waco Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #41 Del Skrevet 13. mai 2002 Hedda skrev: -kvinner er flinkare til å kommunisere med kroppspråk og tolke andre sitt kroppspråk * Det kan sikkert stemme at kvinner har usynlige tråder de går etter, det kan ihvertfall virke slik. Kvinner har en tendens til å krisemaksimere, finne på intriger og se allskens svada, misforstå med vilje og rett og slett være vanskelige uten noen som helst begrunnelse... -kvinner er meir opptatt av korleis andre menneske har det enn f.eks bilar og andre konstruksjonar *Jada jeg merker godt at kvinner er spesiellt flinke med hvordan andre har det. Selv har jeg merket etter en dag her på forumet, hvordan 80% kaster seg over meg, akkurat som gripper som skal ha tak i kadaveret.... jeg kaller ikke akkurat dette å "inkludere nykommere"..... -kvinner er flinkare til å ordlegge seg. *At kvinner er flinkere med ord, gjør det ennå mer unødvendig av dere å forkaste alle mine tanker umiddelbart.... selv om jeg kommer til kort med ordlegging, svøpe språket mitt i et drakt som gjør den levende og innholdsrik.... desverre, der ser dere mannens begrensing.... -kvinner er meir intuitive og oppfattar andre si sinnstemning og forhold mellom andre menneske betre enn menn. *At dere rotter dere sammen har jeg ikke tvilt et sekund på. Hvorfor er det så farlig å ha egne meninger? Hvorfor Hedda, de fleste bortsett fra deg, hvorfor persontrakkaserer jenter? Hvorfor er det ikke bedre å angripe meninger og tanker med ord? Man kan gi igjen med samme mynt, det burde vært unødvendig å årsaksforklart hvordan jeg er som privatperson.... (dog noen få av dere forstår kodeksen jeg har om å provosere, og ikke si det ikke er vellykket, trådene mine sniker seg en lang orm jo) -kvinner er ikkje så fysisk sterke som menn, så i idrett har dei betre teknikk og taktikk enn menn, som stort sett konkurrerer med rå styrke. *At kvinner konkurrerer med andre midler enn mannen fikk vi bevist under OL94, vi husker alle nancy/tonya saken? Susann og Anja kunnne ikke spille på samme lag engang.... hallo, når er det kvinner skal kunne skille litt mellom følelser og teamwork? -kvinner ser lettare samanheng og bakanforliggande årsakar enn menn *LOL, *shit må holde meg fast til skrivebordet.....holder på å drukne av bare latter* Ler mer!!! og litt til.... lettere ser sammenhenger? Er det noen som ikke forstår sammenhenger er det kvinner. Se bare på "kvinneguiden diskusjonsforum", dere har jo selv eget TEST sider, hvor man kan prøve seg fram.... *tror jeg ler meg ihjel*.... -kvinner kan gjere fleire ting på ein gong * Det er viktig å holde øye med flere unger samtidig som man har steken i ovnen og støvsugern i hånda... er enig med deg der... -kvinner har eit ønske om å gjere det vakkert og triveleg rundt seg, og nyt visuell skjønnheit. * Det kan nok stemme det, jeg skrev jo det i tråden... at kvinner elsker å dulle med fasader.... -kvinner sine tankar er i mindre grad styrt av kjønnsdrift. (waco sitt eksempel på ein gong han gjorde to ting samtidig, illustrerar poenge mitt) * Det er derfor jeg blir så ergelig på alle de hundretusener av norske kvinner som tjener seg søkkrike på mannens umoral.... Waco Forskjellen mellom meg og damer er at det går for meg hver eneste gang..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #42 Del Skrevet 13. mai 2002 ffffffffffff hva er det du har røyka?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 13. mai 2002 #43 Del Skrevet 13. mai 2002 Kjære Waco Det er ikke noe galt i å diskutere tanker og ideer, selv for en wannabe-filosof. Men når du kommer inn på en side laget for og av kvinner, og skriver "tanker og ideer" som vanskelig kan forklares av annet enn et noe forkvaklet kvinnesyn og et ønske om å hevde seg i kraft av å være MANN... Ja, da må du regne med sterke reaksjoner. Jeg gidder ikke bruke tid på å finne ut de medisinske/omsorgsoppfinnelsene kvinner har kommet med, men som alddri ble nevnt i historiebøkene fordi historiefortelleren var mann. Heller ikke gidder jeg å finne litteratur som motviser at kvinner ser todimensjonalt. At det finnes fysiske forskjeller på kvinner og menn er ingen i tvil om, men å hevde at menn er flinkere LANGSIKTIG (knis) fordi de kan beregne avstand, og at kvinner slanker seg fordi de med sitt todimensjonale syn virker fete i et speil, kan vi kanskje være enige om at er noe tull? Dersom du VIRKELIG er interessert i en diskusjon, og ikke en provoserende hønsekakling, foreslår jeg at du stiller neste spørsmål åpent, uten masse tåpelige påstander og teser som du burde ha vokst fra. (og kanskje du bør bytte nick, slik at ikke du får hele tua mot deg med en gang - kvinner har nemlig en tendens til å ha elefanthukommelse - sikkert fordi vi slipper å tenke på teknisk avanserte ting og bruke hjernen på 3d-syn ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mai 2002 #44 Del Skrevet 13. mai 2002 vel, dersom du ønsker å lære deg kvinners typiske væremåte, ved å dømme oss etter hvordan vi reagerer på ren provokasjon.. Da kommer du til å få ett rart syn på kvinner vennen! Det er faktisk flere veloverveide svar fra oppegående kvinner som sier seg enig i ditt første utsagn i den grad at ja, det ER forskjell på kvinner og menn. Og ja, iflg utviklingens røde tråd, så utviklet menn bedre dybdesyn en kvinner fordi det var nødvendig for dem i jakt etc. Men du overser totalt de saklige innleggene, og resonerer med at "se.... kvinner blir provoserte gitt!! da er de jaggu dårligerer skapt en oss menn.." Hvis vi skal se tilbake til der dere menn fikk utviklet deres dybdesyn i høyere grad en kvinner, og årsaken til det, så kommer det av at menn var avhengig av slike "evner" pga sin jakt og behov til å finne mat og ly til seg og sin stamme. Kvinner derimot var avhengig av å kunne holde orden, videreutvikle det mannen bragte hjem, komunisere og holde stammen samlet. Skape trivsel der stammen skulle leve og sørge for at alt og alle var friske og raske. I tillegg til at de måtte klare å forsvare barn og andre mot evt trusler mens mennene var på jakt. Det slår meg at kvinner har utviklet endel evner nettop på grunn av dette, som ikke er blitt like utviklet hos menn? (eller er jeg bare ei teit høne da?) Det å kunne gjøre flere oppgaver på en gang, er èn ting kvinner var mer avhengig av å klare. Koordinering av ting og av kropp var ett must for kvinner i større grad en for menn. Kommunikasjon, det å kunne forklare og diskutere ting og situasjoner var også noe som var viktigere for kvinner. det å kunne skille små forskjeller fra hverandre var ett must når de var ute for å plukke inn matforåd utover kjøtt. Det er bare små ulikheter i lukt/utseende eller tekstur som kunne skille en giftig plante fra en bra en. Så evnen til å virkelig studere å perfeksjonerer di små detaljene var et must for kvinnen å utvikle. etc etc. Men jeg våger å tro at vi har utviklet oss også etter dette. Jeg våger å tro at menn blir bedre og bedre til å gjøre flere ting på en gang, fordi det etterhvert stilles krav til at de må få det til. (og ja, som du selv sier, dere klarer jo faktisk både og jatte med ei dame samtidig som dere tror dere lurer dere til fingring.....) (du latterliggjør manneslekten helt på egenhånd når du fremstiller slike eks. på at menn klarer å gjøre flere ting på en gang, jeg håper du ser det...) Jeg tror også kvinner utvikler seg videre, at vi trener til oss evner vi tidligerer ikke trengte. men når en mann buser inn på typiske "kvinneområder" (KG er jo faktisk sider beregnet på kvinner, ikke på menn.)og slenger ut kommentarer om at alle kvinner er tåpelige, udugelige og farlige for menn... Da skjønner du jo faktisk ikke hvordan ting funker. Ihvertfall ikke når du så bestemmer deg for at slik respons som du får da, er slik kvinner er i alle situasjoner. Men lykke til med din egen utvikling. Kanskje du engang lærer kvinner å kjenne også? Det er faktisk endel interessant ved oss også. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #45 Del Skrevet 13. mai 2002 Aline... Jeg er fullstendig klar over hvordan rødstrømper forklarer historie.... At dere er mer opptatt av de små tingene, detaljene og intrigene i stedet for heltheten, ja det har jeg fått bevist gang på gang. En feil formulering, ei lita bisetning, ikkeno nevneverdig kan bekoste ragnarokk.... Waco hva mente du med det du sa tirsdag spurte en venninne?... eeh... tirsdag? var ikke med deg da...? - Joooooo tirsdag for fire uker siden! Kvinner saumfarer omgivelsene sine, leter med lykt og lupe etter stavefeil, noe å sette fingern på... være vanskelig kaller gutter det. Setter man flere kvinner sammen... ja da blir det kaos.... tankerspinnerier som strekker seg værre enn det største nett av bare intriger.... galskap... og alle disse forsmådde fruentimmer ser det samme kaoset, så bygger det seg opp... veldig konstruksjoner av bare svada... og baller seg på... og det bygger seg opp... så smeller det.... ... det kan selvsagt gå over lang tid... over uker og måneder... alle har vel gått i klasse med jenter som har vært uvenner i tre år. Det hadde aldri skjedd med gutter. Gutter er kamerater de, samarbeid og teamwork, det er nøkkelord..... Rivalinner, sjalu og beregnende det synonomyer for Kvinnen! Håper du forsto litt mer nå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 13. mai 2002 #46 Del Skrevet 13. mai 2002 ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #47 Del Skrevet 13. mai 2002 Sissan jeg svarte på aline sin. Forresten er jeg helt enig med deg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mai 2002 #48 Del Skrevet 13. mai 2002 vet du hva Waco? Når jeg er på mitt værste, så tenker jeg også slik som deg. Ser ikke noe positivt i det andre kjønn, kan like godt bare stue dere vekk i en underjordisk container, ta opp spesielt utvalgte eksemplarer ettersom hva man trenger dem til. For med dere på jordens overflate blir det fadermeg bare kaos, krig og elendighet! men jeg innser i det minste at det bare er tull jeg da.... og at jeg plutselig har blitt rødstrømpe finner jeg jo ganske morsomt... har aldri blitt beskyldt for det før! kos deg videre, og vær klar over at du skaper et ganske så barnslig og latterlig bilde av deg selv slik du holder på. Det er ikke ment som personangrep heller, bare som info.Måten en person legger frem en sak på sier litt om hvordan personen bak ønsker å fremstille seg selv, og du ønsker ikke å fremstille deg selv som en oppegående, voksen og ok mann, så ikke forvent å bli sett på som det heller.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #49 Del Skrevet 13. mai 2002 Aline Whatever.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mai 2002 #50 Del Skrevet 13. mai 2002 ble du snurt? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #51 Del Skrevet 13. mai 2002 ....ser ikke poenget å kjøre en ordentlig diskusjon med ei kveruleringsfrøken som "ikke for å persontrakkasere med det bilde vi får av deg...blablabla...svada.."..... Det er ikke annet enn nytteløst å prøve å prate fornuft med kvinner. Jeg forstår godt hvorfor det tok så lang tid for kvinner å få stemmerett.... Du er vel oppavgående nok til å forstå som du selv sier...at man kan lese med ord, vendinger, bruk av språk, valg av uttrykk... man leser mellom linjene...forakten....hensynløsheten, trakkaseringene, mobbingene... og nå er jeg bare lei... Ingen av dere jenter har engang vært i nærheten av å definere korrekt hvem jeg er som privatperson..... ... ikke i nærheten.... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. mai 2002 #52 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg er i gang med å finne ut hvem du er jeg.... Milla *jobber i Telenor"12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mai 2002 #53 Del Skrevet 13. mai 2002 hvorfor tror du da at du er så innmari mye mer klarsynt en oss? Det er jo du som prøver å definere hver enkelt av oss som svarer. prøver å fortelle oss at ut fra våre svar så er vi sånn og sånn.. Jeg f.eks. er ei innsnevra rødstrømpe.. Vet du, jeg tipper på at du er like langt fra sannheten om personligheten bak kvinnene her inne, som vi er fra å "forstå" personligheten din! Men det er vel tøft å svelge, så det bortforklarer du vel bare med at jeg nok engang er et kvinnelig vesen som leser mellom linjene? Du nevner forresten opptil flere ganger at du føler deg som en ensom hane her inne, vel Waco, du har bare vært her en dag. Det kan være årsaken. For vi har plenty av oppegående fornuftige menn her inne, som faktisk klarer å diskutere med oss kvinnene uten å bare måtte provosere. Men di er vel ikke riktig vel bevart stakkars...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 13. mai 2002 #54 Del Skrevet 13. mai 2002 Kjære søte snille Waco... Grunnen til at vi ikke kan definere korrekt hvem du er som privatperson, er at du ikke spiller med helt åpne kort for oss. Innleggene dine er sannsynligvis en forstørrelse av dine egne ideer, som du forer til oss for å se reaksjonene (ganske morsomt også - du har klart å ødelegge store deler av arbeidsdagen min - får du lest noe forresten?). Du er altså 26 år (var det ikke det profilen sa?), student. Har sannsynligvis ikke jobbet heltid veldig lenge? Du har jobbet i lavlønnsyrker hittil, sannsynligvis for å støtte studiene? Studerer på universitetet. Har ikke samboer, men kanskje kjæreste. Du har fremdeles ikke forstått kvinners måte å kommunisere på, men forsøker fortvilt å bryte koden. Eller er jeg helt på bærtur? Dersom vi skulle kunne definere deg som privatperson, måtte du vært ærlig med oss her. Da hadde du ikke fått så stor oppmerksomhet, og det hadde ikke vært noe morsomt. Jeg syns det er gøy at du klarer å terge selv Milla, selv om jeg syns det er drøyt av henne å true med å oppspore deg via Telenors systemer (litt barnslig der Milla?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #55 Del Skrevet 13. mai 2002 Sissan, du har mye rett... Men du kan med fordel bytte ut kjæreste med "venninner".... hehe... det uforpliktende er befriende mener nå jeg.... Og hva milla angår, kan hu leke frøken detektiv så mye hu vil, jeg har nemlig bredbånd fra bredbåndsfabrikken... Og jeg får heller ikke lest... selv om jeg strengt tatt skulle det... skal jo bli arbeidsgiver en dag.... og skal være aktiv med i ansettelseprossessen... eller vent... kanskje jeg studerer til å bli sosionområdgiver?.... tror det ville vært et yrke som passet meg godt...Jeg tror jeg har mye å bidra med, da jeg er svært nøytral og kan i motsetning til dere se ting fra litt andre vinkler. Når man er så fordomsfri og uavhengig av gamle fordommer som jeg er, så tror jeg at jeg vil bli en likevektsosionom som vil være like rettferdig mot begge kjønn. Waco Passe språket sitt Waco. Deler av innlegget er slettet. Tusenfryd - moderator 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-05-13 16:05 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 13. mai 2002 #56 Del Skrevet 13. mai 2002 Studerer økonomi da kanskje? For samfunnsfag tror jeg ikke det er. Dersom vi ikke er del av en hovedoppgave i et eller annet da? Får du det du vil ut av diskusjonene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry Skrevet 13. mai 2002 #57 Del Skrevet 13. mai 2002 Skal si det diskuteres her Mye bra - og mye som kanskje ikke burde vært skrevet? Kan jeg be Waco om ikke å være så kategorisk, så kanskje du får en hyggeligere velkomst enn den du har fått til nå... Kommer det flere innlegg som ikke dreier seg om det opprinnelige, stenges jeg forresten tråden. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 13. mai 2002 #58 Del Skrevet 13. mai 2002 OK, Gry, tilbake til saken. Alle vet at kvinner og menn GENERELT har ulikt dybdesyn. Dette medfører bl.a. at "kvinner ikke kan lukeparkere", "kvinner kan ikke bli arkitekter" etc. Påstander jeg ikke gidder å besvare med annet enn slike ting kan man lære seg til. Arkitekt-yrket er ikke noe man er født til. Men er det virkelig sant at menn ser seg mindre i speilet enn de er? Jeg skjønner ikke hvordan det kan henge sammen? Står jeg en meter fra et speil, vil speilbildet mitt være 2 meter fra meg. Det kan da ikke bli LENGER selv om man er mann? Hvordan forklarer du dette fenomenet Waco? For det ville forklare en del i sin ytterste konsekvens... At kvinner ikke har 3D syn er det dummeste jeg har hørt. Bulimi er ikke et jentesyndrom. Bulimi er en sykdom som grunnes i psyken og som gir utslag i matveien. Jeg vil anta at prosentandelen gutter som har dette øker, dersom du f.eks. ser på idrettsmenn i sporter som krever lettvektere. At menn ikke utsettes for det daglige presset ungjenter gjør, gir ingen endring i psyken til folk. Forøvrig tror jeg ikke Napoleon var psykisk depressiv - jeg tror han var klin gærn. Forøvrig er jeg overbevist om at jentespebarn er ganske nøyaktig like smarte som guttebabyer. Og det med å "dulle med fasader"... Vet du ikke at det er det mange arkitekter gjør? Bedriften min kan ikke engang henge opp et skilt med VÅR logo på VÅRT bygg, før det er godkjent av arkitekten. Bygget hans (!) er et åndsverk må vite. Forøvrig har du et fornuftig syn på vakre kvinner (Jeg har svart på hovedinnlegget - en bisetning må være lov, Gry?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry Skrevet 13. mai 2002 #59 Del Skrevet 13. mai 2002 Jepp.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #60 Del Skrevet 13. mai 2002 Sissan... Så du tror ikke det finnes identitetsforskjeller mellom pike og guttebarn? At det selvfølgelig er samfunnets holdninger som gir dukker til piker og voldsleker til gutter? Vet du, det blir jammen meg for teit. Alle vet at det finnes psykososiale forskjeller mellom kjønnene. Mange tror de største forskjellene mellom kjønnene, er de fysiske. Gang på gang har jeg blitt fortalt at det er den "lille" forskjellen som skaper det store gapet. LO hadde en kampanje i forkant av åttende mars for noen år siden, to bilder, en mann som sto oppreist da han urinerte, og en kvinne som satt. Den lille forskjellen, var overskriften. For en bakvaskelse av sannheten! Når man innbiller seg at de fysiske forskjellene forklarer urettmessighetene, utelukker man samtidig de psykososiale. Det ytre synes, det indre bør man forstå. Dersom jeg hadde hatt eggledere og pms, er det logisk at jeg også hadde tenkt anderledes. Alle menn tar på seg sin jakke med venstre arm først, kvinnene skal selvsagt gjøre ting på sin "måte" slik at de låser den sterke høyrearmen inn, før de tar den på seg. På alle skjorter, blazere og jakker er knappene alltid på høyre side på herreklær, det motsatte hos kvinner. Derfor vet alle hva som er en herreskjorte. Jeg har sett kvinner bruke mannsklær, javel det får være deres sak. Noen menn bruker jenteklær, vi kaller dem transvestitter. Å være klar over at de største forskjellene mellom menn og kvinner ikke er de fysiologiske, men psykiske er et viktig bidrag i kvinnedebatten, selvsagt skyldes dette hormonproduksjon, den ene er ikke værre eller bedre enn den andre, for de oppgavene den er ment til. Uansett er det viktig å være klar over de "usynlige" forskjellene mellom kjønnene, når vi skal diskuterer kvinners arbeidsbetingelser og lønn! Kvinner er dagdrømmere, menn er realister. Ingen mann ville funnet på å forelske seg i et tv-bilde, jentene fantaserer seg bort. Per Morten fikk over tretusensekshundre tekstmeldinger! Waco opplyser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå