AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Går det an å føle seg så dum? "Alle" rundt meg (samboer, bestevenn, foreldre) har trodd det var i morgen. Det burde vel få noen bjeller til å ringe? Men neida, jeg retter på dem: "eksamen er ikke før onsdag". Så står jeg opp i dag, ser på facebook, og der står det kommentar på kommentar om at eksamen er i morgen. Brøt spontant ut i gråt, for jeg er absolutt ikke godt nok forberedt til det. Men jeg har heldigvis en anledning til å ta den opp igjen til jul, om det går rett til h**vete. På grunn av dagens erfaring vil jeg derfor oppfordre alle som skal ha eksamen snart: SJEKK datoen en gang til, så du er 110% sikker (jeg var 100% sikker ), og les effektivt! Lykke til! Nå skal jeg tilbake til bøkene og lese på hovedpunktene og det jeg kan dårligst, så får det gå som det går. 1
nella123 Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Ikke meningen å være frekk eller nedlatende, men hvordan er det mulig å bli så vippet av pinnen av at eksamen er én dag før? 5
Optimist6 Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Går det an å føle seg så dum? "Alle" rundt meg (samboer, bestevenn, foreldre) har trodd det var i morgen. Det burde vel få noen bjeller til å ringe? Men neida, jeg retter på dem: "eksamen er ikke før onsdag". Så står jeg opp i dag, ser på facebook, og der står det kommentar på kommentar om at eksamen er i morgen. Brøt spontant ut i gråt, for jeg er absolutt ikke godt nok forberedt til det. Men jeg har heldigvis en anledning til å ta den opp igjen til jul, om det går rett til h**vete. På grunn av dagens erfaring vil jeg derfor oppfordre alle som skal ha eksamen snart: SJEKK datoen en gang til, så du er 110% sikker (jeg var 100% sikker ), og les effektivt! Lykke til! Nå skal jeg tilbake til bøkene og lese på hovedpunktene og det jeg kan dårligst, så får det gå som det går. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Dersom du mener at fra tirsdag til onsdag hadde betydd at du kunne ha lest og bestått så har du alt for dårlig grunnlag. Utover det så er jeg enig med at sjekk datoer, dag og klokkeslett sånn at man VET. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Ikke meningen å være frekk eller nedlatende, men hvordan er det mulig å bli så vippet av pinnen av at eksamen er én dag før? Dersom du mener at fra tirsdag til onsdag hadde betydd at du kunne ha lest og bestått så har du alt for dårlig grunnlag. Utover det så er jeg enig med at sjekk datoer, dag og klokkeslett sånn at man VET. Skjønner hvorfor dere spør, og blir ikke fornærmet. Jeg begynner å gråte lett, og jeg består nok uansett, så akkurat det er greit. Dette er første gangen vi har hatt to eksamener rimelig "tett" (tirsdag og fredag), noe som har ført til at man må lese parallelt på disse to (noe som i og for seg er greit). Ettersom jeg sliter mye mer i det andre faget (har dårligere forståelse) har jeg prioritert det en del foran dette, ettersom dette faget er et mer puggefag som går på å huske mange ulike forkortelser, navn, osv., og jeg vanligvis tar puggeting lett. Men ikke SÅ lett. Hadde jeg visst at eksamen var i morgen og ikke i overimorgen, så hadde jeg lest dette faget i hele går og delvis på lørdag, istedenfor å lese mye på det andre faget. Ellers har jeg et rimelig dårlig utgangspunkt i alle fagene denne våren pga. ymse årsaker, slik at jeg ikke har fått lest ut over forelesningene vi hadde (de var i januar). Da glemmer man mye, det er sikkert! Alt er selvsagt min feil som ikke har lest godt nok i hele vår, men gjort er gjort, og det er ikke noe å endre på denne gangen. Men dette blir spennende i morgen! Ny lærer som lager eksamensoppgaver og alt. Gleder meg nesten litt, jeg.
Grønt blad Skrevet 6. juni 2011 #7 Skrevet 6. juni 2011 Skjønner at du ble frustrert. Det handler også noe om hva man er instilt på. Eksamenstida er en periode med mye stress, og det å plutselig vite at eksamen er en dag før du trodde, kan vippe enhver av pinnen. Se positivt på det, du får en dag ekstra med lesing til neste eksamen! Ønsker deg masse lykke til! 4
Benedicte22 Skrevet 6. juni 2011 #8 Skrevet 6. juni 2011 Altså, om du overhodet ikke føler deg klar til eksamen idag, burde det kanskje ringe en bjelle om at du hadde vært fucked uansett om eksamen var imorgen eller onsdag.
Genesis Skrevet 6. juni 2011 #9 Skrevet 6. juni 2011 Altså, om du overhodet ikke føler deg klar til eksamen idag, burde det kanskje ringe en bjelle om at du hadde vært fucked uansett om eksamen var imorgen eller onsdag. Enig! Lite du får gjort på 24 timer, når det er snakk om minst 7.5 studiepoeng (regner jeg med)!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #10 Skrevet 6. juni 2011 Uansett. Lykke til med eksamen. Jeg synes alltid det er godt når eksamensdagen kommer for da VET jeg at det er ikke noe jeg kan gjøre til eller fra. Bare møte opp og gjøre mitt beste.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #11 Skrevet 6. juni 2011 Skjønner at det er stressende å oppdage at du ikke har fått med deg riktig dag for eksamen og at i en stresset periode kan du freakte ut litt pga det. Men en dag til eller fra med lesing har særdeles liten betydning på om du står på eksamen eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #12 Skrevet 6. juni 2011 Skjønner at du ble frustrert. Det handler også noe om hva man er instilt på. Eksamenstida er en periode med mye stress, og det å plutselig vite at eksamen er en dag før du trodde, kan vippe enhver av pinnen. Se positivt på det, du får en dag ekstra med lesing til neste eksamen! Ønsker deg masse lykke til! Uansett. Lykke til med eksamen. Jeg synes alltid det er godt når eksamensdagen kommer for da VET jeg at det er ikke noe jeg kan gjøre til eller fra. Bare møte opp og gjøre mitt beste. Takk. Altså, om du overhodet ikke føler deg klar til eksamen idag, burde det kanskje ringe en bjelle om at du hadde vært fucked uansett om eksamen var imorgen eller onsdag. Enig! Lite du får gjort på 24 timer, når det er snakk om minst 7.5 studiepoeng (regner jeg med)! Det er faktisk bare 5 studiepoeng. Tretimers eksamen. Vi har i tillegg hatt en del praktisk arbeid i faget, slik at eksamen blir noe mindre. Jeg pleier faktisk aldri å føle meg helt klar til eksamen. Føler alltid at jeg burde lest mer, burde kunnet mer, osv., men det regner jeg med er rimelig normalt? Jeg har i alle fall følt det sånn selv om det har gått helt fantastisk på eksamen. Det er dessuten overraskende mye man får gjort på 24t. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #13 Skrevet 6. juni 2011 Skjønner at det er stressende å oppdage at du ikke har fått med deg riktig dag for eksamen og at i en stresset periode kan du freakte ut litt pga det. Men en dag til eller fra med lesing har særdeles liten betydning på om du står på eksamen eller ikke. Ja, i teorien er jeg helt enig med deg. Men jeg kan jo ikke sette meg ned og ikke gjøre noen ting i dag, bare fordi eksamen er i morgen. Og da lærer jeg jo noe i løpet av dagen i dag, forhåpentligvis. Men altså: Jeg hadde nok stått om eksamen var i går, til og med (om jeg hadde møtt opp på en søndag..). Jeg håper bare at jeg med denne tråden kan hindre at andre gjør samme feil, evt. en større feil. Ei venninne i fjor tok feil med en dag ang. når eksamen var. Møtte opp, glad og klar, og fikk så vite at eksamen var dagen før. Tror kanskje jeg fikk litt ekstra sjokk, ettersom det lett kunne skjedd meg denne gangen, hadde det ikke vært for facebook. Gjentar meg derfor: SJEKK når det er det er eksamen! Ikke stol på hukommelsen! - TS
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #14 Skrevet 6. juni 2011 Godt du ikke fant ut at den var i går da Jeg opplevde en gang at skolen hadde meldt meg opp som privatist i feil fag. Oppdaget det helt tilfeldig. Lurer fortsatt den dag i dag på om dette ville fått noen konsekvenser for skolen om jeg først hadde oppdaget det på eksamensdagen (da eksamen i det faget jeg egentlig skulle hatt allerede hadde vært). Jeg måtte uansett ha ventet et år på å komme inn på videre utdanning. Skremmende opplevelse, jeg dobbeltsjekker og trippeltsjekker alt heretter.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #15 Skrevet 6. juni 2011 Godt du ikke fant ut at den var i går da Jeg opplevde en gang at skolen hadde meldt meg opp som privatist i feil fag. Oppdaget det helt tilfeldig. Lurer fortsatt den dag i dag på om dette ville fått noen konsekvenser for skolen om jeg først hadde oppdaget det på eksamensdagen (da eksamen i det faget jeg egentlig skulle hatt allerede hadde vært). Jeg måtte uansett ha ventet et år på å komme inn på videre utdanning. Skremmende opplevelse, jeg dobbeltsjekker og trippeltsjekker alt heretter. Ja, det hadde tatt seg ut. Priser meg egentlig lykkelig over en "ekstra" dag å lese på det andre faget. Føler plutselig jeg kan det meste i dette faget, så jeg var visst ikke så ute å kjøre som det føltes et øyeblikk i morges. Lønner seg absolutt å sjekke ting flere ganger, ja! Husker en gang jeg skulle bestille flybilletter og presterte å bestille til feil måned. Sendte mail for å rette det opp, og greide å si feil dato da, så jeg måtte rette det ENDA en gang. -TS, som nå har kommet seg godt over sjokket
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #16 Skrevet 6. juni 2011 Altså, om du overhodet ikke føler deg klar til eksamen idag, burde det kanskje ringe en bjelle om at du hadde vært fucked uansett om eksamen var imorgen eller onsdag. Ikke nødvendigvis Eks. hadde eksamen vært et par dager unna, tre fira dager, hadde jeg følt meg rolig fordi jeg hadde hatt tid til å gå gjennom flere punkter og i tillegg roe meg litt ned. Jeg er typen som får eksamensnerver dagen eller kvelden før. Og da kan jeg fint rase gjennom hele pensum og føle meg superstresset fordi jeg ikke kan noe, men så kan jeg noe likevel..
SmallTalk Skrevet 6. juni 2011 #17 Skrevet 6. juni 2011 1 dag fra eller til spiller ingen rolle når det er snakk om eksamen. Det man ikke har klart å lære seg innen et par dager før eksamen er ikke noe poeng å prøve å lære seg. Og når ble eksamen på tirsdag, fredag og tirsdag tett? Det er da et helt vanlig eksamensopplegg. Man snakker tett eksamensprogram når man har hatt 3 eksamener på 3 dager, eller enda værre: 3 eksamener på 2 dager.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #18 Skrevet 6. juni 2011 1 dag fra eller til spiller ingen rolle når det er snakk om eksamen. Det man ikke har klart å lære seg innen et par dager før eksamen er ikke noe poeng å prøve å lære seg. Og når ble eksamen på tirsdag, fredag og tirsdag tett? Det er da et helt vanlig eksamensopplegg. Man snakker tett eksamensprogram når man har hatt 3 eksamener på 3 dager, eller enda værre: 3 eksamener på 2 dager. 1 dag kan ha en del å si, faktisk. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå, men det har blant annet å gjøre med hva man er innstilt på mentalt. Jeg skrev dessuten "tett". Det er tett for mitt studie. At det er god tid sammenlignet med hva andre har, er da ikke så relevant? Jeg har ikke påstått at det er vanvittig stressende og umulig, bare at det er en uvant situasjon for oss, og som tydeligvis har rotet til timeplanen jeg hadde i hodet mitt. 3 eksamener på tre eller to dager kan umulig være noe gøy, og jeg er veldig glad vi slipper det. -TS
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #19 Skrevet 6. juni 2011 Man snakker tett eksamensprogram når man har hatt 3 eksamener på 3 dager, eller enda værre: 3 eksamener på 2 dager. Eller som jeg fikk i Frankrike: 7 eksamener på 4 dager!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #20 Skrevet 6. juni 2011 Eller som jeg fikk i Frankrike: 7 eksamener på 4 dager! Hvor store var de? - TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå