Gå til innhold

Dybdesyn og kvinner......

waco

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Væren....

Jeg er fullt inneforstått med at gutter klarer å gjøre flere ting på engang...

Ifjor møtte jeg en jente som gikk på Katta, hun var russ og jøde. Pga sin oppdragelse og tro hadde foreldrene skremt vettet av henne når det gjaldt sexlivets gleder. Hun visste at djevelen var ute etter henne hele tiden og hadde tatt hus i trusa. En dag jeg var bånnkåt traff jeg henne for første gang. Hun er forøvrig den mest uinteressante vesenet jeg kjenner. Klarte bare å prate med henne når jeg var full eller stein. Hun er meg totalt likegyldig; Om hun vinner i Lotto imorgen sukker jeg, og mumler heldige fi###. Om hun skulle bli påkjørt, vil jeg si stakkars fi###. Hun er kort sagt total uinteressant.

Jeg var som sagt kåt og måtte heller motstridende senke meg til hennes naive nivå. Vi snakket om noe så helvetes uinteressant som middager med familien hennes. Jeg satt der blid og sjarmerende med henne på fanget. "Jaså, bestemora di er allergisk på persille", og satt der med venstre hånd på kneet hennes. Med en millimeters nøyaktighet klarte jeg sakte, men umerkelig for henne å bevege hånden min langsomt oppover mot mål. Jeg måtte for all det ikke la henne få vite det, men forsatte rolig og hyggelig, "Fortell litt mer om da potetene ble overkokte". Hun likte tydeligvis og snakke om middager, og jeg gjorde mitt beste for å høres interessant ut samtidig som hodet mitt var opptatt av noe helt annet.

Etterhvert fikk jeg lirka meg inn to fingre, "ja, jeg synes også at sommerkål er bedre enn kinakål", og jeg satt faen meg der og fingra henne, uten at hun visste en dritt om hva jeg bedrev. Det var som om alt under navlen var fremmedområde og hun ikke hadde en anelse om hva som foregikk der nede.

Så det er helt sant at gutter kan gjøre flere ting på en gang.....

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeh.... er det mulig?

Hallo, først sier du at jeg sakser masse svada fra overalt, så sier jeg at ALLE artiklene har jeg skrevet SELV!!!!

Men om du heller vil tro at jeg leser scientiolgi eller hva det var.... så får det heller være ditt problem....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dette her må være noe av det mest ******** jeg har lest i hele mitt liv.

Jeg tror også at du trenger og lese mer om Jødisk Tro.

Det er jammen godt at Gry er på ferie.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Scientologi? Jeg snakket om New Scientist icon_biggrin.gif

Du er vel ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen Waco?

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla...

Jeg er fullstendig klar over mine svakheter som "ikke den skarpeste kniven i skuffen", og det må jeg bare beklage.

Men jeg vil heller bli mer som dere, slike mennesker som persontrakkaserer i mangel av bedre argumenter. Lære litt av kvinnepsyken det er det som er mitt motiv. Det er derfor jeg befinner meg på KG, for å se... lese....lære litt... prøve å forstå hvordan disse spetaklene årsaksforklarer ting... hvordan deres manglende kreativitet for forfatterspirer gjenspeiles i mobbingen deres....

Man kan se det søkt... hvordan en tekst er skrevet sier ofte mer om teksten enn tekstens innhold... damer mobber med ord...med vendinger, mellom setninger ser vi spydighetene...

Forakt, hva er det?

Det er en ørefik på avstand....

waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Skjønner ikke vitsen med at dere syns dette er #¤%¤#(/& for så å svare.

Enten eller jenter, men f...ikke fly til moderator etterpå og sladre hvor fæl han er.

Hva er det dere vil.

Skulle tro det var en gjeng hodeløse høns.

Slik dere driver så får jo fyren rett i noen av sine utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco:

Jeg applauderer! Jeg må faktisk innrømme at jeg ler nå. Det siste innlegget ditt var morsomt. Hehe... HA! HA!

Og nå er jeg faktisk ikke ironisk -tro det eller ei.

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandix, hehe... man kan vel si det er helt Texas her... men det er ikke derifra jeg har fått navnet...

-----

Og til anomyn, du har helt rett. Disse damene her bare bekrefter de fordommer jeg har mot damer generellt. Dvs, jenter opptrer oftere i grupper, de mobber samlet og har en tendens til å finnes seg en felles offer!

Fy flate så jævlig det må være å være ei ungpike utstøtt av sine venninner.

Da kan være ondskapsfulle de også. Ihverfall har jeg fått bevist det på KG idag.

Og en ting til. Damer må lære å skille mellom sak/person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en regel her, waco, at man holder seg til temaet. Det kan av og til være et problem, men det bør ikke være for mye forlangt at du selv holder deg til eget tema.

Vil du diskutere vitenskap og fysiologi, fint, gjør det, hvis du bare er ute etter å provosere, anser jeg diskusjonen som useriøs og stenger den.

Du kan lese mer om dette her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq-norwe...gian.php#regler

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit moderator, jeg skal holde meg innenfor reglene dere har laget.

Men på en annen side, så må jeg få lov til å svare på andres innlegg? Det kan ikke være slik at andre får poste ubesvart?

Waco

*strammer seg opp litt, knepper igjen buksesmekken og grer håret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar ansvar for deg, så tar andre ansvar for seg.

Tusenfryd - moderator

ps - ha buksesmekken igjen hele tiden du, så slipper du kanskje å få så mye å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Waco, om du demper deg noe så tror jeg du blir spiselig til slutt her inne.

Det er mange som får gå ugjennom her inne og det er det en grunn til.

En tendens til at massene samles og blir enig her inne.

uxu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. den første tingen Waco lirte av seg, så har han faktisk litt rett. Jenter *har* dårligere romforståelse enn gutter. Tror det er et eller annet med at gutter er jegere, og må kunne bedømme avstand. Jenter er samlere som må nære innpå tingene, og er bedre på detaljer og å multitaske. Så 3D-syn er bedre utviklet på flere menn enn kvinner. Så det i et dokuprogram på tv for en stund siden, så jeg tar det for bedre fisk enn det Waco skriver selv...

Men hva det har med BOndeviks mentale helse eller Johannes Døperen eller å fingre jødiske damer, DET vet jeg ikke.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe- waco i siste lange innlegg der du forteller om den jødiske jenta du "fingra"..

Du minna meg om Sebastien i "farlig spill" . Ekker der du har oppførselen i fra da? Han som sitter å smiler pent. Men innerst inne så er han ganske slu?

Jeje.

Ellers da? Går det fint? Feber? Fått høysnue? Ikke noe radioaktive strålinger i dag? Ikke det ?

Fint da sinna.gif

Burn baby, baby burn1212[ Dette Innlegg er endret av: Guess What! den 2002-05-12 22:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det Guess og catzy....

Kvinner ser sport i å kverulere, mens menn aldri vil tape en diskusjon.

Må bli rabalder av slikt...

Og godeste sebeastian ja... nei... min historie var nok fra ifjor.

Men at damer ofte er nærtagende og misforstår med vilje... ja det visste vi jo...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knegg* *knegg* *knegg* ^-^

Med fare for å bli kjølhalt av gærne rødstrømper og skutt med samekniv av Waco, så må jeg bare innrømme at dette er en av de morsomste trådene jeg har sett her.

Beklager, men som enkelte av dere andre så klarer jeg ikke å ta fyren alvorlig icon_biggrin.gif

Men han har jo noen filosofiske gullkorn også da, kranglefanten. Stå på, Waco!! Jeg imøteser ditt neste innlegg med stor nysgjerrighet.

Ærbødigst (*knis*),

***Bertha***

[ Dette Innlegg er endret av: Bertha den 2002-05-12 22:50 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Bertha den 2002-05-12 22:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i motsetning til dei fleste her, har eg tenkt å kommentere litt av det tråden opprinneleg starta med.

Waco har nok rett i mykje av det han skriv, men måten det blir sagt på er nok ikkje gunstig, nei. Waco får det til å høyrest ut som om det er negativt å vere kvinne og at menn er kvinner overlegne. Han tek sjølvsagt feil.

Det er ikkje tvil om at det er forskjellar på kvinner og menn. Waco har rett i at kvinner ikkje er så flinke til å bedømme avstandar. Det kjem av at menn opprinneleg var jegerar og måtte kunne bedømme nøyaktig kor langt dei måtte kaste spydet for å drepe eit bytte. Kvinner trengte ikkje det, og utvikla aldri god avstandsbedømming. Dette er altså grunnen til at kvinner er dårlege til å lukeparkere...

Det er nok mange grunnar til at det er færre kvinnelege enn mannlege flygeledarar. Romforståelse, evnen til å omforme eit bilde fra eit kart/skjerm til tredimensjonal verkelegheit, geometri, logikk og analytisk tenknig. Testane flygeledarar må igjennom er steintøffe, og dei færraste, både kvinner og menn, kjem igjennom nålauget.

Eg synsest det er provoserande at Waco kaller spiseforstyrringa bulimi for eit jentesyndrom. Waco har kanskje gløymt at også menn opplever press om korleis kroppen "skal" sjå ut frå samfunnet rundt oss. Mange menn har i lang tid lidd av megareksi, som også er ein alvorleg lidelse, men den er ikkje så synleg. Ein kan vel kanskje sei at kvinner er skuld i menns spiseforstyrringar i same grad som menn er skuld i kvinners spiseforstyrringar. Begge dele er like ille. Korleis spiseforstyrringar hos menn er eit eksempel på dårleg leiing av kvinner skjønnar eg ærleg talt ikkje. Leia korleis?

Og kvifor kallar Waco depresjonar for "kvinnetankar"? Når vart utbrendtheit ein typisk kvinnelidelse? Og kva veit Waco om Napoleons innerste tankar? Frå Harald Hårfagres tid er det skrive lite om psykoligi, så nøyaktig korleis han hadde det med seg sjølv, får vi aldri vite. Skildringar frå vikingeferder var nok pussa litt på og dei var meir meint som inspirasjon og motivasjon enn skildring av den brutale sannheita. Og forresten, kven har sagt at ein mann som aldri tør å vise kjensler, aldri tør å inrømme at han er sliten og treng omtanke er ein betre mann?

Når så det er sagt, kan ein kanskje begynne å ramse opp kva kvinner er generelt betre til enn menn?

-kvinner er flinkare til å kommunisere med kroppspråk og tolke andre sitt kroppspråk

-kvinner er meir opptatt av korleis andre menneske har det enn f.eks bilar og andre konstruksjonar

-kvinner er flinkare til å ordlegge seg. Senteret for sinnstemning og kommunikasjonssenteret ligg i kvar sin hjernehalvdel, og hos menn er ikkje kontakta mellom dei to halvdelane så gode, derfor klarer dei ikkje så godt å sette ord på kjenslene sine som kvinner gjer.

-kvinner er meir intuitive og oppfattar andre si sinnstemning og forhold mellom andre menneske betre enn menn.

-kvinner er ikkje så fysisk sterke som menn, så i idrett har dei betre teknikk og taktikk enn menn, som stort sett konkurrerer med rå styrke.

-kvinner ser lettare samanheng og bakanforliggande årsakar enn menn

-kvinner kan gjere fleire ting på ein gong

-kvinner har eit ønske om å gjere det vakkert og triveleg rundt seg, og nyt visuell skjønnheit.

-kvinner sine tankar er i mindre grad styrt av kjønnsdrift. (waco sitt eksempel på ein gong han gjorde to ting samtidig, illustrerar poenge mitt)

Denne lista kunne ha vore gjort mykje lengre, men dette innlegget er vel langt nok allerede....

Waco skriv forresten at kvinner mobbar med ord. Det har han nok rett i, kvinner er utspekulerte i sitt val av formuleringar. Men at vi klarer å skrive mellom linjene, beviser vel vår kreativitet?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...