Gjest Jente22 Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Er det noen her som har erfaring med detox-kur? Jeg har planer om å gå ned i vekt noen kilo og har lest en del om denne kuren, som virker veldig sunt - men jeg syns det virker litt skummelt å kutte ut alt av melkeprodukter, fisk og kjøtt. Men det skal sies at denne kuren varer bare i 2- 4 uker. I løpet av denne perioden skal man kun spise frukt, grønnsaker, naturell yoghurt og drikke mye vann, slik at kroppen renses for giftstoffer. Nå vet jeg at leveren gjør denne jobben og at det ikke er særlig sunt å kutte ut så mye vikige energikilder, men det er kun snakk noen uker, så da kan det vel ikke gjøre noen skade. Vil gjerne høre om erfaringer knyttet til denne kuren, både gode og dårlige - slik at jeg unngår å begå en stor tabbe med å starte denne kuren
Gjest jente22 Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Her står det litt mer om kuren: http://www.dinside.no/351416/ned-i-vekt-med-detox
Wiggins Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 I løpet av denne perioden skal man kun spise frukt, grønnsaker, naturell yoghurt og drikke mye vann, slik at kroppen renses for giftstoffer. Nå vet jeg at leveren gjør denne jobben og at det ikke er særlig sunt å kutte ut så mye vikige energikilder, men det er kun snakk noen uker, så da kan det vel ikke gjøre noen skade. Så du vet allerede at kroppen renser seg selv helt utmerket hele tida, bortsett fra stoffer som dioksiner, som den ikke får kvittet seg med uansett hva du spiser. Hvorfor i all verden skal du da gå på en idiotkur? Hvis du trenger å gå ned i vekt så spis normal sunn mat og vær i aktivitet hver dag. Med en idiotkur vil du mer sannsynlig miste muskelmasse, og dermed få dårligere forbrenning og dermed lettere legge på deg fett. Hvor ofte må det sies?
ohlechief Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Slike kurer er jeg ikke så begeistret for! :gjeiper: Men et lite detox-tips har jeg; ta et glass varmt vann med noen dråper sitronvann i med èn gang du står opp, før du i det hele tatt spiser noe. Skal visst hjelpe kroppen med å kvitte seg med avfallsstoffer. Spis sunt & næringsrikt, drikk mye vann og ta morgentrimmen! Håper du finner utav hva som funker, for som Lance skrev her tidligere; ekstreme kurer kan ha motsatt virkning! Endret 7. juni 2011 av ohlechief
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå