blondina Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Jeg driver og ser på de tre stedene og lurer derfor på hvor mye penger dere som har vært der har brukt. Det er mulig at det bare blir en uke. Fortell meg gjerne hvor mye du brukte, hva du brukte penger på om og om det var verdt det!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Jeg har brukt ca. 4-6 tusen i lommepenger på liknende turer. Det har inkludert: spising på resturant hver dag, både dyre og mindre dyre, varierer litt etter dagsformen. Er jo koselig å pynte seg og ha det litt høytidelig mens man er på tur, mens andre dager kan litt billig, rask mat gjøre susen. Jeg dro også ute, men ikke hver kveld, og jeg drakk heller ikke så himla mye, da man blir sliten av sol. Ellers var det jo transport til utflukter, til og fra flyplass og litt sånn småshopping (tax free osv), snacks på stranden. Men det blir hva du gjør det til selv. Man kan både strekke mitt budsjett mange ganger eller spare mer. Jeg er ikke noen shoppoholiker eller voldsomt til forbruket, men om du heller velger å telle penger litt mer enn hva jeg gjorde, går det også an.
blondina Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2011 Takk for svar! Sliter litt med å bestemme meg for hvor jeg vil, men et ordner seg nok!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Når det gjelder å velge hvor du skal reise... Hva er det du liker å gjøre på ferie? Strandliv, shopping, uteliv, utflukter, kultur eller??? Og på Kreta og Rhodos er det jo flere forskjellige steder men veldig forskjellig tilbud - Alanya er en by. Jeg har vært på alle tre stedene og foretrekker Hellas foran Tyrkia.... Var i Alanya i fjor og synes det var litt masete med alle selgerne. Masse å shoppe - jada - men stort sett bare fake/kopi av kjente merker (Bjørn Borg, Burberry, Moods of Norway, osv. finner du overalt - halvparten av det vi kjøpte gikk i stykker etter et par vask....) Skal du på en ren party og strandliv tur så kan du reise til alle tre stedene. Alanya, Rhodos by og flere av byene på Kreta. Tar du en øl og en pizza til middag så koster det ikke så mye. Men skal du ha vin og tre-retters blir det selvsagt mer.
Orchideae Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Var i Alanya nå i mai og brukte rundt 600 euro for men som en person. Var der en uke. Spiste hva jeg ville og drakk hva jeg ville (var ikke ute og festet da). Men vi var på mye utflukter, (tyrkisk bad, badeland, tyrkisk aften, båttur, rafting) og shoppet også litt. Jeg ville ikke dratt tilbake tror jeg, for slitsomt med alle selgerene som DRAR deg inn overalt. Mitt favorittsted er Rethymnon på Kreta. Anbefaler det på det varmeste om man først skal dra til noen av turisstedene.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Jeg ville valgt Kreta eller Rhodos - ene og alene fordi jeg liker Hellas og grekerne bedre enn Tyrkia og tyrkerne. Også er jeg enig med Isadora når det gjelder masete selgere i Alanya. Kelnerne utenfor restaurantene er også masete. SKal ha den inn uansett. Selv om vi sa at vi allerede hadde spist så maste de og skulle dra oss inn på sin restaurant.
MissStiles Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Jeg reiste en uke til Rhodos med en venninne i fjor sommer. Da brukte jeg ca 5000-6000kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå