Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen kan anbefale et blad til meg. Jeg er så møkk lei de vanlige damebladene som bare handler om sminke, mote og hvordan se bra ut naken. Glem det! Jeg er interessert i litt dypere ting, men finner liksom ikke et blad som tilbyr det jeg vil lese.

Det jeg ønsker er helst noe slik:

- Minimalt med sminke og motetips (kanskje maks et par sider)

- Minimalt med oppskrifter og interiørtips

- Generelt lite overfladiskhet

- Ikke noe "slik blir du tynn" og "slik får du drømmemannen"

- Ikke et blad med 80% reklame

Vil gjerne at det har en god blanding tungt og lett stoff som handler om viktige ting i livet.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg leter etter selv. Så om noen kan anbefale et blad som kanskje passer blir jeg veldig glad :) Enten på norsk eller engelsk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stella? Har bare lest det første bladet, men ble positivt overrasket :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg er egentlig veldig fornøyd med Esquire. Er et manneblad da, men jeg bare hopper over pin-upene, det er ikke så mye av det. Hvis man får tak i den "Middle east" utgaven så er det ingen damebilder. Pleier å være en del interessante intervjuer, utenriksstoff og saker om ny teknologi og slikt. De ter somregel litt matoppskrifter og, men ikke slankemat i alle fall.

Klarer ikke dameblad jeg heller, så da blir det manneblad i stedet.

Skrevet

Jeg og syns Stella passer bra inn i kriteriene dine!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får Det Nye i posten, samboeren får FHM. Det Nye går i bosset uten å ha blitt bladd i, men FHM går jeg gjennom både 4 og 5 ganger fra perm til perm. Det er morsomt og jeg blir i godt humør av det :)

Gjest Mauna Lee
Skrevet (endret)

Jeg synes kamille er koselig, men "dypheten" kan nok diskuteres. :)

edit: kremt... etter å ha lest litt nøyere igjennom kriteriene dine, så passer kanskje ikke kamille så bra alikevel :P Men det er fortsatt et koselig blad :)

Endret av Mauna Lee
AnonymBruker
Skrevet

The Economist er fantastisk!

Skrevet

vof.no

Du får kjøpt bladet dems hos narvesen, eller så kan du abonnere.

Veldig bra blad som handler om ny forskning innenfor kosthold og helse.

Skrevet

Stella var bladet som slo meg også :)

Skrevet (endret)

Monster Magazine kanskje, litt grønt, litt alt.. Hvis ikke er jo Illustrert Vitenskap og natur magasiner flott lesning (:

Og så er det jo Det gode liv..tror jeg det heter

Endret av frk.Sjovn
Skrevet

Her var det mange gode forslag. Takk for det :takke: Hilsen TS

Skrevet (endret)

Aftenposten Innsikt har mange gode artiklar om mange ulike tema, både politikk, religion, kultur, miljø, ... Eigentleg det meste. Det kjem ut ein gong i månaden.

Endret av dobby
Skrevet

Illustrert Vitenskap :D

Skrevet

Jeg får Det Nye i posten, samboeren får FHM. Det Nye går i bosset uten å ha blitt bladd i, men FHM går jeg gjennom både 4 og 5 ganger fra perm til perm. Det er morsomt og jeg blir i godt humør av det :)

:filer: snakke om å kaste bort penger.

• Liker 1
Skrevet

Stella? Har bare lest det første bladet, men ble positivt overrasket :)

Jeg og syns Stella passer bra inn i kriteriene dine!

Stella var bladet som slo meg også :)

:jepp:

Skrevet

Jeg liker Reader's Digest (Det Beste på norsk). Har ikke lest det på et par år, men det blir fremdeles gitt ut. Er ifølge hjemmesiden deres "verdens mest leste tidskrift" - nettsiden ser forferdelig ut, men husker artiklene som svært gode og velskrevet.

Ellers er Aftenposten Innsikt også bra.

• 3 uker senere...
Gjest Badabing
Skrevet

Hva er du interessert i? Det går jo an å finne blader som handler om det meste.

Aftenposten Innsikt er bra ja, og Nå har jeg begynt å lese K, kulturbladet deres om du er interessert i slikt.

Abonnerer også på Le Monde Diplomatique, men det er en avis som kommer ut en gang i måneden. Står mye interessant om f.eks. politikk.

Ellers leser jeg fagblader for å oppdatere meg om hva som skjer innen mitt arbeidsfelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...