AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Jeg har oppkjøring i morgen, og hadde dobbeltime med kjørelæreren min i dag som en slags test. Klarte allikevel å gjøre to store feil, jeg overså en påbudt sving og holdt på å havne i grøfta når jeg skulle gi plass til en bil på trangt sted, og slet litt med plassering i noen kryss. Føler at jeg lenge har vært klar for oppkjøring, men de siste timene med hun har det gått ganske dårlig føler jeg, og sitter nå med en skikkelig dårlig klump i magen med tanke på morgendagen. Skal også jobbe i kveld, så blir ikke tid til mer kjøring enn en time med kjørelæreren i morgen formiddag. Noen som har noen gode råd til en veldig nervøs jente?
Evelyne Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Jag misslyckades själv med min första uppkörning på grund av nervositet och uppkörningsmannen sa att jag hade fått alldeles för lite mängdträning. Jag bokade en ny uppkörning en vecka senare och klarade det alldeles utmärkt och kvinnan som bedömde min körning sa att jag körde som ett riktigt proffs! Och då hade jag inte rört bilen mellan uppkörningarna. Så nervositet gör väldigt mycket, haha. Så mitt tips är att göra allt du kan för att dämpa nervositeten. Sluta tänka på det som en stor grej, för det är det inte. Det finns fler chanser om du inte skulle klara det den här gången! Och var realistisk - vad är det värsta som kan hända? Det är dubbelkommando i bilen så skulle du få en blackout kan kvinnan/mannen du kör upp med alltid trycka på bromsen. Sov ordentligt, ät ordentligt, låt bli kaffe och koffeindrycker och gör vardagliga saker. Prata med en vän i telefon på väg till själva uppkörningen. Jag småpratade massor med tillsynskvinnan under min andra uppkörning och berättade lite om mig själv och mitt liv för tillsynskvinnan, trots att hon inte frågade, och det kändes mycket, mycket bättre! Jag sa allting jag tänkte högt, typ: "Nu placerar jag mig här för att blabla" eller "Jag undrar vad den där bilisten tänkte på när han parkerade mitt i gatan" eller "Vad konstigt det kommer att kännas att sitta ensam i bilen för första gången" eller "Jag undrar vad de serverar för mat på blabla idag".. Vad som än föll mig in sa jag högt. På både gott och ont! Men det hjälpte nervositeten avsevärt. Nu blev det här ett jättelångt inlägg, förlåt. Men jag önskar dig verkligen lycka till! Ta några djupa andetag och låtsas att det är en vanlig övningskörning.
Gjest Lillka Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Grunnen til at det kan ha gått litt dårlig i dag, er nok rett og slett at du er nervøs! Prøv å slappe av, å gjør som du alltid har gjort. Prøv å la vær å tenke på¨at oppkjøringen er en prøve, at det er nå eller aldri osv. Tenk at dere nå skal på kjøretur (som du gjør med kjørelæreren), og at dette bare er et steg du skal over for å kunne øve videre på egenhånd. Når det kommer til at du overså et skilt, plassering osv, husk at du må se langt! Se rett frem, så du har oversikt, når en blir sittende å se litt ned, overser du ting, og du drar bilen i blikkets retning/vingler. Husk å bruk speilene mye, de var de nøye på når jeg tok oppkjøringa. Tro meg, en kan nesten ikke være mer nervøs en det jeg var. Jeg skalv og var omtrendt på gråten, hadde jo så lyst til å klare det! Jeg var også tett i det ene øret, så på et punkt, under oppkjøringa, sa sensoren "sving til høyre her". Jeg hørte jo ikke særlig mye, så jeg svingte til venstre i god tro. Så han måtte legge om ruta litt, men lappen fikk jeg. =) Så det at en gjør noen småfeil, er ikke så farlig, så lenge de feilene ikke går utover egenskapen din som sjåfør eller tryggheten din i trafikken. =) Lykke til, dette klarer du! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå