Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge lurt på dette, men føler det er så dumt spørsmål til å stille i RL.

Har ofte hørt at den sterotypiske drømmemannen er "høy og mørk". Men hva menes det med mørk? Er det hårfarge (brunt? sort?), hudtone ("ikke-lik-blek"? sydeuropeisk? osv),eller eventuelt begge deler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder med mørkt hår, naturlig mørkhårete mennesker har gjerne en litt gylnere hutone også. Når kjæresten min blir brun, blir han bronsebrun. Jeg blir bare gyllen, aldri knallbrun.

Skrevet

Det betyr vel EGENTLIG bare at fyren er mørk i håret, men jeg tenker automatisk utlendinger som er mørk i huden.

Skrevet

Det betyr vel EGENTLIG bare at fyren er mørk i håret, men jeg tenker automatisk utlendinger som er mørk i huden.

Har også alltid tenkt det var håret, men tenker alltid utlending når jeg hører uttrykket(derfor jeg lurte).

Men ellers takk for svarene:)

Skrevet

Haha, har lurt på det samme mange ganger...

Høy og mørk er i mine øyne en mann som er høyere enn gjennomsnittet og som har en hårfarge som kan kategoriseres som mørkere enn mørk blond.

Men har stusset over at enkelte tilsynelatende mener at man er høy og mørk bare man oppfyller et eller flere av disse kriteriene:

- Høyere enn meg selv (altså den som beskriver den høye og mørke)

- Flere centimeter fra topp til tå enn rundt livet

- Har hår på hodet

- Er flintskallet men har solbrun isse

• 2 uker senere...
Skrevet

Haha, har lurt på det samme mange ganger...

Høy og mørk er i mine øyne en mann som er høyere enn gjennomsnittet og som har en hårfarge som kan kategoriseres som mørkere enn mørk blond.

Men har stusset over at enkelte tilsynelatende mener at man er høy og mørk bare man oppfyller et eller flere av disse kriteriene:

- Høyere enn meg selv (altså den som beskriver den høye og mørke)

- Flere centimeter fra topp til tå enn rundt livet

- Har hår på hodet

- Er flintskallet men har solbrun isse

:skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...