Gå til innhold

Aktmodell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en skikkelig kvinne med interesse for kunst.

Har nå nylig begynt med akttegning, med meg selv eller en venninne som modell. Hun har nå ikke mulighet til å stille opp på en stund. Hvordan bør jeg gå frem for å rekruttere nye modeller? Både mannlige og kvinnelige tas imot. Ingen seksuelle baktanker, kun ønske om å bli bedre på å tegne menneskekroppen - så flott som den er!

Hadde du stilt opp - og på hvilke premisser?

Og hvordan i all verden presenterer man et slikt spørsmål?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stått modell flere ganger. Jeg så i en lokal kunstbutikk at man søkte etter modeller og jeg ringte. Premissene mine er ingen fotografier og små pauser så jeg får hvilt meg litt. Lønn avtalte vi første gang jeg jobbet.

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg kunne gjerne stilt opp! Det eneste ønske jeg har, er at jeg blir plassert i en stilling slik at skrittet ikke kommer frem.

Gjest Eurodice
Skrevet

Vil du ha bare unge, stramme, lytefri kropper, eller er også mer "modne" av interesse?

Skrevet

Når jeg trenger aktmodeller, pleier jeg å spørre folk jeg kjenner.

Står aktmodell selv innimellom, så jeg veit at det kan være slitsomt å stå stille i timevis, derfor sier jeg ifra at jeg godt kan ta et par bilder som jeg ser etter isteden. På mange måter er bilder bedre, siden det ikke beveger seg :gjeiper:

Skrevet

Er ung, og har ikke særlig inntekt..

Både slanke og frodige kropper er aktuelle, både kvinner og menn. Variasjon!

Bekjente hadde vært supert, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å spørre. Eksplisitte stillinger er ikke viktige! Rygg og skuldre er vel så bra.

Det tar tid å tegne, men jeg fotograferer ikke med mindre de foreslår det selv. Da må vi heller ta pauser, og så gå tilbake i samme stilling.

Skrevet

På skolen brukte vi ofte statuer å tegne etter. Bor du i Oslo har Frognerparken mye fint. Ellers finner du kanskje noen gamle greske statuer på et lokalt museum? Det blir ikke helt det samme som et ordentlig menneske, men de er billige/gratis, og de står stille så lenge du ønsker. De hvite statuene som står innendørs er også veldig fine til å øve på skyggelegging.

Skrevet

Tipper de fleste av dine mannlige bekjente med et minimum av selvtilit hadde stilt opp gladelig for en liten slant! Bare å spørre rett ut. Sjansen er stor for at de tar det som et kompliment (selvom det kanskje ikke var ment sånn :gjeiper: )

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg har holdt på som aktmodell i snart 18 år og stiller jobber i dag ikke for amatører mer.

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg har holdt på som aktmodell i snart 18 år og stiller jobber i dag ikke for amatører mer.

helt sikkert.. men jeg hadde stilt opp selvom jeg ikke eier selvtillitt...jeg hadde gjort det fordi jeg har selvironi!

Gjest "gjest"
Skrevet

helt sikkert.. men jeg hadde stilt opp selvom jeg ikke eier selvtillitt...jeg hadde gjort det fordi jeg har selvironi!

Beklagher tonen min, men sånn er det nå bare. En ting irriterer meg med amatøreene og det er at de ikke tar seg betalt. Noe som gjør det tøffere for oss profesjonelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...