Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringte nettopp NAV for jeg lurte på hvorfor jeg ikke har fått skattefritt AAP nå siden man skal få det i juni.

Så krangler hun som svarer om at: "Hvem har du hørt det fra? Hvor står det??"

Så sier jeg at det står i reglene deres hvorpå hun svarer: "Mener du at du kan reglene bedre om meg?"

Så skal hun liksom undersøke på nettet og kommer frem til at det er en gammel regel jeg har lest. Og hun er så dum at hun leser der det står om rehabiliterimgspenger og attføring osv og mener at det derfor ikke kan gjelde AAP og må være en gammel regel.

Greit nok at de ikke kan reglene og dri.. seg ut, men de kan da ihvertfall beklage. Men hun her bare kjeftet og sto på sitt og tror fortsatt at hun har rett.Det jeg reagerte mest på var at jeg var den rolige og hyggelige og hun den kjeftende.

Kanskje de som er satt til å svare på tlf burde kunne reglene, og være litt hyggelige når man endelig får svar etter lang tid i kø.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som feiler nav er ALT:

-De spyr ut penger til de som velger å få barn

-De som så og si sulter får ikke en dritt

-De er verdensmester på å forsinke ting med å "rotebort" papirer

-Grinette folk som jobber der

-De tror de vet alt

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

For det første - den ene du pratet med er ikke hele NAV. Det var tydeligvis noe galt med denne personen, det er jeg enig i.

For det andre - på denne utbetalingen som skjedde denne uken, så får du bare skattefritt for tre dager, da de andre dagene fortsatt var i mai. På neste utbetaling vil du nok merke større forskjell.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at noe av det som feiler NAV er:

- En organisasjonsstruktur som ikke fungerer

- Alt for mange ansvarsområder

- For mange ulike fagsystemer (som ikke nødvendigvis kommuniserer med hverandre)

- Kontinuerlig endringer i regelverk gjør det vanskelig å være oppdatert

- Stort gjennomtrekk av ansatte og for få ansatte i forhold til antall brukere

Hva som feilet hun du snakket med er ikke godt å vite, men sannsynligvis burde hun ikke jobbe ut mot mennesker.

Jeg har arbeidet i NAV, og har derfor sett det fra innsiden. Da jeg arbeidet der forvaltet NAV om lag 60 stønadsområder, og det sier seg selv at det skal godt gjøres å kunne alt om alt, ned til den minste detalj.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For det første - den ene du pratet med er ikke hele NAV. Det var tydeligvis noe galt med denne personen, det er jeg enig i.

For det andre - på denne utbetalingen som skjedde denne uken, så får du bare skattefritt for tre dager, da de andre dagene fortsatt var i mai. På neste utbetaling vil du nok merke større forskjell.

Jeg vet at hun ikke er hele NAV men når man opplever så mye negativt gjennom flesteparten av de som jobber der blir det et inntrykk AV hele NAV.

Dette er ikke første gangen jeg opplever noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forholder meg aldri til de som svarer telefonen, fordi en god del av de har ingne anelse om alle de tingene man egentlig bør kunne. Derfor ber jeg alltid om å få snakket med en saksbehandler, som i mine tilfeller har vært til stor hjelp :)

Det finnes mange forskjellige mennesker overalt, men av en eller annen merkelig grunn har det havnet en god del sære mennesker som jobber på nav.Det er forferdelig mye rot i systemene deres, og de som svarer telefonen har liten kunnskap om alt det som foregår. Har selv hatt en del med de å gjøre, og kjenner flere som har hatt samme opplevelse som meg.Derfor er det ikke bare en person,men flere. Og personen som svarer telefonen representerer nav, og da er det nav som blir kritisert når personen oppfører seg slik.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forholder meg aldri til de som svarer telefonen, fordi en god del av de har ingne anelse om alle de tingene man egentlig bør kunne. Derfor ber jeg alltid om å få snakket med en saksbehandler, som i mine tilfeller har vært til stor hjelp :)

Det finnes mange forskjellige mennesker overalt, men av en eller annen merkelig grunn har det havnet en god del sære mennesker som jobber på nav.Det er forferdelig mye rot i systemene deres, og de som svarer telefonen har liten kunnskap om alt det som foregår. Har selv hatt en del med de å gjøre, og kjenner flere som har hatt samme opplevelse som meg.Derfor er det ikke bare en person,men flere. Og personen som svarer telefonen representerer nav, og da er det nav som blir kritisert når personen oppfører seg slik.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal få det for ukene dine i juni!!!!! Altså neste meldekort får du uten skatt, ikke dette for dette var for mai!

Blir som at du får halv skatt i desember, altså november lønna, ikke desember lønna!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gitt feil informasjon, og dette førte til at min sykdom og sykehistorie ble kastet i veggen, og at ingen kunne ta hensyn til dette fordi jeg var for ung.

Jobben jeg fikk var fra 8-4 og kun to dager i uken. Fikk en stygg liten lønn, så klarte ikke forsørge meg selv på noen måte (200kr dag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...