Gjest stillness Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 (endret) Jeg begynte på Aberela for ca. en måned siden p.g.a uren hud og fordi jeg fortsatt er litt plaget med kviser,men er mest plaget med hudormer og fet hud. Syns ikke jeg ser spesielt mye bedring selv om hudormene er blitt litt mindre synlige,men de er fortsatt der og syns nesten de kommer og går litt. Har hatt en oppblomstring av kviser de siste ukene og så mildt sagt forferdelig ut,men har bedret seg litt. Vet ikke helt om jeg har troen på dette produktet,men er villig til å prøve dette også.Har prøvd det meste utenom roaccutan,men tror uansett ikke at plagene mine er store nok til at jeg kan få dette. Akkurat nå syns jeg at huden omtrent ser lik ut som før jeg begynte på Aberela og det er derfor jeg er litt i tvil om det i det hele tatt fungerer.Bruker den nå to ganger om dagen uten at det er noe problem,og flasser kanskje litt,men det regner jeg med er normalt. Blir bare så frustrert av å gå rundt som et pizzatryne i en alder av 28 år og omtrent ingenting virker. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre,men jeg må vel fortsette for å se om huden kanskje blir bedre. Har andre merket bedring etter bruk av Aberela? Og ja jeg er fullt klar over at det står mye om Aberela på nettet,men fant ikke mye om det jeg lurer på og noen ganger er det bedre med et litt mer personlig svar. Takk Endret 6. juni 2011 av stillness
Lilandry Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er kanskje ikke mye til hjelp, men jeg brukte Aberela for over et år siden sammen med piller. Joda, huden ble bra til slutt (ca. 2 mnd.)- men da jeg sluttet var huden som før. Jeg følte ikke for å bruke Aberela over lang tid og valgte heller å finne hudpleie produkter som heller tok seg av problemet. Jan Marini var løsningen, den bedret huden min veldig. Men dessverre ble dette også veldig dyrt i lengden, selv om jeg kjøpte over nett. Nå har jeg en liten pause i hudpleien og bruker bare en naturlig såpe og jojoba. Jeg får se om en stund om jeg ikke prøver noe annet, men jeg er veldig lei... Kjedelig å være såpass "voksen" og fremdeles slite med urenheter... Så jeg skjønner deg veldig godt!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 Eneste rådet jeg kan gi deg er å endre kostholdet ditt. Vet at det ikke var det du spurte om, men jeg nevner det nå likevel. Det er det eneste som hjelper, for produkter som vi smører på huden og medisiner som vi spiser hjelper kanskje bare en stund, men problemet vil alltid komme tilbake. Tenker kostholdet ditt består av melkeprodukt, hvetemel, sukker og halvfabrikata som inneholder mye syntetiske stoffer og andre tilsetningsstoffer. Skal du ha ren hud må du drikke mye vann hver dag, til hvert måltid. Du må spise mye grønnsaker, spesielt grønne(salater og blader). Du må spise mye egg, fisk og rene kjøttprodukter for å få i deg nok protein. Du må spise mye av det sunne fettet som fins i oljer, nøtter, avokado osv ... Lag mat fra grunnen av, og lag det så rent som mulig. Kanskje du bare reagerer på hvetemel, men det kan også hende du reagerer på gluten. Gluten fins i hvetemel, rug, bygg, havre(ikke glutenfri havre), og andre utenlandske typer som bulgur og couscous blandt annet. Skal du sjekke om du ikke tåler gluten MÅ du vente med å endre kostholdet ditt til ETTER du har tatt blodprøver og andre tester, ellers vil det ikke bli noe utslag. En ting kan jeg love deg, du vil bli helt fin i huden, og du vil ikke ha noe kviser, hudormer eller fete hudpartier i ansiktet. Det eneste du kan oppleve om du endrer kostholdet er at du kan få sterkere symptomer enn før på tidligere problemer, om du spiser det du kuttet i kostholdet som hvete, melk, sukker osv.
Gjest stillness Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Eneste rådet jeg kan gi deg er å endre kostholdet ditt. Vet at det ikke var det du spurte om, men jeg nevner det nå likevel. Det er det eneste som hjelper, for produkter som vi smører på huden og medisiner som vi spiser hjelper kanskje bare en stund, men problemet vil alltid komme tilbake. Tenker kostholdet ditt består av melkeprodukt, hvetemel, sukker og halvfabrikata som inneholder mye syntetiske stoffer og andre tilsetningsstoffer. Skal du ha ren hud må du drikke mye vann hver dag, til hvert måltid. Du må spise mye grønnsaker, spesielt grønne(salater og blader). Du må spise mye egg, fisk og rene kjøttprodukter for å få i deg nok protein. Du må spise mye av det sunne fettet som fins i oljer, nøtter, avokado osv ... Lag mat fra grunnen av, og lag det så rent som mulig. Kanskje du bare reagerer på hvetemel, men det kan også hende du reagerer på gluten. Gluten fins i hvetemel, rug, bygg, havre(ikke glutenfri havre), og andre utenlandske typer som bulgur og couscous blandt annet. Skal du sjekke om du ikke tåler gluten MÅ du vente med å endre kostholdet ditt til ETTER du har tatt blodprøver og andre tester, ellers vil det ikke bli noe utslag. En ting kan jeg love deg, du vil bli helt fin i huden, og du vil ikke ha noe kviser, hudormer eller fete hudpartier i ansiktet. Det eneste du kan oppleve om du endrer kostholdet er at du kan få sterkere symptomer enn før på tidligere problemer, om du spiser det du kuttet i kostholdet som hvete, melk, sukker osv. Jeg er ikke helt enig og kostholdet mitt er allerede bra.Lager mye mat fra grunnen av og tror det der forskjellig fra person til person.Huden min blir kun verre om jeg spiser veldig usunt og det var noe jeg merket da jeg var yngre når jeg ikke hadde et spesielt bra kosthold.Da mener jeg snop hver dag og fet mat ofte. Så et sunt kosthold kan kanskje være redningen for noen,men det er jo faktisk ikke bevist at mat har noe med hudproblemer i det hele tatt. Er egentlig ganske så sikker på at mitt problem er hormonelt og da er det lite kosthold kan gjøre med dette.
Gjest stillness Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er kanskje ikke mye til hjelp, men jeg brukte Aberela for over et år siden sammen med piller. Joda, huden ble bra til slutt (ca. 2 mnd.)- men da jeg sluttet var huden som før. Jeg følte ikke for å bruke Aberela over lang tid og valgte heller å finne hudpleie produkter som heller tok seg av problemet. Jan Marini var løsningen, den bedret huden min veldig. Men dessverre ble dette også veldig dyrt i lengden, selv om jeg kjøpte over nett. Nå har jeg en liten pause i hudpleien og bruker bare en naturlig såpe og jojoba. Jeg får se om en stund om jeg ikke prøver noe annet, men jeg er veldig lei... Kjedelig å være såpass "voksen" og fremdeles slite med urenheter... Så jeg skjønner deg veldig godt! Det er det jeg også tenker.Har brukt mange forskjellige produkter og behandlinger og noen som for eksempel antibiotika fungerte når jeg brukte det,men så når jeg sluttet på det så kom problemene tilbake nesten med en eneste gang. Utenom kanskje Diane p-piller for der tok det lengre tid før problemene kom tilbake,men desverre hadde jeg andre bivirkninger som gjorde at jeg måtte slutte på dem. Nå bruker jeg produkter fra Dermalogica som hjelper litt,men skulle gjerne hatt noe mer varig. Ja,en blir jo lei når alt en prøver omtrent ikke fungerer..
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Hei, jeg kan dele erfaringen min med Aberela. Og den erfaringer er at den ikke hjalp i det hele tatt. Jeg ga den seks måneder, også sluttet jeg. Det har derimot kommet et nytt produkt som heter Epiduo, du kan jo lese om det på felleskatalogen.no, søk på "Legemiddel": Epiduo. Denne hjalp meg i noen måneder, før den bare sluttet å virke. Men kanskje du er heldigere enn meg. Er jo verdt å prøve, kanksje. Lykke til, håper du finner noe som fungerer
Gjest stillness Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Ja,men jeg har prøvd Epiduo.Syns ikke den fungerte desverre
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Om Dermalogica hjelper litt, men aldri tar det "helt", ville jeg ha satset på produkter fra MD Formulations og Decleor. Jeg har hatt samme problemet, og opplevde veldig bedring når jeg byttet fra Dermalogica til en kombinasjon av disse merkene. Jeg brukte skrubb og serum fra MD og fuktighetskrem, rens/toner og masker fra Decleor.
Gjest stillness Skrevet 8. juni 2011 #10 Skrevet 8. juni 2011 Takk for tips Er ikke lenge siden jeg begynte å gå over fra apotek og daglivareprodukter til å prøve Dermalogica og MD. Kjøpte et kit fra MD,Adult anti-blemish kit,men jeg har altfor fet hud til at jeg kunne bruke det så derfor prøvde jeg Dermalogica som jeg fortsatt bruker. Liker veldig godt Sebum clearing masken og den syns jeg er utrolig bra,mens rens og fuktighetskremen er ok.Syns kanskje ikke at de er så effektive mot fet hud.
Lovely.One Skrevet 8. juni 2011 #11 Skrevet 8. juni 2011 Heihei Jeg føler med deg. Hver gang jeg går til legen gir han/hun meg en eller annen krem. Jeg har prøvd både Epiduo og Aberela, hver gang sier de at DETTE vil hjelpe. Men det gjør det jo ikke. Jeg merker egentlig bare at huden min først blir utrolig tørr, men urenhetene slutter ikke komme. Har også prøvd alt fra MD, Decleor til Dermalogica uten at noe har hjelpet... Jeg startet på jojoba-oljen som ble skrytt opp i skyene her på KG, men det hjalp heller ikke... Jeg begynner å bli ganske desperat nå. Det har heller ikke noe med kostholdet mitt da jeg har prøvd det allerede. Jeg har gått på tetracycliner, første omgangen virket det ufattelig bra, hadde ingen kviser og har aldri vært så fornøyd med huden min noen gang. Men jeg dro til Tyrkia og måtte slutte. Når jeg startet igjen var jeg blitt immun... Antibiotikaen er jo bare midlertidig. Jeg tror ikke jeg har det så ille at jeg kan få roaccutan.. Jeg begynner bare å bli så sliten av å prate med forskjellige hudpleiere, leger og mennesker som sier at "bare prøv dette, så blir det borte". Jeg tror ikke på noen lenger.. hehe Vet ikke helt hva neste steg er for meg nå...
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #12 Skrevet 8. juni 2011 Heihei Jeg føler med deg. Hver gang jeg går til legen gir han/hun meg en eller annen krem. Jeg har prøvd både Epiduo og Aberela, hver gang sier de at DETTE vil hjelpe. Men det gjør det jo ikke. Jeg merker egentlig bare at huden min først blir utrolig tørr, men urenhetene slutter ikke komme. Har også prøvd alt fra MD, Decleor til Dermalogica uten at noe har hjelpet... Jeg startet på jojoba-oljen som ble skrytt opp i skyene her på KG, men det hjalp heller ikke... Jeg begynner å bli ganske desperat nå. Det har heller ikke noe med kostholdet mitt da jeg har prøvd det allerede. Jeg har gått på tetracycliner, første omgangen virket det ufattelig bra, hadde ingen kviser og har aldri vært så fornøyd med huden min noen gang. Men jeg dro til Tyrkia og måtte slutte. Når jeg startet igjen var jeg blitt immun... Antibiotikaen er jo bare midlertidig. Jeg tror ikke jeg har det så ille at jeg kan få roaccutan.. Jeg begynner bare å bli så sliten av å prate med forskjellige hudpleiere, leger og mennesker som sier at "bare prøv dette, så blir det borte". Jeg tror ikke på noen lenger.. hehe Vet ikke helt hva neste steg er for meg nå... Når det gjelder roaccutan så er det flere forhold som spiller inn når de vurderer om du er en kandidat. Det at du har prøvd alt de har gitt deg uten at det har fungert tilfredsstillende, er én ting de ser på. En annen er hvordan kvisene påvirker deg i hverdagen (viser du tegn til depresjon er det mange som ikke vil gi deg slike piller), og også om kvisene du får gir deg arr, selv om du ikke plukker på dem. Når det er sagt er ikke en slik behandling noe å ta lett på, og jeg skjønner at du blir sliten av alle lovnadene til dem som skriver ut reseptene til deg. Er så forfriskende med hudlegen jeg har nå, som sier "dette vil trolig ikke ta knekken på kvisene, men du kan få en resept og prøve om du vil". Det har så utrolig mye å si psykisk for min del iallefall, jeg ble ikke like skuffet når de tre siste kremene/salvene jeg prøvde ikke virket, som alt det andre hvor de har sagt at "huden blir så fin om du bruker det her!" Håper du finner noe som hjelper for deg, kviser er ikke koselig... selv om man innerst inne vet at man gjør hva man kan for å inngå dem, så er det jo en kjent sak at hva andre tenker gjerne ikke stemmer med realitetene... Uansett, nok fra meg. fra ei som skal begynne på roaccutan til høsten
Gjest stillness Skrevet 8. juni 2011 #13 Skrevet 8. juni 2011 Heihei Jeg føler med deg. Hver gang jeg går til legen gir han/hun meg en eller annen krem. Jeg har prøvd både Epiduo og Aberela, hver gang sier de at DETTE vil hjelpe. Men det gjør det jo ikke. Jeg merker egentlig bare at huden min først blir utrolig tørr, men urenhetene slutter ikke komme. Har også prøvd alt fra MD, Decleor til Dermalogica uten at noe har hjelpet... Jeg startet på jojoba-oljen som ble skrytt opp i skyene her på KG, men det hjalp heller ikke... Jeg begynner å bli ganske desperat nå. Det har heller ikke noe med kostholdet mitt da jeg har prøvd det allerede. Jeg har gått på tetracycliner, første omgangen virket det ufattelig bra, hadde ingen kviser og har aldri vært så fornøyd med huden min noen gang. Men jeg dro til Tyrkia og måtte slutte. Når jeg startet igjen var jeg blitt immun... Antibiotikaen er jo bare midlertidig. Jeg tror ikke jeg har det så ille at jeg kan få roaccutan.. Jeg begynner bare å bli så sliten av å prate med forskjellige hudpleiere, leger og mennesker som sier at "bare prøv dette, så blir det borte". Jeg tror ikke på noen lenger.. hehe Vet ikke helt hva neste steg er for meg nå... Heldigvis er ikke hudlegen eller legen min sånn.De er mer sånn at jeg kan få prøve det og det hvis jeg vil,men det er langt fra sikkert at det fungerer.Er vel heller andre mennesker rundt meg som tror de vet hva som fungerer.Rens huden din,ikke spis for mye drittmat,bruk ditt og datt,men jeg gjør jo det og har prøvd så utrolig mange ting uten at det funker. Er desperat her også,og har mistet litt troen på at jeg kan finne noe som fungerer over lengre tid.Er ganske så lei her.Har hatt kviser siden jeg var 15-16 og nå er jeg snart 30 så det begynner å bli nok syns jeg. Hudlegen min var i hvert fall litt skeptisk til at jeg kunne begynne på roaccutan og ville at jeg skulle prøve Aberela først,men jeg tenker at det er nok en gang ett av produktene som funker der og da,men ikke langvarig. Ja,jeg vet ikke.Får nesten bare prøve litt til med Aberela og hvis ikke det fungerer så kanskje jeg får ta kontakt med legen igjen..
SmallTalk Skrevet 8. juni 2011 #14 Skrevet 8. juni 2011 Takk for tips Er ikke lenge siden jeg begynte å gå over fra apotek og daglivareprodukter til å prøve Dermalogica og MD. Kjøpte et kit fra MD,Adult anti-blemish kit,men jeg har altfor fet hud til at jeg kunne bruke det så derfor prøvde jeg Dermalogica som jeg fortsatt bruker. Liker veldig godt Sebum clearing masken og den syns jeg er utrolig bra,mens rens og fuktighetskremen er ok.Syns kanskje ikke at de er så effektive mot fet hud. Dette er beregnet på fet hud som får mye kviser, og du burde absolutt kunne bruke dette. TS: Jeg vil faktisk anbefale deg MD syrebehandling i salong. Ettersom du ikke sliter noe særlig med acne, men kun får litt kviser, fet hud og hudormer, så tror jeg du kan komme langt med riktig hudpleie. MD sine syrebehandlinger er spesialberegnet på den type hud du har, og jeg tror det kan være verdt et forøk. I tillegg får du klemt ut en del av hudormene, og det er den eneste måten å bli kvitt dem på. Kviser trekker seg tilbake i huden etter hver, men det gjør ikke hudormene. De må klemmes ut for at de skal forsvinne. Jeg tror dette er litt av grunnen til at Arabela-kremen ikke fungerer spesielt bra på hudormene dine. Den tørker sikkert ut kvisene, men hudormene får den ikke tørket ut. Dermalogica fungerer ikke like bra på din type problemhud.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #15 Skrevet 8. juni 2011 Jeg har samme problemet Fått henvisning til hudlege omsider, men har dsv ikke de altfor store forventningene... MEN; jeg har pcos og jeg antar at det er hovedgrunnen til huden. Har noen av dere det/ evt tenkt på om dere kanskje har det? Jeg synes det hjelper litt å vite hvorfor huden antagelig er som den er. Selv om det jo gjør alt verre når det er hormonelt og ppiller ikke er noe jeg ønsker...sukk... Lykke til alle sammen! Satse på vi er rynkefri når vi er pensjonister. For øvrig er jeg redd den teorien om kviser=rynkefri ikke stemmer. Jeg er 28 og jeg ser klart at uden min er blitt "gammel". I tillegg til kviser. Urettferdig.
Gjest stillness Skrevet 8. juni 2011 #16 Skrevet 8. juni 2011 Dette er beregnet på fet hud som får mye kviser, og du burde absolutt kunne bruke dette. TS: Jeg vil faktisk anbefale deg MD syrebehandling i salong. Ettersom du ikke sliter noe særlig med acne, men kun får litt kviser, fet hud og hudormer, så tror jeg du kan komme langt med riktig hudpleie. MD sine syrebehandlinger er spesialberegnet på den type hud du har, og jeg tror det kan være verdt et forøk. I tillegg får du klemt ut en del av hudormene, og det er den eneste måten å bli kvitt dem på. Kviser trekker seg tilbake i huden etter hver, men det gjør ikke hudormene. De må klemmes ut for at de skal forsvinne. Jeg tror dette er litt av grunnen til at Arabela-kremen ikke fungerer spesielt bra på hudormene dine. Den tørker sikkert ut kvisene, men hudormene får den ikke tørket ut. Dermalogica fungerer ikke like bra på din type problemhud. Jeg har jo prøvd det,men jeg syns ikke at det fungerte for min hud.Syns huden ble enda mer fet og fuktighetskremen var altfor fet syns jeg. Ser at MD har andre produkter beregnet på veldig fet hud så har mer tro på det om jeg skal prøve noe annet fra dem. Må jo nesten se hvordan min hud reagerer på ting. Syrebehandling hørtes jo interessant ut,men er det dyrt?
SmallTalk Skrevet 8. juni 2011 #17 Skrevet 8. juni 2011 Syrebehandling hørtes jo interessant ut,men er det dyrt? Hva det koster nå aner jeg ikke, for det er noen år siden jeg tok det sist. Jeg tok det pga acne i tenåra, og da hadde det ihvertfall god effekt. Du må nesten gå innom en hudpleiesalong som fører MD produkter å spørre.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #18 Skrevet 29. juli 2011 Hva med Obagi produkter da? Jeg synes ikke MD hjelper på min hud
SmallTalk Skrevet 29. juli 2011 #19 Skrevet 29. juli 2011 Hva med Obagi produkter da? Jeg synes ikke MD hjelper på min hud Da hadde jeg heller prøvd Jan Marini eller Exuviance.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #20 Skrevet 30. juli 2011 Da hadde jeg heller prøvd Jan Marini eller Exuviance. Er ikke Exuviance omtrent det samme som MD? En hudpleier jeg var hos en gang sa det. Hvorfor vil du ikke anbefale obagi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå