Gå til innhold

Foodprosessor

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er ute etter en god foodprosessor (har kjøkkenmaskin), men jeg finner fint lite tester og anbefalinger. Derfor håper jeg at noen kan hjelpe meg med erfaringer!

Ønsket bruksområde:

• -lage fiskemat (bla. fiskekaker)
  • -hakke, kutte og raspe
  • -muffinslaging og lignende
  • -blender er ikke nødvendig

Om noen har erfaring med bruksområder jeg ikke har nevnt som er gode å ha - kom gjerne med de!

Takk for alle tilbakemeldinger :jepp:

Endret av aftereight
Skrevet

Her er en test av kjøkkenmaskiner: http://www.tu.no/forbrukerteknologi/article177990.ece

Som du ser er Kenwood vinneren. Den Kenwood-modellen som er presentert i testen er den dyreste typen av kjøkkenmaskinene fra Kenwood. Selv har jeg en billigere type som jeg er godt fornøyd med. Min kostet litt under 3000 og da fulgte det med blender og kjøttkvern. Det går også an å kjøpe mye tilleggsutstyr til maskinen.

Skrevet

*heiser*

Skrevet

Nå har jeg bare prøvd den noen ganger hos mamma (fikk den selv for et par dager siden), men Bosch sin liker jeg veldig godt. Den gjør det den skal liksom, uten for mye dill dall som ikke trengs når man har kjøkkenmaskin fra før.

Skrevet

Her er en test av kjøkkenmaskiner: http://www.tu.no/forbrukerteknologi/article177990.ece

Som du ser er Kenwood vinneren. Den Kenwood-modellen som er presentert i testen er den dyreste typen av kjøkkenmaskinene fra Kenwood. Selv har jeg en billigere type som jeg er godt fornøyd med. Min kostet litt under 3000 og da fulgte det med blender og kjøttkvern. Det går også an å kjøpe mye tilleggsutstyr til maskinen.

Kenwood Major er jo en kjøkkenmaskin?

Er ikke foodprosessor en sånn som maler og blander mat fra form til gugge?

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg. Foodprosessor og kjøkkenmaskin er ikke det samme.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med min Braun Combimax 750 (som er en foodprofessor og ikke en kjøkkenmaskin).

Den gjør alt det du nevner :) men den begynner å bli litt gammel nå da...

(så skal jeg etterhvert også skaffe meg en kitchenaid som kan ta de litt større bakeoppgavene)

Skrevet

Beklager!

Jeg tenkte feil.

Vet veldig godt at det er forskjell på foodprosessor og kjøkkenmaskin.

For mange av de store kjøkkenmaskin-modellene er foodprosessor en egen del som kan kjøpes som tilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...