AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Har ikke bestilt bryllupskake ennå. Har ikke helt bestemt oss hvilke sort,..hmm, blir det sjokolade eller marsipan, kanskje fromasj, bær??? Pynt...levende roser eller annen kakepynt? Syns det er veldig fint med bryllupskaker med helt hvit glasur.. Får man prøvesmake på bryllupskaker før man bestiller? Er det slik hos de fleste konditorier?? Og hva betalte dere for kaken?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Vi skal ha sjokolade mousse med nøttekrem og aprikose gele Fra Sverre Sætre i Oslo. For 60 pers koster den ca 4500,-
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Vi skal ha sjokolade mousse med nøttekrem og aprikose gele Fra Sverre Sætre i Oslo. For 60 pers koster den ca 4500,- Pst: Den skal sprayes hvit med hvit sjokolade, og ha sjokolade struller og hvite kuler til pynt. Og vi hadde gratis prøvesmaking
Anglofil Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 (endret) Vi skal ha denne bryllupskaken. Det står akkurat nå mellom sjokolade- eller sitronkake med bringebærfyll. Har fått en dame som driver med slik til å lage til oss, koster rundt 3000 kr for denne kaken. Mvh Yvonne Endret 6. juni 2011 av Yvonne 2
csj061 Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er så heldig at jeg har bestevenninne, som også skal være forlover som er en meget dyktig hobbykonditor Så hun skal lage akkurat den kaken jeg vil ha som min bryllupsgave. Tror jeg vil ha hvit kake nederst med svarte og røde roser, rød kake i midten med hvite og svarte roser og svart kake øverst med røde og hvite roser :D Er hvitt, rødt og svart som skal være fargene våre i bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 Jeg skal lage kaken selv Blir 4 etasjer, og skal lage litt forskjellige kaker som skal trekkes i hvit sukkerpasta. Skal pynte med blomster i sukkerpasta og en fin kaketopp jeg har kjøpt
sequin Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Vi skal ha denne bryllupskaken. Det står akkurat nå mellom sjokolade- eller sitronkake med bringebærfyll. Har fått en dame som driver med slik til å lage til oss, koster rundt 3000 kr for denne kaken. Mvh Yvonne Åh gurimallaaaa den var nydelig!
~Minni~ Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Vi skal ha sjokolade mousse med nøttekrem og aprikose gele Fra Sverre Sætre i Oslo. For 60 pers koster den ca 4500,- Vi hadde omtrent det samme da vi giftet oss. Kjempegod kake og fantastisk service. Veldig fornøyd. Fikk prøvesmake og sette sammen kaken slik at den ble akkurat slik vi ønsket både med tanke på smak og utseende (var noe annet en Pascal hvor vi kom fra og holdningen var at "vi selger tre typer som bryllupskaker og de andre typene vi har kan du bare å glemme å få på stativ med flere etager. Vi selger nok bryllupskaker og tar ikke spesialhensyn"). Hos Sverre Sætre valgte vi nøttebunn i to av etagene og gresskarkjernebunn i den 3. etagen pga nøtteallergi blandt noen av gjestene. Sjokolademousse med bringebærgelebiter oppå og så sprayet de med hvit sjokolade. Til slutt ble den pyntet med hvit sjokolade med skimmer av sølv og gammelrosa ekte roser for å passe fargene hvitt, sølv og gammelrosa som var fargene som gikk igjen. 1
Gjest Pippelipp Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Vi hadde fruktmoussekake i to etasjer og en kransekake. Begge hadde brudepar oppå, men moussekaken var tenkt som "hovedkaken". På selve dagen var været så fantastisk at vi ble ute, istedenfor å gå inn i lokalet og fordi kransekaken var den som var lettest å bære ut, ble det den som ble hovedkaken. Lenge leve improvisasjonen!
lykkelig78 Skrevet 8. juni 2011 #10 Skrevet 8. juni 2011 Ei vennine skal lage en 3 etasjer oreokake. De skal dekkes med hvit, lys brun og mørk brun sjokoladefondant. Alle skal pyntes i de tre fargene! Vi har fått lagd et fat med tre trappetrinn i pleksiglass som den skal stå på! Tror det blir veldig stilig!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #11 Skrevet 8. juni 2011 Ei vennine skal lage en 3 etasjer oreokake. De skal dekkes med hvit, lys brun og mørk brun sjokoladefondant. Alle skal pyntes i de tre fargene! Vi har fått lagd et fat med tre trappetrinn i pleksiglass som den skal stå på! Tror det blir veldig stilig! Blir nok veldig stilig Men jeg ville prøvd å lage kaken engang på forhånd og la den stå i kjøleskap 1,5 dag. Fondant har en tendens til å "smelte" når kakene er våte, og det ser ikke pent ut!
lykkelig78 Skrevet 9. juni 2011 #12 Skrevet 9. juni 2011 Blir nok veldig stilig Men jeg ville prøvd å lage kaken engang på forhånd og la den stå i kjøleskap 1,5 dag. Fondant har en tendens til å "smelte" når kakene er våte, og det ser ikke pent ut! Det er allerede prøvd! Lagde likedan til en barnedåp! Bare m en etase da !så det går nok fint!!!
Gjest navnelapp Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 Her er den eg lagde til ein slektning som gifta seg for ikkje så lenge sidan. Ostekake med rabarbragelélok i tre etasjar.
litleMeg Skrevet 12. juli 2011 #14 Skrevet 12. juli 2011 vi skal ha marsipankake, 3 etasjer, i en spiral. HVIT marsipan. Den skal pyntes med marsipanroser i lilla nyanser. Lilla sløyfebånd rundt kaka! Den skal fylles med aprikos fyll.
fridr Skrevet 17. juli 2011 #16 Skrevet 17. juli 2011 Jeg skal bake kaka selv Har ikke heeeelt funnet ut hvordan den skal se ut, men har mange idéer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå