Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt min første striping hos frisør nå.

Er det noen som har vært gjennom samme prosess før?

Hvor mange frisørbesøk tok det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer jo veldig etter hvor mye farge som sitter i håret, hvor lyst du vil ha håret til slutt, hvor mye/lite håret er behandlet, hvor slitt det er/kommer til å bli, hvor mye det tåler (kan hende du må vente lenge mellom hver striping om det ikke tåler mer) osv. Hvorfor spør du ikke frisøren din?

Regner med du må stripe ca. 4-5 ganger?

• Liker 1
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg har aldri gjort det hos frisør, men har farget / bleket håret blondt flere ganger før, hjemme.

Kanskje ikke like bra for håret, men blond har det blitt etter 1-2 uker med bleking og lilla shampo :P

Kanskje ikke svaret du var ute etter men :P

AnonymBruker
Skrevet

Min frisør avfarget håret mitt to ganger og deretter farget hun det i en lys litt varm karamell farge. Dette gjorde hun på en gang. Men det avhenger jo av hvor mange lag med svart du har, og hvor lys du vil bli så spør frisøren din...:)

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt min første striping hos frisør nå.

Er det noen som har vært gjennom samme prosess før?

Hvor mange frisørbesøk tok det?

Prøv Colour B4, den sterkeste. Fås kjøpt på sånn Vita, Cubusish butikker. Har selv prøvd med stort hell

Skrevet

Hvis du har veldig slitt hår, så anbefaler jeg deg å ta det over lang tid. Hadde ei venninne som brukte et halvt år og 10 000kr hos frisøren for å være mest mulig vennlig mot håret sitt. (Tipper det var 4 - 5 behandlinger).

Hvis du skal gjøre det hjemme, så har jeg lest på en toppblogger hvordan hun gjorde det. Hun farget håret 3ganger i løpet av en uke. Du kan sjekke det ut her. Men anbefaler å gjøre det hos frisør. Søstra mi jobber som frisør og det er ofte de får inn folk der det har endt galt med hjemmefarging.

Så spør hvor fort du vil gå fram og hvor mye penger du vil bruke, 2 - 5 ganger tipper jeg.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Ja, veldig viktig å dra til frisør om man ikke ønsker å ødelegge håret helt. Hadde selv mørk brunt (nesten svart) hår. Brukte 6-7mnd og 8000kr for å få det helt lyst igjen hos frisør. Da stripa jeg det og klippa av tuppene en gang per mnd. Håret mitt tålte ifølge frisøren min særdeles mye, så det holdt seg ganske godt :)

Skrevet

Jeg har bruktca.7mnd fra helt mørk, til helt lys. Jeg har gjort det hos frisør, men håret mitt er fryktelig slitt likevel. (Har nok litt med at første behandling ble gjort hos en frisør som ikke helt hadde peiling, tror jeg. Hun satte på en hette, dro ut nesten alt håret og pøste på med 9%, på mitt meget tynne, nordiske hår. Håret datt nesten av, og jeg har måttet klippe det fra midt på ryggen til skulderlengde for å få bort "tyggishåret" dette skapte.. Men nå ser det friskt ut i toppen, og lengden kommer jeg til å beholde skulderlangt til det friske har kommet dit.. :) vær tålmodig, det er mitt tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...