lillekamille Skrevet 7. juni 2011 #1 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei, har ikke noe erfaring med solpudder, så lurte derfor på om dere kunne hjelpe meg. Hvordan solpudder anbefaler dere, hvor mørkt skal det være forhold tilhudfargen og har dere noe tips om hvordan man skal påfører det? Håper på noen svar, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yasi Skrevet 7. juni 2011 #2 Del Skrevet 7. juni 2011 Too Faced - Chocolate Soleil er det beste solpudderet jeg har vært borti. Den er brun og ikke oransje, og jeg vil tro den passer de aller fleste hudtoner da fargeintensiteten lett kan kontrolleres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingalu Skrevet 7. juni 2011 #3 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg vil faktisk anbefale denne: http://no.strawberrynet.com/makeup/christian-dior/impression-cuir-leather-couture/104684/#DETAIL Jeg sier faktisk, fordi det egentlig er en øyenskyggepalett, men fikk den anbefalt som solpudder på et parfymeri..og det er nok det beste solpudderet jeg har hatt, for fargen blir brun og ikke oransje! Solpudder skal helst bare være en bittelitt mørkere tone enn huden din, det skal bare gi et streif av farge/varme til huden din. Når det gjelder påføring, kan du velge om du vil bruke det til skyggelegging av ansiktet (da legger du det under kinnbena, langs sidene av ansiktet, og kanskje litt på sidene av nesa hvis du vil minske den litt. Bare google skyggelegging av ansikt, så finner du garantert "skisser"), eller du kan legge det der sola treffer - panne, nese, kinn, hake. Det er viktig at du bare legger et lite streif, særlig ved den siste metoden. Det verste du kan gjøre er å pøse på med masse solpudder i hele ansiktet. Skaff den gjerne en god, myk kost som ikke gir altfor pigmentert farge, og prøv deg frem, litt etter litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyFuzz Skrevet 7. juni 2011 #4 Del Skrevet 7. juni 2011 Matt solpudder - Too Faced Chocolate Soleil ( du selv velger hvor mørkt du vil ha det, kommer litt an på hvor lett du er på handa og hvor mye produkt du har på børsten osv). http://www.beautybay.com/cosmetics/toofaced/chocolatesoleil/ Solpudder med litt glød - NARS Laguna ( fin til nordisk hud, gir glød ) http://www.hqhair.com/nars-bronzing-powder/10449302.html eller hos kissandmakeupny.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystique X Skrevet 7. juni 2011 #5 Del Skrevet 7. juni 2011 jeg liker IsaDora sin solpudder veldig godt, den gir frisk solkysset glød. For å vite vilken farge du bør velge må du se på halsen din og velge utifra det, husk at hvis du vet at du blir brunere i løpet av sommeren velg fargen et hakk dypere. http://fashionfiles.files.wordpress.com/2006/11/isadora-bronzer.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 7. juni 2011 #6 Del Skrevet 7. juni 2011 Har prøvd mange forskjellige, men går alltid tilbake til Clinique sitt, det gir en nydelig glød! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 7. juni 2011 #7 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg vil faktisk anbefale denne: http://no.strawberrynet.com/makeup/christian-dior/impression-cuir-leather-couture/104684/#DETAIL Jeg sier faktisk, fordi det egentlig er en øyenskyggepalett, men fikk den anbefalt som solpudder på et parfymeri..og det er nok det beste solpudderet jeg har hatt, for fargen blir brun og ikke oransje! Solpudder skal helst bare være en bittelitt mørkere tone enn huden din, det skal bare gi et streif av farge/varme til huden din. Når det gjelder påføring, kan du velge om du vil bruke det til skyggelegging av ansiktet (da legger du det under kinnbena, langs sidene av ansiktet, og kanskje litt på sidene av nesa hvis du vil minske den litt. Bare google skyggelegging av ansikt, så finner du garantert "skisser"), eller du kan legge det der sola treffer - panne, nese, kinn, hake. Det er viktig at du bare legger et lite streif, særlig ved den siste metoden. Det verste du kan gjøre er å pøse på med masse solpudder i hele ansiktet. Skaff den gjerne en god, myk kost som ikke gir altfor pigmentert farge, og prøv deg frem, litt etter litt Det kan umulig være særlig bra for ansiktshuden å gå med masse øyenskygge der dag ut og dag inn. Jeg brukte selv øyenskygge i hele fjeset en gang (kostymeparty) og etter bare den ene kvelden endte jeg opp med veldig uren hud og kviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillekamille Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 7. juni 2011 Takk for alle svarene, skal prøve meg litt frem nå når jeg får feriepenger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. juni 2011 #9 Del Skrevet 7. juni 2011 Det kan umulig være særlig bra for ansiktshuden å gå med masse øyenskygge der dag ut og dag inn. Jeg brukte selv øyenskygge i hele fjeset en gang (kostymeparty) og etter bare den ene kvelden endte jeg opp med veldig uren hud og kviser. Hva er forskjell på øyeskygge og rouge da, er laget av pudder og masse kjemikalier begger deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #10 Del Skrevet 7. juni 2011 Har prøvd mange forskjellige, men går alltid tilbake til Clinique sitt, det gir en nydelig glød! Kan du linke til dette pudderet, hvor kjøper man det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #11 Del Skrevet 7. juni 2011 Hva er forskjell på øyeskygge og rouge da, er laget av pudder og masse kjemikalier begger deler. Du må jo være helt dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. juni 2011 #12 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Javel?? Ganske tjukk i huet du også som kaller meg dum som AB istedet for å stå for det. Eller feig. Tror du blir dummest jeg da. Endret 7. juni 2011 av Liquorice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingalu Skrevet 8. juni 2011 #13 Del Skrevet 8. juni 2011 Det kan umulig være særlig bra for ansiktshuden å gå med masse øyenskygge der dag ut og dag inn. Jeg brukte selv øyenskygge i hele fjeset en gang (kostymeparty) og etter bare den ene kvelden endte jeg opp med veldig uren hud og kviser. Tenker også litt sånn at hva er det som gjør f.eks solpudder så mye bedre for huden enn øyenskygge? Øyenskygge som skal være laget for den sarte huden rundt øyet burde jo isåfall strengt tatt være bedre for huden enn solpudder Masse kjemikaler osv. uansett.. Det er absolutt godt mulig at det er stoffer i øyenskygge som ikke bør brukes i hele ansiktet, men så lenge man ikke merker noe på huden bør det ikke være noe problem. Solpudder brukes jo også som regel over både fuktighetskrem, evt. primer, og foundation, så den ligger jo ikke rett på huden. Det er jo heller ikke sånn at man skal pøse på med den i store mengder, det skal jo bare være et lite "streif".. men for all del, jeg er ingen fagmann, men det funker superbra på meg i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappyFace Skrevet 8. juni 2011 #14 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg har i noen år vært ivrig bruker av H&M sitt solpudder. Det koster 59 kr om jeg ikke husker helt feil, og det er faktisk et ganske ok solpudder. Jeg har prøvd noen andre solpudder, men jeg synes faktisk at H&M sitt vart best. Men for noen uker siden kjøpte jeg Isadora sitt solpudder, det var bra det! Det kostet ca 200 kr tror jeg. Det ga en skikkelig fin glød som såg veldig naturlig ut. Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 8. juni 2011 #15 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg liker solpudderet fra Dior. Ikke orange, med skimmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 8. juni 2011 #16 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei Setter gjerne en knapp på theBalm´s Bahama Mama bronzer. Det er helt matt, og er fint for oss med lys hud. En kan jo bare påføre flere lag, til en får ønsket effekt og farge. Prisen er forsåvidt ikke til å grine av heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. juni 2011 #17 Del Skrevet 10. juni 2011 Det er fint, og blir nesten usynlig på huden, men syns det er litt for brunt.....men det er vel derfor det er så populært. Vet du om et som ligner som de selger på f.eks vita? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 12. juni 2011 #18 Del Skrevet 12. juni 2011 Kan du linke til dette pudderet, hvor kjøper man det? I vanlig parfymeri. http://eu.strawberrynet.com/makeup/clinique/true-bronze-pressed-powder-bronzer/47752/#DETAIL Finnes i forskjellige nyanser. Jeg er slik at jeg blir temmelig brun om sommeren, og bruker da nr. 3 som heter Sunblushed. Er også mange som sverger til Guerlain sitt solpudder, men jeg synes Clinique sitt gir en finere glød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #19 Del Skrevet 13. juni 2011 Elsker solpudderet fra he-shi!! Utrolig lik guerlain sitt men billigere og knallgod! He-shi multi bronzer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 13. juni 2011 #20 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg bruker solpudder fra Babor, det har høy solfaktor og gir en fin glød. Det er ikke dyrt heller kr 249,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå