Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen tenker oss på ferie i sommer, men finner ikke ut hvor. Det skal ikke være syden, ikke Berlin og ikke Praha. Prisnivået bør være relativt lavt og varmen ikke drepende.

Har noen lure tips til hvor vi kan dra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekket andre land i øst-europa? polen, estland, latvia... kanskje finland? helsinki er visst en fantastisk by og jeg tror det skal litt til for at det skal bli drepende varme der ;)

Skrevet

Budapest!! Fantastisk by! Jeg var der på familietur nå i vår, og ble helfrelst.

Les mine erfaringer med byen og Budapest-tips her.

Kort fortalt: Passe størrelse, mye å gjøre, lett å komme seg rundt, spennende historie, bra uteliv, deilige bad ++

Temperaturen om sommeren ser OK ut i følge det jeg fant via googlesøk. Gjennomsnittlig ca 6 grader varmere enn i Norge om sommeren, og mindre regn.

Skrevet

sjekket andre land i øst-europa? polen, estland, latvia... kanskje finland? helsinki er visst en fantastisk by og jeg tror det skal litt til for at det skal bli drepende varme der ;)

Helsinki har jeg aldri tenkt på! Jeg må vel sjekke ut det :)

Budapest!! Fantastisk by! Jeg var der på familietur nå i vår, og ble helfrelst.

Les mine erfaringer med byen og Budapest-tips her.

Kort fortalt: Passe størrelse, mye å gjøre, lett å komme seg rundt, spennende historie, bra uteliv, deilige bad ++

Temperaturen om sommeren ser OK ut i følge det jeg fant via googlesøk. Gjennomsnittlig ca 6 grader varmere enn i Norge om sommeren, og mindre regn.

Takk for tips! Jeg har alltid trodd at Budapest var en kjedelig by, men ser at jeg kanskje har tatt feil ;)

Skrevet

Er det noen som vet hvordan prisnivået er i Finland? Dyrt/billig å spise/drikke?

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg må bare svare siden jeg elsker Helsinki :happy:

1.Det kan bli utrolig varmt der,det var det i fjor sommer og i sommer. En dag var det +26 klokka 02.00.. :)

2. Prisnivået er litt både og,det spørs hva du er ute etter, av shopping. Og hva/hvor du vil spise.

Jeg ble stadig overrasket over hvor billig ting er :)

Men nå handler jeg blant annet klær på Seppälä og drikke/mat og div på Alepa.

Har vært på scandic marski begge gangene jeg har vært i Helsinki, og maten i restauranten der er ikke ille, både smak,kvalitet og pris. Kyllingen og biffen er sååå god!

Like ved det hotellet ligger Iguana, utrolig god mat, som burrito, enchiladas, pizza osv. Og veldig bra service :)

Jeg har egentlig ikke så peiling på spisesteder,har ikke sjekket ut alle jeg vet om. Men man må bare prøve seg frem, og mange restauranter har hjemmeside så man får sjekket pris og mat :)

Jaja, tror det er alt, dra dere til Helsinki alle sammen!! :fnise:

Endret av Minttu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...