn bud tidligere, men at de ikke godtar bud under prisantydning, da de allerede har gått ned fra 2 450 000 til 2 290 000, men dere taper jo absolutt ingenting på å legge inn et lavt bud.. Det værste som kan skje, er jo at selger ikke godtar budet, og da kan dere jo evt. strekke dere litt lengere, dersom det er av interesse.. Finnes vel ingen fasitsvar på hvor langt under prisantydning man "bør" legge inn budet på. :-) Hvor mye ønsker dere å gi for huset da?

AnonymBruker
Skrevet

Prisantydningen på huset vårt var 2495000, og vi fikk det for 1850000. Førstebudetvårt var 1,8, vi gikk opp 50 000 og fikk huset. Er de desperate nok,kan dere få det for godt under takst. Derfor ville jeg lagt meg på 1,8, og sett reaksjonen dere fikk på det budet. Aksepterer de det ikke,spør da om å eventuelt få et motbud. Der de kommer med en pris til dere

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg ville gjort som Anonymbruker. Fikk huset vår for 150 000 under antydningen, og det var endel mindre enn 2,2 mill, og endel år tilbake. Det er lov å forsøke skambud. 1,8 høres ut som noe jeg ville prøvd. Kanskje til og med 1,7.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig, legg et lavere bud hvis det er det dere har råd til/vil gi. Ser for meg at småbruk og slikt er ting som har gått i arv, men ingen av arvingene er interessert i å ta over, og da er det kanskje ikke SÅ viktig for dem å få akkurat prisantydning, hvis de bare vil bli ferdig med salget og dele pengene?

Vet ikke hvor mye megleren kan/har lyst til å opplyse om slikt, men når det har ligget ute så lenge, vil jeg tro de er interessert i alle bud de kan få - og vurdere dem seriøst, hvis det ikke er et skambud, da.

AnonymBruker
Skrevet

TS: hvordan har det gått?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi sett på huset. Det er et veldig koselig hus som vi likte godt. Men det er mye som bør oppgraderes der, mye mer enn vi trodde.

Huset har stått tilsalgs i 2,5 år. Det hadde kommet inn et bud på 1,9 mill i mars som selger ikke godtok. Så jeg vet ikke helt hva vi gjør enda. Vi er veldig i tenkeboksen nå.

Gjest Illiya
Skrevet

Nå har vi sett på huset. Det er et veldig koselig hus som vi likte godt. Men det er mye som bør oppgraderes der, mye mer enn vi trodde.

Huset har stått tilsalgs i 2,5 år. Det hadde kommet inn et bud på 1,9 mill i mars som selger ikke godtok. Så jeg vet ikke helt hva vi gjør enda. Vi er veldig i tenkeboksen nå.

Hadde aldri villet kjøpt et hus/småbruk med toglinja på den ene sida og E6 på den andre....og begge deler skal også utvides, slik at det blir enda mer trafikk!!

Dere kommer til å bli så lei av all støyen! Og får/har dere barn, så er det jo heller ikke trygt å bo sånn.

Hvorfor kjøpe noe ingen andre vil ha? Det er jo en god grunn til at folk ikke vil kjøpe dette stedet. Og når dere går helt lei av trafikkstøyen, får dere jo ikke solgt igjen. Beklager at jeg sier det, men dette er en dårlig investering.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri villet kjøpt et hus/småbruk med toglinja på den ene sida og E6 på den andre....og begge deler skal også utvides, slik at det blir enda mer trafikk!!

Dere kommer til å bli så lei av all støyen! Og får/har dere barn, så er det jo heller ikke trygt å bo sånn.

Hvorfor kjøpe noe ingen andre vil ha? Det er jo en god grunn til at folk ikke vil kjøpe dette stedet. Og når dere går helt lei av trafikkstøyen, får dere jo ikke solgt igjen. Beklager at jeg sier det, men dette er en dårlig investering.

Jeg skjønner hva du mener, det er nettopp derfor vi tviler på om vi skal ta sjansen. Velger vi å gjøre det så kommer vi til å by langt under takst.

Gjest Illiya
Skrevet (endret)

Jeg skjønner hva du mener, det er nettopp derfor vi tviler på om vi skal ta sjansen. Velger vi å gjøre det så kommer vi til å by langt under takst.

Synes jo det var et pent og koselig sted, hadde det bare ikke vært for all trafikken rundt huset.

Huff, selv om dere byr langt under takst, så vi jo dere selv komme i samme knipa hvis dere skal selge en gang. Kanskje taper dere ikke så mye, men det kan som du ser, ta laaang tid å få solgt. Og det passer kanskje dårlig når dere skal selge. Skal man selge, er det jo veldig ugunstig at det tar opptil flere år å få solgt.

Det kommer jo flere hus, så vær heller litt tålmodige, er mitt råd.

Endret av Illiya
AnonymBruker
Skrevet

Synes jo det var et pent og koselig sted, hadde det bare ikke vært for all trafikken rundt huset.

Huff, selv om dere byr langt under takst, så vi jo dere selv komme i samme knipa hvis dere skal selge en gang. Kanskje taper dere ikke så mye, men det kan som du ser, ta laaang tid å få solgt. Og det passer kanskje dårlig når dere skal selge. Skal man selge, er det jo veldig ugunstig at det tar opptil flere år å få solgt.

Det kommer jo flere hus, så vær heller litt tålmodige, er mitt råd.

Vi har nå bestemt oss for at vi ikke skal kjøpe det. Vi har vært å sett på et annent hus i dag som vi falt skikkelig for begge to ;)

Gjest Spinell
Skrevet

Vi har nå bestemt oss for at vi ikke skal kjøpe det. Vi har vært å sett på et annent hus i dag som vi falt skikkelig for begge to ;)

Lenke? (nysgjerrig, ja) ;)

AnonymBruker
Skrevet

Lenke? (nysgjerrig, ja) ;)

Det ligger ikke ute for salg for selger vil prøve å selge selv, uten megler ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...