Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #1 Skrevet 12. november 2003 Hvordan bruker man egentlig et bidè? Jeg syns det funker best til fotvask
Tigerlily Skrevet 12. november 2003 #2 Skrevet 12. november 2003 jeg og - men det er jo ikke det det egentlig skal brukes til. det er ment for enkel vask av ens ...uhm... mer private deler. så vidt jeg har forstått etter en tråd i et forum her (dette? et annet?) er bidét utbredt blandt muslimer som ikke bruker toalettpapir og som heller vasker seg etter toalettbesøk. sikkert blant andre også?
chimp Skrevet 12. november 2003 #3 Skrevet 12. november 2003 Av en el annen grunn er det helt alminnelig i katolske land. Nesten alle hotellrom i Frankrike, Spania og Italia er utstyrt m bidé - som både brukes til fotvask og underlivsvask! I Hellas er d derimot ikke vanlig! Men Hellas er jo gresk-ortodoks! Kan nesten virke som d har noe mreligion å gjøre, pussig nok!
Gjest sexysadie Skrevet 12. november 2003 #6 Skrevet 12. november 2003 men da er d jo bare å kose seg litt for å si d sånn.
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #7 Skrevet 12. november 2003 - men det er jo ganske vanlig i norske hjem også. Det jeg egentlig lurer på er hvordan man egentlig skal vaske seg. Skal man sitte på den akkurat som om man sitter på do???
Gjest sexysadie Skrevet 12. november 2003 #8 Skrevet 12. november 2003 Man skal sitte imot strålen, skrevs over den.
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #9 Skrevet 12. november 2003 men da er d jo bare å kose seg litt for å si d sånn. hmm... ja, det var jo en god idè
Mann 40 Skrevet 12. november 2003 #10 Skrevet 12. november 2003 Er ikke bidè en fettvask? Har etter en del tankearbeid kommet fram til at fett ikke betyr fett, men fitte. Lurte først på om det var snakk om å vaske fett kjønnshår, fett fittehår eller fett kukhår, eller kanskj fett hodehår. Kom så til å tenke på at alle er barbert i dag. Crocodile Dundee lurte også på hva denne innretningen er til.
chimp Skrevet 12. november 2003 #11 Skrevet 12. november 2003 eller kanskj fett hodehår. Da tror jeg heller jeg ville anbefalt dusjen......Litt mer behagelig lissom....
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #13 Skrevet 13. november 2003 Da tror jeg heller jeg ville anbefalt dusjen......Litt mer behagelig lissom.... Eller doen, er jo ganske kraftig og fin spyleefekt, dog noe kortvarig. Men så var det dette med komforten da, hvis det er så viktig.
Gjest Mitsumi Skrevet 13. november 2003 #15 Skrevet 13. november 2003 A bidè is a low egg-shaped sink for washing your genitalia and you can also use it to wash your feet. It's a very common bathroom installation in Asia and also in the the south part of Europe but basically it can be found all over the world in any house that has a bathroom. My family here in Oslo has it in all their bathrooms. And Mann40, you are disgusting :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #16 Skrevet 13. november 2003 Eller doen, er jo ganske kraftig og fin spyleeffekt, dog noe kortvarig. Men så var det dette med komforten da, hvis det er så viktig.
Mann 40 Skrevet 13. november 2003 #17 Skrevet 13. november 2003 Ja, jeg er motbydelig. Det kommer nok ikke som en bombe at jeg ikke har bidé i noen av mine mange baderom. Ingen i familien min har mindre enn fire bad, men faktisk er det slik at ingen av dem har bidé.
Gjest sexysadie Skrevet 13. november 2003 #18 Skrevet 13. november 2003 jeg har heller ikke noe bidè på badet. skal jeg vakse "litja" så bruker jeg dusjhodet. Anbafales på d sterkeste. :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #19 Skrevet 13. november 2003 A bidè is a low egg-shaped sink for washing your genitalia and you can also use it to wash your feet. It's a very common bathroom installation in Asia and also in the the south part of Europe but basically it can be found all over the world in any house that has a bathroom. My family here in Oslo has it in all their bathrooms. And Mann40, you are disgusting :oops: Hvorfor skriver du på engelsk??
Gjest Poirot Skrevet 13. november 2003 #20 Skrevet 13. november 2003 Synes bide er litt harry, jeg. Mange på 80-tallet fikk det installert, men tror få bruker den. Ikke noe stort savn for min del. Dusj av kroppen, papir når jeg er på do, og vaskeklut om det er nødvendig holder i massevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå