Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For første gang i mitt liv så er jeg uten arbeid.

Kort om mine siste år: har vært mye syk, sykdommen kom som lyn fra klar himmel.

Jeg fikk omskolert meg, og fikk jobb :) Elsker yrket. Føler nå at jeg virkelig er klar for arbeid igjen, da sykdommen endelig er i sjakk.

Jeg satte i gang med å søke på jobber. Nå skulle jeg ta meg sammen:) Da jeg søkte på jobber, så var det svært lite passende i fylket. Men plutselig dukker det opp en perfekt stilling. Igjennom et rekruteringsbyrå.

Jeg stor trives med kolleger og sjef. Aldri med hånden på hjertet sagt at jeg trives så godt på en jobb før.

NÅ skulle ting gå min vei.

Yrket mitt er veldig krevende. Jeg er ny utdannet, og de satset masse på meg. Jeg satt alene med et stort ansvar uten mulighet til å rådføre meg med noen.

Sjefen trodde jeg i løpet av et halvt år kom til å makte alt. Og det gjorde jeg ikke hundre prosent.

Så det ble ingen fast ansettelse.

Men jeg har fått mye skryt av mitt pågangsmot, vilje og arbeidsmoral. Null fravær. (heldig med to friske barn!)

Så det står kun på mine kunnskaper og erfaring. Jeg trenger kolleger med samme yrke rundt meg.

I dag var min siste dag. Jeg er så lei meg. Hadde håpet at jeg slapp å ha noe mer med NAV å gjøre.. men nå må jeg altså på dagpenger. Økonomien får et ordentlig hugg nå.

Jeg har jobbet i en mnd i visshet om at jeg skal slutte. Vanskelige dager. Gråter mye. Gruer meg til å være hjemme hver dag.

Håper jeg ikke går til grunne. Har en panikk følelse i meg hele tiden. :(

Går inn på finn, nav og andre stillings portaler hver dag, med håp om en søkbar stilling. Ikk dukket opp noe enda. *utolmodig*

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen oppløftende ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff det er ikke noen god følelse når man føler man ikke er bra nok! Synes du har et veldig godt utgangspunkt i måten du tenker på, nemlig at du trenger litt mere backing av kolleger og sjefer! :D

Jeg ser på arbeidsledighet som en mulighet til å reboote litt og virkelig finne seg selv og drømmejobben! Jeg vet du har det i deg, du virker veldig tøff!

Masse gode klemmer!

Skrevet

Det er mye du kan gjøre mens du søker på jobber, trene på treningssenter for eksempel. Slik kommer du deg ut av huset, har et mål og treffer mennesker. Hvis du finner deg en eller flere trenings partnere så er det mye bedre. :)

Hvis du ikke har en kan du jo søke etter en her inne kanskje! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags yrke/utdanning har du? Lettere å gi råd om vi vet det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags yrke/utdanning har du? Lettere å gi råd om vi vet det.

Rapprotert for idioti. Du spør hvilket yrke hun har når hun skrev at hun nettopp var blitt arbeidsledig...

• Liker 1
Skrevet

Rapprotert for idioti. Du spør hvilket yrke hun har når hun skrev at hun nettopp var blitt arbeidsledig...

Eeeh? Man har vel et yrke/utdanning selv om man er arbeidsledig? Utdanningen forsvinner ikke akkurat. Regner med poenget var å gi råd om hva hun kunne gjøre for å finne seg jobb raskere eller en alternativ jobb.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Akk noe dritt å være ledig. Særlig når man har masse å tilby som du har.

Lykke til ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Eeeh? Man har vel et yrke/utdanning selv om man er arbeidsledig? Utdanningen forsvinner ikke akkurat. Regner med poenget var å gi råd om hva hun kunne gjøre for å finne seg jobb raskere eller en alternativ jobb.

Man kan ikke ha et YRKE når man er arbeidsledig nei. Trodde ikke det var så veldig vanskelig å forstå...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke ha et YRKE når man er arbeidsledig nei. Trodde ikke det var så veldig vanskelig å forstå...

Hvilket yrke hun er utdannet til da vet du..

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket yrke hun er utdannet til da vet du..

Det var ikke det hun skrev. Dessuten er man som regel ikke utdannet til kun ett yrke. Hun skrev "hvilket yrke HAR du" Lær deg å lese!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med brukeren over her. Man HAR jo ikke nødvendigvis et yrke selv om man er utdannet til det! AB5 bør legge seg langflat for den der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

leser svarene her og er ikke sjokket.. for denne svaremåten er jo ganske typisk KG. her er TS tydelig frustrert og svarene blir flisespikkkeri av formulering av et svar! TS er da så oppegående at hun skjønte hva personen som spurte hva yrke hun har, hva hun mente med det!?

AnonymBruker
Skrevet

AB # 6, 9, 11 og 12: Du har avslørt deg selv. Èn pluss på hvert av innleggene, samme skrivestil samt en titt på tidspunktene - i tillegg til innholdet selvfølgelig. Et håpløst standpunkt blir altså ikke bedre av at du gjentar deg selv...

Gjest navnelapp
Skrevet

Kva utdanning har du, og kva jobba du med? (For å prøve å få oss på eit konstruktivt spor her...)

AnonymBruker
Skrevet

Kva utdanning har du, og kva jobba du med? (For å prøve å få oss på eit konstruktivt spor her...)

:fnise:

godt forsøk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...